پرش به محتوا

نشان ملی کامرون

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
نشان ملی کامرون
ملازمجمهوری کامرون
پذیرفته‌شده۱۹۸۶
شعارفرانسوی: Paix, Travail, Patrie
(صلح، کار، میهن)

نشان ملی کامرون از یک سپر تشکیل شده است که در بالا و پایین آن یک پرچم وجود دارد. پشت سپر دو تبرپوش متقاطع قرار دارد. این سپر دارای الگوی رنگی مشابه پرچم کامرون است و در مرکز آن نقشه این کامرون قرار دارد. ترازوی عدالت از سال ۱۹۸۴ بر بالای نقشه کشور قرار گرفته است.

توضیحات

[ویرایش]

قانون اساسی کامرون نشان می‌دهد:[۱]

نشان جمهوری کامرون باید به‌صورت یک سپر و نوار زیر آن با نوشته «جمهوری کامرون» و دو قسمت متقاطع با شعار «صلح-کار-میهن» باشد.

نشان‌های پیشین

[ویرایش]

نشان پیشنهادی ۱۹۱۴

[ویرایش]

در سال ۱۹۱۴، دولت آلمان تصمیم گرفت تا به مستعمرات خارج از کشور خود، از جمله کامرون، نشان‌های نظامی اختصاص دهد. نشان‌ها طراحی شده بودند، اما جنگ جهانی اول پیش از نهایی شدن پروژه آغاز شد و این نشان‌ها هرگز مورد استفاده قرار نگرفتند. دادن نشان خود به مستعمرات در زمان جنگ می‌تواند به آن‌ها اجازه دهد نمادی برای تجمع در صورت شورش داشته باشند. نشان پیشنهادی برای مستعمره امپراتوری کامرون، سر یک فیل و عقاب امپراتوری آلمان را بر روی یک سپر نشان می‌داد. عقاب و تاج امپراتوری روی سپر برای همه نشان‌های استعماری پیشنهادی یکسان بود.[۲]

نشان‌های دیگر

[ویرایش]

جستارهای وابسته

[ویرایش]

منابع

[ویرایش]
  1. Constitution of Cameroon, English
  2. Schurdel, H.D. . Battenberg (1995). Flaggen & Wappen Deutschland - Heraldik, Hymnen, BRD & DDR Flaggen und Wappen, Deutsche Ostgebiete, ehem. deutsche Kolonien u.v.m.

پیوند به بیرون

[ویرایش]

پرونده‌های رسانه‌ای مربوط به Coats of arms of Cameroon در ویکی‌انبار