پرش به محتوا

هما سعادت(پایتخت)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

هما نام شخصیت مجموعه پایتخت است که همسر نقی معمولی و مادر سارا و نیکا است.

هما سعادت
شخصیت مجموعه پایتخت
هما سعادت
نخستین حضورپایتخت ۱
پدیدآورسیروس مقدم
ایفاگرریما رامین‌فر
اطلاعاتِ درون‌داستانی
نژادمازنی
پیشهخانه دار(فصل اول)
دانشجو(فصل دوم)
رئیس رستوران(فصل سوم)
خانه دار(فصل پنجم)
خبرنگار
همسرنقی معمولی
فرزندسارا و نیکا
خویشاوندانپنجعلی معمولی (پدر شوهر)
ارسطو عامل (پسر خاله شوهر)
جمیله(جاری)
لیلا جویباری(مادر شوهر)
فهیمه معمولی (خواهر شوهر)
بهروز و بهتاش فریبا (خواهرزاده شوهر)
تقی معمولی(برادر شوهر)
ستار و هادی سعادت(برادران)
عباس سعادت(پدر)
دینمسلمان
ملیتایرانی

زندگی

[ویرایش]

هما سعادت و نقی معمولی در فصل تصمیم رفتن به تهران گرفتند و در تهران درگیر مشکلاتی شدند یکی از این گیر کردن هما در خانه شهشهانی بود[۱][۲].در فصل دوم هما دانشجو بود و تازه برگشته بود،روزی نقی برای کار به پیش خانومی می رود و مورد شک هما قرار می گیرد هما با او قهر می کند اما وقتی می فهمد که نقی برای کار پیش آن خانوم رفته به دنبال نقی می رود و ارسطو و بهبود با نقشه ای هما و نقی را آشتی می دهند[۳].در فصل سوم هما صاحب رستورانی شده،در این مابين ساختمان نقی خراب می شود ۲ماه بعد از این ماجرا نقی کشتی می گیرد و شکست می خورد برای هما پیغام می آورتر که رقیبش نمی تواند در بیشکوستان شرکت کند و نقی باید به جای او برود هما به نقی نمی گوید اما نقی خودش می فهمد.در فصل چهارم هما نماینده شهر علی آباد است و نقی تصمیم ساخت ساختمان فهیمه را دارد هما با این کار مخالفت‌ می کند و نقی و هما دعوا می کنند دز روز تخریب ساختمان فهیمه توسط شهرداری دعوایی می شود و هما سکته می کند[۴].در فصل پنجم باردار می شود اما تصادف می کند و کودک از بین می رود و او افسرده می شود،در جریان بالن و داعش او همش فکر می کند که‌ هدایت کننده بالن زنده این بر اثر افسردگی است،هدایت کننده بالن بر اثر خوردن مشروبات الكلي مرد[۵].در فصل ششم هما خبرنگار می شود و اغلب تب خال می زند،پدر هما روزی نقی را دعوت می کند اما هما مخالفت می کند نقی که کرونا داشت می رود و کرونا را به پدر هما انتقال می دهد و این منجر قهر هما و دعوای نقی با ستاد برادر هما می شود.[۶]

جستارهای وابسته

[ویرایش]

منابع

[ویرایش]
  1. «اسامی بازیگران سریال پایتخت ۲ در حل جدول». بلاگ جدول یاب. ۲۰۲۰-۱۱-۰۱. دریافت‌شده در ۲۰۲۴-۰۷-۲۲.
  2. «اسامی بازیگران سریال پایتخت 1 همراه با نقش و خلاصه داستان آن». پایگاه خبری و تحلیلی صفحه اقتصاد. ۲۰۲۴-۰۷-۲۲. دریافت‌شده در ۲۰۲۴-۰۷-۲۲.
  3. «اسامی بازیگران سریال پایتخت ۳ در حل جدول». بلاگ جدول یاب. ۲۰۲۰-۱۱-۰۶. دریافت‌شده در ۲۰۲۴-۰۷-۲۲.
  4. «سریال پایتخت 4 چند قسمت است + اسامی بازیگران و خلاصه داستان پایتخت 4». پایگاه خبری و تحلیلی صفحه اقتصاد. ۲۰۲۴-۰۷-۲۲. دریافت‌شده در ۲۰۲۴-۰۷-۲۲.
  5. «خلاصه داستان سریال پایتخت 5 به همراه اسامی بازیگران فصل پنجم سریال پایتخت». پایگاه خبری و تحلیلی صفحه اقتصاد. ۲۰۲۴-۰۷-۲۲. دریافت‌شده در ۲۰۲۴-۰۷-۲۲.
  6. «اسامی بازیگران سریال پایتخت ۶ + خلاصه داستان پایتخت ۶ در نوروز ۹۹». بلاگ جدول یاب. ۲۰۲۰-۰۳-۲۱. دریافت‌شده در ۲۰۲۴-۰۷-۲۲.