درکونی: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
وب
برچسب‌ها: برگردانده‌شده ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
جز ویرایش 94.20.154.86 (بحث) به آخرین تغییری که Sprit 1 انجام داده بود واگردانده شد
برچسب‌ها: واگردانی ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه ویرایش پیشرفتهٔ همراه
خط ۲: خط ۲:
[[پرونده:Spanking Douglas.jpg|بندانگشتی|200px|کاریکاتور سیاسی [[استفان ای داگلاس]] در حال درکونی خوردن از [[کلمبیا (تاریخی)|کلمبیا]] در حالی که [[عمو سام]] در حال نگاه کردن است.]]
[[پرونده:Spanking Douglas.jpg|بندانگشتی|200px|کاریکاتور سیاسی [[استفان ای داگلاس]] در حال درکونی خوردن از [[کلمبیا (تاریخی)|کلمبیا]] در حالی که [[عمو سام]] در حال نگاه کردن است.]]


'''درکونی''' شیوه ای از [[تنبیه بدنی]] یا همان کیفر تنی است که در آن با دست یا ابزاری دیگر زنش ها و ضربه‌هایی به [[باسن]] کسی وارد می‌کنند. این زنش ها، دردهای کوتاهی پدیدار می‌کنند. این روش تنبیه در آموزشگاه های برخی کشورها در گذشته بسیار رواگیده بوده‌است. گاهی نیز بسیار سخت انجام می‌شود و روش بسیار خوارامیزی است و در مدارس [[اروپا]] کاربرد داشته‌است.
'''درکونی''' نوعی [[تنبیه بدنی]] است که در آن با دست یا وسیله‌ای ضربه‌هایی به [[باسن]] شخص وارد می‌کنند. این ضربه‌ها، دردهای کوتاهی ایجاد می‌کنند. این روش تنبیه در مدارس برخی کشورها در گذشته بسیار مرسوم بوده‌است. گاهی نیز بسیار محکم انجام می‌شود و روش بسیار تحقیر امیزی است و در مدارس [[اروپا]] کاربرد داشته‌است.


== درکونی زدن بزرگسالان ==
== درکونی زدن بزرگسالان ==

نسخهٔ ‏۲ اوت ۲۰۲۱، ساعت ۱۸:۱۷

یک نقاشی از تنبیه دختری توسط یک راهبه.
کاریکاتور سیاسی استفان ای داگلاس در حال درکونی خوردن از کلمبیا در حالی که عمو سام در حال نگاه کردن است.

درکونی نوعی تنبیه بدنی است که در آن با دست یا وسیله‌ای ضربه‌هایی به باسن شخص وارد می‌کنند. این ضربه‌ها، دردهای کوتاهی ایجاد می‌کنند. این روش تنبیه در مدارس برخی کشورها در گذشته بسیار مرسوم بوده‌است. گاهی نیز بسیار محکم انجام می‌شود و روش بسیار تحقیر امیزی است و در مدارس اروپا کاربرد داشته‌است.

درکونی زدن بزرگسالان

درکونی جنسی زدن

در برخی از فرهنگ‌ها، تنبیه کردن زنان، توسط مرد خانواده یا شوهر وجود دارد و در برخی موارد از رسم‌های رایج است. این نوع تنبیه که از آن به عنوان خشونت‌های خانگی هم یاد می‌شود به خاطر افزونی قدرت فیزیکی مرد نسبت به زن یا اینکه به‌طور سنتی مرد رئیس خانواده است بر روی زنان نسبت به مردان بیشتر صورت می‌گیرد. همچنین درکونی زدن در بخشی از بازی‌های جنسی برای برانگیختن شهوت و تحریک جنسی نیز به روش های مختلف به کار می‌رود.

ابزارها

جستارهای وابسته

منابع

مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «Spanking». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی، بازبینی‌شده در ۲۸ ژوئیه ۲۰۱۱.