پرش به محتوا

رحمت الله امینی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

رحمت الله امینی شالیکار هزار جریبی معروف به رحمت کاسه یا رحمت شاسی یا رحمت مشی یا رحمت خروس از شخصیت‌های مجموعه پایتخت است که از دوستان نقی معمولي و ارسطو عامل است،هومن حاجی‌عبداللهی ایفاگر نقش رحمت است.[۱]

زندگی

[ویرایش]

اولین حضور رحمت در فصل دوم پایتخت بود که برادر رحمان و رحیم است در فصل دوم او خروس باز بود و خروسش را به بهبود سپرد اما خانواده معمولی آن خروس را قربانی کردند[۲]. در فصل سوم رحمت صاحب شاسی بلند است،او به عروسی ارسطو می رود و در جریان فروریختن ساختمان نقی گردنش می شکند سپس رحمت جریان کمر بهبود با دهن لقی به فهیمه لو می دهد[۳].رحمت در فصل چهارم با نقی در ساخت خانهٔ فهیمه و ارسطو همکاری می کند اما با مخالفت هما همسر نقی و عضو شورای شهر روبرو می شود،در جریان ساخت خانهٔ رحمت به سوسن خواهرزاده اوس موسی علاقه مند می شود[۴].در فصل پنجم رحمت شاسی بلند را می فروشد و آرایشگاه به نام یاران تاسیس می کند،او ارسطو را در سفر ترکیه همکاری می کنند و با نقشه نقی و خانواده اش را به ترکیه می برد،برادران او رحمان و رحیم پول های ارسطو را به کمک بهتاش می دزدند و تصمیم رفتن به خارج را دارند اما در راه قاچاقچی آنها خفت و پول هارا می دزدند ،او در بالن پیشنهاد ازدواج سارا و نیکا و رحمان و رحیم را به خانواده می دهد او در بالن با نقی و بهتاش و ارسطو درگیر می شود در مابين این درگیری ها هدایت کننده بالن بر اثر خوردن مشروبات الكلي می میرد،بالن به سمت جبه داعش می رود و آنها با داعش درگیر می شودند[۵].در فصل ششم او با فهیمه نامزد می کند و با برادرانش دعوا می کند و اسم آرایشگاه را به فرهمند تغییر می دهد او در آستانه عروسی است اما بهبود از سومالی بر می گردد و ازدواج رحمت بهم می خورد،رحمت با ارسطو در امحا مواد مخدر ماشین نقی همکاری می کند[۶]،در ۲قسمت پایانی فصل ششم رحمت با عاطفه بیاتی(عاطی قاطی) خواهر بیاتی معلم ارسطو نقی(خواستگار سابق فهیمه)ازدواج می کند و صاحب ۳قلو می شود و اغلب با زنش دعوا می کند.

جستارهای وابسته

[ویرایش]

منابع

[ویرایش]
  1. «(عکس) چهره جدید «رحمت کاسه ای» در پشت صحنه سریال پایتخت 7». فرادید | Faradeed | فرادید. ۲۰۲۴-۰۷-۱۳. دریافت‌شده در ۲۰۲۴-۰۷-۱۸.
  2. «اسامی بازیگران سریال پایتخت ۲ در حل جدول». بلاگ جدول یاب. ۲۰۲۰-۱۱-۰۱. دریافت‌شده در ۲۰۲۴-۰۷-۱۸.
  3. «اسامی بازیگران سریال پایتخت ۳ در حل جدول». بلاگ جدول یاب. ۲۰۲۰-۱۱-۰۶. دریافت‌شده در ۲۰۲۴-۰۷-۱۸.
  4. «سریال پایتخت 4 چند قسمت است + اسامی بازیگران و خلاصه داستان پایتخت 4». پایگاه خبری و تحلیلی صفحه اقتصاد. ۲۰۲۴-۰۷-۱۸. دریافت‌شده در ۲۰۲۴-۰۷-۱۸.
  5. «خلاصه داستان سریال پایتخت 5 به همراه اسامی بازیگران فصل پنجم سریال پایتخت». پایگاه خبری و تحلیلی صفحه اقتصاد. ۲۰۲۴-۰۷-۱۸. دریافت‌شده در ۲۰۲۴-۰۷-۱۸.
  6. «اسامی بازیگران سریال پایتخت ۶ + خلاصه داستان پایتخت ۶ در نوروز ۹۹». بلاگ جدول یاب. ۲۰۲۰-۰۳-۲۱. دریافت‌شده در ۲۰۲۴-۰۷-۱۸.