پرش به محتوا

بحث:کشتار المپیک مونیخ

محتوای صفحه در زبان‌های دیگر پشتیبانی نمی‌شود
افزودن مبحث
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آخرین نظر: ۱۱ سال پیش توسط Meysamin در مبحث منبع مستقل
ویرایش·تاریخچه·مشاهده·تازه‌سازی  فهرست موارد انجام‌دادنی برای کشتار المپیک مونیخ:
اهمیت * لطفاً در اصلاح و حذف متغیرهای تکراری الگو(ها)ی زیر کمک کنید روش ویرایش در اینجا توضیح داده‌شده‌است، موارد موجود در مقاله:
  • خطا در الگو {{ یادکرد-ویکی }} : متغیر « پیوند » (در زیربخش « منابع ») تکراری‌ست! -- ‏۲۰ اکتبر ۲۰۱۷، ساعت ۱۶:۲۷ (UTC)
  • لطفاً در اصلاح و حذف متغیرهای تکراری الگو(ها)ی زیر کمک کنید روش ویرایش در اینجا توضیح داده‌شده‌است، موارد موجود در مقاله:
  • خطا در الگو {{ یادکرد-ویکی }} : متغیر « پیوند » (در زیربخش « منابع ») تکراری‌ست! -- ‏۱۷ ژانویهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۲۰:۱۹ (UTC)

کاربر «کاوه». زحمت می‌کشیدید حداقل یک خط در رد توضیحات من برای تغییر نام می‌نوشتید بعد واگردانی می‌کردید. --◄-- سپهرنوش/بحث (۱۹:۳۶) ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۶



کاربر «سندباد». توجه شما رو جلب می‌کنم به نوشته‌های خودتون در پاراگراف آخر از مطلب «استفاده از ترور و تروریست؟» از صفحه «قهوه‌خانه». --◄-- سپهرنوش/بحث (۱۹:۳۶) ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۶

جناب سپهرنوش. این کشتار توسط یک گروه گمنام تروریستی بود و نه جنبش و حرکتی همانند حماس و ... این همانند این است که بفرمائید که القاعده تروریستی نیست و یک جنبش آزادیخواه و مشروع است! --سندباد ۰۰:۴۵، ۲۳ ژوئیه ۲۰۰۷ (UTC)
اختیار دارید دوست گرامی. من بودم که «جندالله» را گروهی آزادی‌خواه می‌نامیدم؟ ◄-- سپهرنوش/بحث (۰۳:۱۷) ۱ مرداد ۱۳۸۶
جندالله گروهی شبه نظامی مخالف نظام جمهوری اسلامی در استان بلوچستان است. حال ربطش به کشتار مونیخ چیست؟--سندباد ۰۳:۳۰، ۲۳ ژوئیه ۲۰۰۷ (UTC)
ربط‌ش در تروریست بودن این گروه شبه نظامی تروریست است! ◄-- سپهرنوش/بحث (۱۵:۲۰) ۱ مرداد ۱۳۸۶

نام مقاله

[ویرایش]

اینجا در رابطه با نام مقاله گفتگو می کنیم خواهش می کنم از انتقال مقاله تا زمان به نتیجه رسیدن گفتگو های این صفحه خودداری کنید.--Hoseyn_1 #Talk ۱۱:۱۰، ۱ اوت ۲۰۰۷ (UTC)


به نظر من درگیری مسلحانه افرادی مسلح و یورش آنها به تعدادی ورزشکار می تواند شبیه به حمله مسلحانه سارقین به بانک باشد آیا حمله مسلحانه به بانک و کشته شدن تعدادی کارمند (زیر بیست نفر) کشتار نامیده می شود؟--Hoseyn_1 #Talk ۱۱:۱۲، ۱ اوت ۲۰۰۷ (UTC)

حسین جان اینکه فرمودید که اگر بالای بیست نفر کشته میشدند، میشد نامش را کشتار نامید، مرا کمی به شک انداخت. برای همین به مقاله مشهور ترین کشتار‌های صهیونیست‌ها مراجعه کردم و دیدم که در کمترین کشتار فلسطینیان به دست صهیونیستها رقم حاکی از ۲۱ کشته است. اینگونه تعابیر و نگاه دوگانه به مسائل و بازی با ارقام، زیبا نیست! --سندباد ۱۱:۲۷، ۱ اوت ۲۰۰۷ (UTC)
منظور من تعداد کم بود مقایسه با تعداد بالا. به نظر من نمی شود اسم به قتل رساندن یازده نفر را کشتار نوشت.--Hoseyn_1 #Talk ۱۱:۳۷، ۱ اوت ۲۰۰۷ (UTC)
حسین جان، شما رقم ۲۰ را در کجا پیدا کردید؟ بازی با تعداد کشته شدگان با اختراع ارقامی عجیب، ما را به همان گودال یکسو نگری و دوگانگی میاندازد. اگر یک آدمی که مشکل خانوادگی داشته و سابقه بیماری روانی (باروخ گلدشتاین) و رفته و در مسجد و یک عده را کشته و خود هم کشته شده، چون مثلا ۳۴ فلسطینی را کشته، حال عمل این دیوانه را بنابر کدام استاندارد میتوان کشتار صهیونیستها خواند و درمقابل حمله یک گروه سازمان یافته تروریستی به ورزشکاران یک کشوری در بازیهای المپیک را به راهزنی و سرقت از بانک تشبیه کرد؟ مشکل با بازی در ارقام و چنان تشبیه هایی حل نمیشود. روزی که دوستان قبول کنند که کشتار از هرطرف عملی زشت و بدون توجیه است، آنوقتی که ما از مرگ یک کودک فلسطینی به عنوان یک انسان همانقدر اندوهگین شویم که از مرگ یک کودک اسرائیلی... آنگاه است که از بند دوگانگی ها و افراطگرایی، رها خواهیم شد. --سندباد ۱۱:۵۶، ۱ اوت ۲۰۰۷ (UTC)
پس صبر کنید تا من فکر کنم روی این مسئله ولی منظور من این بود که اگر حمله مسلحانه ای که منجر به کشته شدن یازده نفر گردیده را کشتار بنامیم در حق بمباران قانا که منجر به کشته شدن پنجاه و هفت نفر شده اجحاف کردیم که هردو را کشتار بنامیم. حالا صبر کنید تا بینیم نظر دیگر کاربران چیست من هم فکرهایم را بکنم.--Hoseyn_1 #Talk ۱۲:۰۸، ۱ اوت ۲۰۰۷ (UTC)

المپیک مونیخ!

[ویرایش]

عنوان «المپیک مونیخ» کجایش به حادثه/کشتار مذکور اشاره می‌کند؟! سپهرنوش/بحث ۱۰ مرداد ۱۳۸۶ ۱۶:۰۸ (UTC)

منبع مستقل

[ویرایش]

آیا هیچ منبع مستقلی تأیید میکند که "همه" ی گروگانهای اسرائیلی به دست گروه سپتامبر سیاه کشته شدند؟

هرگز این طور نیست.من چند مقاله انگلیسی رو در این‌زمینه مطالعه کردم...همگی به یهودی ستیزی و کشتار توسط پلیس آلمان غربی اذعان داشتند ★Mey$amin / ‏۱۲ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۲:۵۰ (UTC)پاسخ