همایش جهانی گوشی همراه

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
GSMA Mobile World Congress
وضعیتActive
دستهMobile communications
محل برگزاریFira Gran Via
مکان(ها)بارسلونا
کشوراسپانیا
برپا شده۱۹۸۷
حضار107,000+ (۲۰۱۸)
سازمان‌دهندهGSMA
وبگاه

نمایشگاه جهانی گوشی همراه یا کنگره جهانی موبایل (به انگلیسی: Mobile World Congress) یا کوتاه شده‌اش MWC، که به نام GSMA معروف شده‌است مجموعه‌ای شامل بزرگترین نمایشگاه صنعت گوشی همراه در جهان است که در آن مدیران برجسته شرکت‌های سازنده گوشی همراه، اپراتورهای ارتباطات، سازندگان نرم‌افزار و فروشندگان حضور دارند.

این نمایشگاه ابتدا نمایشگاه جهانی جی اس ام (به انگلیسی: GSM World Congress) نامیده می‌شده ولی اکنون نمایشگاه جهانی 3GSM نامیده می‌شود.

.GSMA، کنگره جهانی موبایل ترکیبی از بزرگترین نمایشگاه جهان برای صنعت تلفن همراه و یک کنفرانس برای مدیران برجسته به نمایندگی اپراتور تلفن همراه، تولیدکننده گان دستگاه‌های هوشمند، ارائه دهندگان تکنولوژی، فروشندگان و صاحبان محتوا از سرار جهان است. این رویداد در ابتدا به عنوان کنگره جهانی GSM و بعداً به عنوان کنگره جهانی ۳GSM تغییر نام کرد. هنوز هم اغلب به عنوان ۳GSM یا ۳GSM جهانی به آن اشاره می‌کنند.

کنگره جهانی موبایل GSMA برای اولین بار در ماه فوریه و درمحل فایرا گران ویا، شهر بارسلونا (ایالت کاتالونیا، اسپانیا) آغاز شد که سالانه بیش از ۷۰۰۰۰ تا ۸۰۰۰۰ هزار مردم در آن حضور داشتند. تا سال ۲۰۰۶ این رویداد بزرگ در جشنواره کن صورت می‌گرفت و به عنوان 3GSM World.Attendees در بیش از ۲۰۰ کشور از سراسر جهان شناخته شده بود.

کنگره جهانی موبایل GSMA در سال ۲۰۱۴ در ۲۴ام تا ۲۷ فوریه صورت گرفت که در حدود بیش از ۸۵۰۰۰ شرکت‌کننده داشت؛ و اما در مورد تاریخ آغاز کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۵، روزهای ۲ تا ۵ مارس عنوان شده‌است.

تاریخچه[ویرایش]

۲۰۰۹[ویرایش]

کنگره جهانی موبایل در سال ۲۰۰۹ از ۱۶ تا ۱۹ فوریه برگزار شد.

۲۰۱۰[ویرایش]

کنگره جهانی موبایل در سال ۲۰۱۰ از ۱۵ تا ۱۸ فوریه برگزار شد.

۲۰۱۱[ویرایش]

کنگره جهانی موبایل در سال ۲۰۱۱ از ۱۴ تا ۱۷ فوریه برگزار شد. در سال ۲۰۱۱ برنامه‌های آزاد اندروید و آیفون طراحی شده بودند، ارائه استاندارد turn-by-turu با قابلیت ناوبری(navigation) در بارسلونای اسپانیا در مدت زمان MWC 2011 به همراه تعطیلات آخر هفته و بعد از آن، برگزار شد. در سال ۲۰۱۱ اعلام شد که بارسلونا به عنوان " پایتخت کنگره جهانی موبایل " انتخاب شد و همچنان کنگره جهانی موبایل تا سال ۲۰۱۸ در این شهر برگزار خواهد شد.

۲۰۱۲[ویرایش]

کنگره جهانی موبایل در سال ۲۰۱۲ از ۲۷ فوریه تا ۱ مارس برگزار شد.

۲۰۱۳[ویرایش]

کنگره جهانی موبایل در سال ۲۰۱۳ از ۲۵ تا ۲۸ فوریه برگزار شد.

۲۰۱۴[ویرایش]

کنگره جهانی موبایل در سال ۲۰۱۴ از ۲۴ ام تا ۲۷ام فوریه برگزار شد. در سال ۲۰۱۴ کنگره جهانی موبایل GSMA در مراسمی تلاش این کنگره را در جهت حفظ محیط زیست معرفی کرد؛ و تا ۲۰۶۰ کنگره جهانی موبایل GSMA به عنوان پیشرو در زمینه حفظ محیط زیست گواهینامه‌ای را صادر کردو برای رسیدن به این گواهینامه استفاده از استراتژی‌های کاهش رد پا و جبران انتشار است که نمی‌تواند اجتناب شود. صدور گواهینامه نشانه و آخرین گام در بلند مدت GSMA و ادامه دادن به تعهد به حفظ محیط زیست است. در سایر طرح‌های سبز در کنگره جهانی موبایل می‌توان شارژ خورشیدی، کاهش اتلاف مواد چاپی، استفاده مجدد و بازیافت مواد در محل برگزاری و استفاده از علامت‌های دیجیتالی و ابزارهای الکترونیکی است.

۲۰۱۵[ویرایش]

کنگره جهانی موبایل در این سال از ۲ الی ۵ مارس برگزار شد.

۲۰۱۶[ویرایش]

کنگره جهانی موبایل در سال ۲۰۱۶ از ۲۲ الی ۲۵ فوریه ادامه داشت.

۲۰۱۷[ویرایش]

کنگره جهانی موبایل در سال ۲۰۱۷ از ۲۷ فوریه الی ۲ مارس ادامه داشت.

۲۰۱۸[ویرایش]

کنگره جهانی موبایل در سال ۲۰۱۸ از تاریخ ۲۵ الی ۲۸ فوریه برگزار شد و برنده این دوره از نمایشگاه گوشی s9 سامسونگ بود .در این دوره از نمایشگاه بیش از 107,000 هزار نفر مراجعه کننده و 2,400 ارائه دهنده رکورد جدیدی را برای این نمایشگاه به ثبت رساندند. [۱]

۲۰۱۹[ویرایش]

کنگره جهانی موبایل در سال ۲۰۱۹ از تاریخ ۲۵ الی ۲۸ فوریه (از شش الی نهم اسفند) برگزار شد.

منابع[ویرایش]

  1. «جایزه MWC 2018 Awards تعلق می گیرد به .... ؟».
  • (به انگلیسی) https://en.wikipedia.org/wiki/Mobile_World_Congress. {{cite book}}: Missing or empty |title= (help)
  • (به انگلیسی) http://www.mobileworldcongress.com. {{cite book}}: Missing or empty |title= (help)
  • (به انگلیسی) http://www.everythingrf.com/News/details/890-rfmd-and-triquint-announce-merger. {{cite book}}: Missing or empty |title= (help)

[۱]