میچل‌ها در برابر ماشین‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
میچل‌ها در برابر ماشین‌ها
پوستر رسمی انیمیشن
کارگردانمایک ریاندا
تهیه‌کنندهفیل لرد و کریستوفر میلر
کورت آلبرشت
نویسندهمایک ریاندا
جف روو
بازیگرانابی جکوبسون
دنی مک‌براید
مایا رودولف
اریک آندره
الیویا کلمن
جان لجند
کریسی تیگن
فرد ارمیسن
بک بنت
موسیقیمارک مادرزبا
تدوین‌گرگرگ لویتان
شرکت
تولید
توزیع‌کنندهنتفلیکس
تاریخ‌های انتشار
  • ۳۰ آوریل ۲۰۲۱ (۲۰۲۱-0۴-۳۰) (نتفلیکس)
  • ۲۳ آوریل ۲۰۲۱ (۲۰۲۱-0۴-۲۳) (ایالات متحده)
مدت زمان
۱۱۳ دقیقه
کشورایالات متحده
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۵۰-۱۰۰ میلیون دلار

میچل‌ها در برابر ماشین‌ها (انگلیسی: The Mitchells vs. the Machines) یک فیلم پویانمایی رایانه‌ای آمریکایی در ژانر کمدی علمی تخیلی است که توسط سونی پیکچرز انیمیشن تهیه و توسط نتفلیکس توزیع شده‌است. این فیلم به کارگردانی مایک ریاندا (در اولین کارگردانی بلند خود) و نویسندگی آن توسط ریاندا و جف روو (که او همچنین به عنوان کارگردان مشترک فیلم نیز خدمت می‌کند)، همراه با فیل لرد و کریستوفر میلر، و کرت آلبرشت به عنوان تهیه‌کننده ساخته شده‌است.[۱][۲][۳][۴] این فیلم داستان یک خانوداه عجیب را روایت می‌کند که عازم یک سفر جاده‌ای می‌شوند، آن‌ها در راه با ربات‌های خطرناکی روبه‌رو می‌شوند که سعی دارند زمین را از وجود انسان‌ها پاک کنند. آن‌ها به عنوان تنها بازماندگان، سعی می‌کنند با ربات‌ها مبارزه کنند و انسان‌ها را نجات دهند. ابی جکوبسون، دنی مک‌براید، مایا رودولف، اریک آندره، الیویا کلمن، جان لجند، کریسی تیگن، فرد ارمیسن، بک بنت و بلیک گریفین از صداپیشگان این انیمیشن هستند.

در ابتدا قرار بود میچل‌ها در برابر ماشین‌ها توسط سونی پیکچرز در سینماهای ایالات متحده اکران شود، اما به دلیل دنیاگیری کووید-۱۹، سونی حق پخش آن‌را به نتفلیکس فروخت. در ۲۳ آوریل ۲۰۲۱ در سینماهای منتخب اکران و یک هفته بعد، در تاریخ ۳۰ آوریل، در نتفلیکس منتشر شد. فیلم با تحسین جهانی منتقدان همراه بود و اجرای صداپیشگان، داستان، فضا و طنز ستوده شد.

خلاصه داستان[ویرایش]

کیتی میچل، دختر خلاق و فیلم‌سازی است که در میشیگان زندگی می‌کند. رابطه او با خانواده‌ی عجیب و غریبش زیاد خوب نیست. او در دانشگاه مورد‌علاقه‌اش که در کالیفرنیا است پذیرفته‌می‌شود. او از این‌که خانواده‌اش را ترک می‌کند و قرار است افرادی شبیه به خودش، که عاشق فیلم‌سازی هستند را پیدا کند، بسیار خوشحال و مشتاق است. شب قبل از سفر، او با پدرش، ریک میچل، دعوا می‌کند و پدرش ناخواسته لپ‌تاپ او را می‌شکند. فردای آن‌روز، ریک پرواز کیتی را لغو می‌کند و اصرار دارد که کل خانواده، با سفر جاده‌ای کیتی را به دانشگاهش برسانند. در همین حال، مارک بومن، کارآفرین شرکت پَل، از ربات‌های جدیدش رونمایی می‌کند و آن‌ها را جایگزین پال، دستیار مجازی‌اش می‌کند. پَل برای انتقام، کنترل شرکت و ربات‌ها را به دست می‌گیرد و به ربات‌ها دستور می‌دهد تا تمام انسان‌های کره زمین را جمع کنند و به فضا پرتاب کنند. میچل‌ها، تنها خانواده‌ی بازمانده هستند و تمام انسان‌ها اسیر می‌شوند. میچل‌ها با کمک دو روبات معیوب، اریک و دبورابات ۵۰۰۰، که تلاش داشتند میچل‌ها را اسیر کنند، تلاش می‌کنند تا دنیا را نجات دهند.

صداپیشگان[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "Phil Lord and Chris Miller Produced Sony Pictures Animation Movie (2021) - Box Office Mojo". www.boxofficemojo.com (به انگلیسی). Retrieved 28 January 2018.
  2. "The Mitchells Vs. The Machines': Chris Miller & Phil Lord To Produce AI-Gone-Wild Toon For Sony" (به انگلیسی). Retrieved 22 May 2018.
  3. "Sony Pictures Animation". Archived from the original on 27 March 2019. Retrieved 15 April 2017.
  4. "Michael Rianda". tumblr.com. Archived from the original on 7 November 2020. Retrieved 15 April 2017.

پیوند به بیرون[ویرایش]