وزیر ورزش (کانادا)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
وزیر ورزش کانادا
متصدی کنونی
پاسکال س.ت آنژ

از ۲۶ اکتبر ۲۰۲۱
دپارتمان میراث کانادا
لقبمحترم
عضوی از
گمارندهفرماندار کل کانادا
مدت دورهبه رضایت علیاحضرت
وبگاه

وزیر ورزش یکی از وزیران کابینه دولت کانادا است که مسئول ورزش کانادا به طور کلی است، که معمولاً به وزیر میراث کانادا کمک می‌کند. [۱]

عنوان این جایگاه از زمان تعریف آن در سال۱۹۶۱، معمولاً بسته به مجموعه ای که تحت آن قرار می گیرد، تغییر کرده است. در ابتدا به عنوان وزیر ورزش آماتور شناخته می‌شد و تحت نظارت وزیر بهداشت و رفاه ملی بود. سپس این سمت در سال ۱۹۷۶ با عنوان‌های مختلفی به وزیر امور خارجه واگذار شد و در سال ۲۰۱۵ به عنوان مسئول یک وزارتخانه مستقل باز تعریف شد. در آن سال، پس از انتصاب کارلا کوالترو و اضافه شدن مسئولیت معلولیت در کانادا به این مجموعه، عنوان آن به وزیر ورزش و افراد دارای معلولیت تغییر یافت. [۲] در سال ۲۰۱۸، مدت کوتاهی پس از تصدی کرستی دانکن ، این نام به وزیر علوم و ورزش تغییر یافت.

پس از انتخابات فدرال ۲۰۱۹ ، نخست وزیر جاستین ترودو وزیر ورزش منصوب نکرد و این مسئولیت را به وزیر میراث کانادا، استیون گیلبولت در آن زمان واگذار کرد. [۳] پس از انتخابات فدرال ۲۰۲۱ ، این جایگاه یک بار دیگر منحل شد و پاسکال سنت اونگ به این سمت منصوب در ذیل وزرات میراث کانادا منصوب شد.[۴]

منابع[ویرایش]

  1. "Kent Hehr resigns from Liberal cabinet over sexual harassment allegations". Global News (به انگلیسی). Retrieved 2018-01-25.
  2. "Orders in Council - Search - Privy Council Office". Archived from the original on 10 May 2017. Retrieved 8 February 2023.
  3. Heroux, Devin (January 27, 2023). "Trudeau government dropped the ball on fighting abuse in sport, former minister says". CBC News. Retrieved January 28, 2023.
  4. "The Hon. Pascale St-Onge, P.C., M.P." ParlInfo. Ottawa: Library of Parliament. Retrieved 2022 Oct 8.