عبدالرشید سعدالله‌اف: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
علیرضا نجیب (بحث | مشارکت‌ها)
برچسب‌ها: ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
به نسخهٔ 27336311 ویرایش Farshidr90 برگردانده شد. (توینکل)
برچسب: خنثی‌سازی
خط ۵۸: خط ۵۸:


== مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۹ ==
== مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۹ ==
سعدالله‌اف در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد [[مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۹|مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۹ نورسلطان]] حاضر بود که [[نیکولا کبان]] از مولداوی، [[ماگومدگادجی نوروف]] از مقدونیه و [[علیشیر یرگالی]] از قزاقستان را شکست داد و به فینال رسید. وی در فینال [[شریف شریفف]] از جمهوری آذربایجان را شکست داد و مدال طلا وزن ۹۷ کیلوگرم را بدست آورد.
سعدالله‌اف در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد [[مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۹|مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۹ نورسلطان]] حاضر بود که [[نیکولا کبان]] از مولداوی، [[ماگومدگادجی نوروف]] از مقدونیه و [[علیشیر یرگالی]] از قزاقستان را شکست داد و به فینال رسید. وی در فینال [[شریف شریفف]] از قزاقستان را شکست داد و مدال طلا وزن ۹۷ کیلوگرم را بدست آورد.


== منابع ==
== منابع ==

نسخهٔ ‏۲۸ نوامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۶:۱۹

عبدالرشید سعدالله‌اف
اطلاعات شخصی
نام کاملعبدالرشید بولاچویچ سعدالله‌اف
لقب(ها)تانکِ روس
زاده۹ مهٔ ۱۹۹۶ ‏(۲۸ سال)
چارادا، داغستان، روسیه
پیشهورزشکار
قد۱٫۷۸ m (۵ ft ۱۰ in)
ورزشی
کشورروسیه
ورزشکشتی آزاد

عبدالرشید بولاچویچ سعدالله‌اف (به روسی: улрашид Булачевич Садулаев) (زاده ۹ مه ۱۹۹۶ در داغستان) با لقب «تانک روس»؛ کشتی‌گیر آزادکار اهل روسیه‌ و از آوارهای قفقاز است.[۱][۲] او قهرمان المپیک ۲۰۱۶ ریو در وزن ۸۶ کیلوگرم و دارنده مدال طلای مسابقات قهرمانی کشتی جهان در سال‌های ۲۰۱۴، ۲۰۱۵، ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، بازی‌های اروپایی ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹، و نیز مسابقات قهرمانی کشتی اروپا ۲۰۱۴، ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ است. سعدالله‌اف یکی از بهترین و قوی‌ترین کشتی‌گیران جهان در تمامی اوزان به‌شمار می‌رود.[۳][۴][۵]

سعدالله‌اف پس از قهرمانی مسابقات مختلف در رده جوانان به بزرگسالان آمد، سپس با ۱۸ سال سن در مسابقات جهانی ۲۰۱۴ تاشکند به قهرمانی رسید و در سن ۲۰ سالگی طلای المپیک ۲۰۱۶ ریو را کسب کرد. او از نوامبر ۲۰۱۳ تا اوت ۲۰۱۷، به مدت ۴ سال متوالی در هیچکدام از رقابت‌هایی که شرکت کرده بود، شکست نخورد. سعدالله‌اف توسط اف‌ال‌او ورستلینگ در سال ۲۰۱۶، به عنوان رتبه اول رده‌بندی بهترین کشتی‌گیران آزادکار جهان در تمام اوزان برگزیده شده‌است.[۶][۷]

المپیک ۲۰۱۶ ریو

سعدالله‌اف در سال ۲۰۱۶ میلادی در المپیک ریو در وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد حاضر بود که ایستوان ورب از مجارستان، پترو سبالوس از ونزوئلا و شریف شریف‌اف از آذربایجان را شکست داد و به دیدار نهایی رسید. وی توانست در دیدار نهایی با غلبه بر سلیم یاشار کشتی‌گیر روسی الاصل ترکیه صاحب مدال طلا شود.

مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۷

سعدالله‌اف در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۷ پاریس حاضر بود که لوئیس میگوئل پرز از جمهوری دومینیک، متئوسز فیلیچک از لهستان، الیزبار اودیکادزه از گرجستان و گئورگی کتویف از ارمنستان را شکست داد و به فینال رسید. وی در دیدار نهایی، در یک دیدار نزدیک از کایل اسنایدر قهرمان‌المپیک در وزن ۹۷ کیلو از آمریکا شکست خورد و به مقام دوم بسنده کرد

مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۸

سعدالله‌اف در وزن ۹۷ کیلوگرم مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۸ بوداپست پس از غلبه بر ماگومدگاژی نوروف از مقدونیه و مامد ابراگیموف از قزاقستان و ماگومد ابراگیموف از ازبکستان و الیزبار اودیکادزه به مسابقهٔ نهایی صعود کند. او در فینال در همان یک دقیقهٔ نخست کایل اسنایدر رقیب آمریکایی قهرمان جهان و المپیکش را با ضربه فنی شکست داد و ضمن قهرمانی در این مسابقات انتقام شکست سال گذشته‌اش در مسابقات قهرمانی جهان پاریس را از این کشتی‌گیر گرفت.[۸]

مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۹

سعدالله‌اف در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۹ نورسلطان حاضر بود که نیکولا کبان از مولداوی، ماگومدگادجی نوروف از مقدونیه و علیشیر یرگالی از قزاقستان را شکست داد و به فینال رسید. وی در فینال شریف شریفف از قزاقستان را شکست داد و مدال طلا وزن ۹۷ کیلوگرم را بدست آورد.

منابع

  1. «abdolrashidsadolaev».
  2. ««Русский танк» сметает всех на своем пути - Новости хасавюрт, Официальный сайт Дагестанской борьбы». wrestdag.ru. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۷-۰۷.
  3. «Abdulrashid Sadulaev is the Dagestan Dancer». Olympic Channel (به انگلیسی). دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۷-۰۷.
  4. Holloway, Henry (2016-08-09). "Rio 2016: 'Russian tank' promises 'I'm coming for your heads' as he grapples for gold". Dailystar.co.uk (به انگلیسی). Retrieved 2019-07-07.
  5. «Defending Champs Sadulaev, Akgul Go Wire-to-Wire Atop Freestyle Rankings | United World Wrestling». unitedworldwrestling.org. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۷-۰۷.
  6. "Freestyle Pound For Pound Rankings". www.flowrestling.org (به انگلیسی). Retrieved 2019-07-07.
  7. "Post Olympic Pound-For-Pound Rankings". www.flograppling.com (به انگلیسی). Retrieved 2019-07-07.
  8. «Sadulaev Exacts Revenge on Snyder; Russia, Japan Sweep Gold Medals | United World Wrestling». unitedworldwrestling.org. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۷-۰۷.