ورونیک فرناندز

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

ورونیک فرناندز، (به فرانسوی: Vèronique Fernandez)، همسر زین الدین زیدان است.

ورونیک فرناندز
زادهٔ۱۰ نوامبر ۱۹۷۱ (۵۲ سال)
آویرون - فرانسه
ملیتفرانسوی فرانسه
شوهرزین الدین زیدان
سال ازدواج۱۸ مه ۱۹۹۴
فرزندانانزو، لوکا، تئو، الیاس

دوران کودکی[ویرایش]

ورونیک فرناندز لنتیسکو در ۱۰ نوامبر ۱۹۷۱، در آویرون از خانواده آنتونیو فرناندز لنتیسکو و آنا رامیرز مارتینز به دنیا آمد. والدین او اصالتاً از جامعه اندلس در جنوب اسپانیا هستند و همچنین یک خواهر دارد. او رقص را در سنین کودکی یاد گرفت. علیرغم ثبت نام در یک دوره زیست‌شناسی در تولوز، در سال ۱۹۸۸، اما دانشگاه را رها کرد تا به طور جدی اشتیاق خود را به رقص دنبال کند. سال بعد، او در مدرسه رقص روسلا هایتاور در شهر کن ثبت نام کرد و پدر و مادر و خواهرش را پشت سر گذاشت. او شروع به اقامت در سالن دو پروونس کرد، که مسکن اجتماعی انتقالی را به جوانان ارائه دهد.

زندگی شخصی[ویرایش]

در سال ۱۹۸۹، ورونیک فرناندز هنگامی که ۱۸ سال داشت، با زین الدین زیدان فوتبالیست ۱۷ ساله در سالن دو پروونس ملاقات کرد که ورونیک در آن زمان، در کن درس رقص می خواند، زیدان در فصل ۸۹-۱۹۸۸ برای باشگاه فوتبال کن بازی می کرد. با وجود اینکه این زوج جوان در نگاه اول عشق بود، اما هر دو بسیار خجالتی بودند و در اولین باری که همدیگر را دیدند، حتی با هم صحبت نکردند. در واقع این ورونیک بود که یخ را شکست و برای اولین بار صحبتی را آغاز کرد و به دنبال آن به تبادل نظرهای خوشایند ادامه داد و به هم نزدیک شدند. چند هفته بعد، ورونیک به یک استودیوی کوچک نقل مکان کرد، جایی که نزدیک به زیدان بود. ورونیک، آرزوهای رقص و مدلینگ خود را کنار گذاشت و زیدان را تا کن، بوردو و تورین همراهی کرد و در نهایت، در مادرید مستقر شد. در حالی که ورونیک در شبکه های اجتماعی فعال نبود، اغلب در طول مسابقات و رویدادها در کنار همسرش ظاهر می شد.

پس از حدود پنج سال آشنایی، این زوج در ۱۸ مه ۱۹۹۴ در تالار شهر بوردو ازدواج کردند. پس از ازدواج، ورونیک اهداف حرفه ای خود را قربانی کرد و همسرش را همراهی کرد تا او از شهری به شهر دیگر برای بازی فوتبال حرفه ای نقل مکان کند. ورونیک بعداً در یک مصاحبه تلویزیونی در سال ۱۹۹۸ گفت که هر دوی آنها می خواستند به زودی یک خانواده تشکیل دهند و می خواستند بچه های زیادی داشته باشند. او اولین پسر خود، انزو زیدان را در ۲۴ مارس ۱۹۹۵ به دنیا آورد. از آن زمان، آنها سه پسر دیگر به نام های لوکا (متولد ۱۳ مه ۱۹۹۸)، تئو (متولد ۱۸ مه ۲۰۰۲) و الیاس (متولد ۱۶ دسامبر ۲۰۰۵) را به دکیا آوردند. هر چهار آنها به دنبال پدرشان در فوتبال رفتند و در آکادمی جوانان رئال مادرید تمرین کردند، جایی که زیدان آخرین سال های دوران بازی خود را در آنجا گذراند و سپس مسئولیت های مدیریتی را بر عهده گرفت.

ضربه سر زیدان به ماتراتسی[ویرایش]

ورونیک با مصاحبه روزنامه پاریس اسپورت در مورد ضربه سر زیدان به مارکو ماتراتسی گفت که وقتی زیدان از من خوشش آمد. گفت آیا مسیحی هستی؟ در جواب گفتم، بله. زیدان با این کلمه چهره‌اش عوض شد و رفت. مدتی گذشت و از اوخبری نشد تا کنجکاو شدم و دنبالش را گرفتم، وقتی منزل شخصیش را در پاریس پیدا کردم، با دیدنم تعجب کرد و من هم علت ناپدید شدنش را پرسیدم. زیدان گفت میخواستم باهات ازدواج کنم ولی تو مسیحی هستی و من مسلمان. طی چند ملاقات من شیفته دین و رفتار زیدان شدم و تصمیم گرفتم که مسلمان شوم و زیدان هیچ وقت نمازش را قطع نکرد و عصبانی نمیشد. هر وقت حقوق میگرفت، حسابدارش ۱۰ درصد از آنرا کسر میکرد، علت را پرسیدم و زیدان گفت این همان زکات است که برایت توضیح داده بودم، ۱۰ درصد درآمدم مستقیم وارد حساب هزار یتیم الجزایری میشود.

همچنین ورونیک درباره ضربه سر زیدان به مارکو ماتراتسی گفت که اختلاف میان من و زیدان در شب قبل از بازی فینال جام جهانی ۲۰۰۶، باعث شد تا زیدان با روحیه‌ای خراب پا به میدان دراین مسابقه گذاشت زیدان در زمین بازی به ویژه پس از اینکه یک فرصت گل را از دست داد، بسیار عصبی و متشنج به نظر می رسید. بازیکن ایتالیایی یعنی مارکو ماتراتسی پس از کشیدن پیراهن زیدان، زیدان به ماتراتسی گفت که بعد مسابقه پیراهنم را به تو می دهم اما ماتراتسی در پاسخ به زیدان گفت که نیاز به پیراهن شما ندارم چون مسلمانان یک تروریست هستند و من خواهرت را به جای پیراهنت میخوام. زیدان هم کنترلش را از دست داد و با سر به سینه مارکو ماتراتسی ضربه زد و با کارت قرمز از زمین بازی خارج شد. زیدان در این ضربه به من گفت این ضربه شیرین‌ترین ضربه‌ای بود که زدم و پانصد هزار یورو جریمه‌اش از آن شیرین‌تر بود و برای دینم و ناموسم، تمام اموال و حتی جانم را میدهم. زیدان در همان بازی یک زیر پیراهنی پوشیده بود که بر روی آن از تیم یوونتوس و رئال مادرید و نیز همه کسانی که در دوران بازی‌اش از او حمایت کرده بودند، تشکر کرده بود تا پس از پایان بازی از آنها قدردانی کند اما اخراج وی از زمین همه چیز را خراب کرد.

منابع[ویرایش]

¹. https://www.thefamouspeople.com/profiles/vronique-zidane-43755.php. Biography.

². https://www.598.ir/fa/news/50311/%D9%87%D9%85%D8%B3%D8%B1-%D8%B2%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7%D8%B2%D8%B4-%D8%B1%D8%A7-%D9%81%D8%A7%D8%B4-%DA%A9%D8%B1%D8%AF-%D8%B9%DA%A9%D8%B3. 596.

³. https://www.khabarvarzeshi.com/news/164569/%D9%87%D9%85%D8%B3%D8%B1-%D8%B2%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7%D8%B2-%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%A7%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%AA%D8%B2%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D8%A7%D9%81%D8%B4%D8%A7-%DA%A9%D8%B1%D8%AF. Khabarvarzeshi.

⁴. http://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/detail/103350. Etemadnewspaper.