معین تقوی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
معین تقوی
اطلاعات شخصی
نام کاملسید معین تقوی
ملیتایران
زاده۲۵ فروردین ۱۳۶۹ ‏(۳۴ سال)
نور مازندران
قد۱٫۸۰ متر (۵ فوت ۱۱ اینچ)
وزن۹۰ کیلوگرم
ورزشی
ورزشووشو
رویداد(ها)ساندا

سید معین تقوی (زاده ۲۵ فروردین ۱۳۶۹ در شهر نور) معروف به معین تقوی، از اعضای ووشو مردان ایران در بخش ساندا است.[۲][۳][۴][۵][۶] تقوی در کارنامه خود سابقه قهرمانی در مسابقات داخلی، قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان را دارد. او در جام جهانی ووشو هم موفق به کسب مدال طلا شد و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد اما به دلیل مثبت اعلام شدن تست دوپینگ او، مدال به‌دست آمده برای تقوی از بین رفت.[۷][۸]

مثبت شدن تست دوپینگ[ویرایش]

تقوی که به عنوان تیم ملی ووشو ایران در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ چین شرکت کرده بود، توانست در دیدار نهایی وزن منهای ۸۵ کیلوگرم با برتری مقابل وادزیم لوریخ از بلاروس به مدال طلا دست پیدا کند. بعد از کسب این عنوان قهرمانی، تست دوپینگ از معین تقوی گرفته شد و بعد از بررسی‌های انجام شده، پاسخ این تست مثبت اعلام شد تا هم مدال طلای او در مسابقات جام جهانی پس گرفته شود و هم اینکه او ۴ سال از حضور در میادین محروم شود.[۹][۱۰][۱۱][۱۲] حمیدرضا قلی‌پور و مریم هاشمی از دیگر ووشوکارانی بودند که پاسخ تست آن‌ها هم مثبت اعلام شد.[۱۳][۱۴]

منابع[ویرایش]

  1. [۱]www.farsnews.ir
  2. «تقوی: از انگیزه بالایی برای کسب مدال طلای جهان برخوردار هستم/ سعی کردم از تجربه بزرگان تیم ملی ووشو استفاده کنم- اخبار ورزشی تسنیم | Tasnim». خبرگزاری تسنیم | Tasnim. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۷-۱۵.
  3. «معین تقوی: می‌خواهم چند طلای متوالی در ووشو بگیرم/ محتاط نیستم اما ریسک زیادی هم نمی‌کنم». خبرگزاری تسنیم.
  4. «تقوی: خوشحالم به عنوان دومین ایرانی سلطان رینگ شدم/ قصد دارم از سال آینده به تیم ملی ووشو بازگردم». خبرگزاری تسنیم.
  5. «فقط به مدال طلا فکر می‌کنیم/ نتیجه ووشوکاران در جاکارتا انتظارات را بالا برده‌است». خبرگزاری برنا. ۲۰۲۳-۰۷-۱۵. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۷-۱۵.
  6. «انتظارات خیلی بالا رفته‌است/ تلاش می‌کنیم با کسب 5 مدال افتخارات ووشو را تکمیل کنیم». خبرگزاری برنا. ۲۰۲۳-۰۷-۱۵. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۷-۱۵.
  7. میزان، خبرگزاری. «شوک دوم به ووشو؛ تقوی هم دوپینگی از آب درآمد». fa. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۷-۱۵.
  8. YJC، خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان |. «دوپینگ ۲ ملی پوش ووشو مثبت شد +عکس». fa. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۷-۱۵.
  9. «بعد از قلی‌پور؛ معین تقوی دومین دوپینگی ووشو ایران- اخبار رزمی - اخبار ورزشی تسنیم | Tasnim». خبرگزاری تسنیم | Tasnim. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۷-۱۵.
  10. «یک ووشوکار دیگر ایران هم ۴ سال محروم شد». مشرق نیوز. ۲۰۲۰-۰۷-۲۸. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۷-۱۵.
  11. YJC، خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان |. «قهرمانی ووشو در جام جهانی، تحت الشعاع دوپینگ ۲ ملی پوش». fa. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۷-۱۵.
  12. «آرامشی که با دوپینگ به هم ریخت». اعتمادآنلاین. ۲۰۲۳-۰۷-۱۵. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۷-۱۵.
  13. AGENCY، خبرگزاری صدا و سیما | IRIB NEWS. «رونمایی از سومین دوپینگی ووشو». fa. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۷-۱۵.
  14. «پاپوشی که برای قهرمانان ووشو دوختند/ قلی پور: نمونه تست دوپینگ من و تقوی دست کاری شده‌است». روزنامه دنیای اقتصاد.