پرش به محتوا

بحث:نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

محتوای صفحه در زبان‌های دیگر پشتیبانی نمی‌شود
افزودن مبحث
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آخرین نظر: ۴ سال پیش توسط InternetArchiveBot در مبحث پیوندهای خارجی اصلاح شدند (اکتبر ۲۰۱۹)
  • نیروی زمینی سپاه پاسداران یکی از قویترین نیرو های زمینی منطقه است دارای 8لشکر پیاده و4لشکر زرهی میباشدو یک لشکر نیرو مخصوص و2 تیپ نوهد(نیروی ویژه هوابرد)میباشد .از جمله تجهیزات این نیرو 350 فروند هلیکوپتر(شباویز.بل 204. میل 17روسی و..) 8000 فروند تانک و نفربر(ذولفقار1و2و3. تانک های سری ام(غنیمتی از عراق). تی72و...)وموشکهای دوربرد ساخت ایران(زلزال. فاتح 110.نازعات و..)
  • به تازگی نیروی زمینی سپاه شروع به کاهش نیرو و ادغام رده‌های خود در یکدیگر کرده است. زیرا مدیریت جدید آن (محمدعلی جعفری) به این باور رسیده که زمان جنگ تن به تن بر روی زمین به پایان رسیده و این دستاورد را مدیون جنگ 33 روزه لبنان است. زمانیکه تهاجم اسرائیل به جنوب لبنان رقم خورد و فرماندهان رزم سپاه و حزب الله با موشکباران شهرهای اسرائیل، عملا اثبات نمودند که با استفاده از حمله موشکی، قبل از رسیدن دشمن به درون خاک میتوان آن را زمین‌گیر نمود. از این گذشته رویکرد جدید حکومت ایران به خصوص بعد از حضور نظامی آمریکا و اروپا در عراق و افغانستان که با سرخوردگی نسبی آنها و پدیدار شدن مسائل و مشکلات سیاسی - امنیتی همراه بود، قدرت نفوذ ایران را در کشورهای همسایه به شدت افزایش داد. رویکرد جدید ایران با ایجاد رابطه دوستی و تلاش برای خشن جلوه دادن اقدامات آمریکا و اروپا و همچنین اعطاء امتیازات فراوان به این دو کشور و تثبیت مرزها و نفوذ به داخل مجموعه حکومتی به بهانه حمایت از کشورهای مظلوم اسلامی، ایران را به قدرتی صلح‌جو و مددرسان در منطقه تبدیل نموده است و این امر حتی باعث کاهش اختلاف کشورهای عربی با ایران شده، به گونه‌ای که بر سر مناقشه دیپلماتیک ایران با کشورهای حاشیه خلیج فارس بر سر نام خلیج فارس و همچنین جزایر سه گانه تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی بسیاری از کشورهای عرب که منافعشان را منوط به حضور ایران در این دو کشور می‌دانند، از ایران حمایت کردند!!! بنابر این نیروی زمینی سپاه که قویترین بازوی نظامی ایران پس از انقلاب اسلامی می‌باشد، با توجه به ایجاد و پیگیری اهداف سیاسی در منطقه، آرایش نظامی و سازماندهی نیروهای خود را نیز بر اساس آن تنظیم نموده است. واضح است که نیروی زمینی سپاه با توجه به اشرافیت خود به مناطق شرق و غرب ایران و همچنین حمایتهای ایران از این کشورها، از خطر جنگ همسایگان خود امان یافته است و همه تلاش خود را برای استحکام و تقویت توان نفوذ و موشکی خود گذارده است.

سفاک ‏۱۷ آوریل ۲۰۱۰، ساعت ۱۳:۰۸ (UTC)پاسخ

        • دوست عزیز تیپ های نوهد متعلق به ارتش هستند

یک تصویر به مقاله اضافه شد--پیام (بحث) ‏۹ ژانویهٔ ۲۰۱۱، ساعت ۱۸:۱۳ (UTC)پاسخ

پیوندهای خارجی اصلاح شدند (اکتبر ۲۰۱۹)

[ویرایش]

سلام همکاران ویرایشگر.

من به‌تازگی ۱ پیوند خارجی موجود در نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را اصلاح کردم. لطفاً ویرایشم را بازبینی کنید. اگر پرسشی دارید یا می‌خواهید ربات پیوندها یا چند صفحه را نادیده بگیرد، لطفاً این راهنمای ساده را برای دریافت اطلاعات بیشتر ببینید. من تغییرات زیر را انجام دادم:

لطفاً برای اصلاح خطاهای ربات به راهنما مراجعه کنید.

با احترام.—InternetArchiveBot (گزارش اشکال) ‏۳۱ اکتبر ۲۰۱۹، ساعت ۰۴:۲۵ (UTC)پاسخ