مری ان مک‌لاود ترامپ

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از مری ان مک‌لود ترامپ)
مری ان مک‌لاود ترامپ
مک‌لاود در سال ۱۹۳۵
نام هنگام تولدمری ان مک‌لاود
زادهٔ۱۰ مهٔ ۱۹۱۲
درگذشت۷ اوت ۲۰۰۰ (۸۸ سال)
مدفنقبرستان تمام ادیان لوتری
کویینز، نیویورک
شهروندیانگلیسی
آمریکایی
پیشهخدمتکار
شناخته‌شده برایمادر دونالد ترامپ چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا
همسر(ها)فرد ترامپ
(۱۹۳۶–۱۹۹۹؛ مرگ فرد)
فرزندان۲ دختر، ۳ پسر
ماریان، فردریک جونیور، الیزابت، دونالد ترامپ، رابرت

مری اَن مک‌لاود ترامپ (گیلی اسکاتلندی: Màiri Anna NicLeòid؛ ۱۰ مهٔ ۱۹۱۲ – ۷ اوت ۲۰۰۰) مادر دونالد ترامپ چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا، اهل ایالات متحده آمریکا و از مهاجران اسکاتلندی در اوایل دهه ۱۹۳۰ بود.

مری ان مک‌لاود در روستای تانگ از بخش لوئیس در مجمع‌الجزایرهیبرید (هبریدهای بیرونی)، واقع در غرب اسکاتلند، بریتانیا در مزرعه‌ای به نام « تانگ ۵» (که از سال ۱۸۹۵ متعلق به پدرش بود) متولد شد.

مری کوچکترین فرزند از ۱۰ فرزند مالکوم مک‌لاود (۱۸۶۶–۱۹۵۴) و مری مک‌لاود (موسوم به اسمیت) (۱۸۶۷–۱۹۶۳) بود. پدربزرگ و مادربزرگ پدری او الکساندر مک‌لاود و ان مک‌لاود و پدربزرگ و مادربزرگ مادری‌اش دونالد اسمیت و مری مکولی بودند.

مهاجرت به ایالات متحده آمریکا[ویرایش]

بر اساس گزارش روزنامه نشنال، ویزای مهاجرتی مری آن مک‌لاود با شماره ۲۶٬۶۹۸ در ۱۷ فوریه ۱۹۳۰ در گلاسکو صادر شده و در ۲ مه ۱۹۳۰، وی گلاسکو را با کشتی اچ‌ام‌اس ترانسیلوانیا (اف۵۶) ترک و در ۱۱ مه ۱۹۳۰ وارد نیویورک شد؛ یعنی یک روز پس از تولد ۱۸ سالگی و زمانی که می‌توانست اقامت دائم در آمریکا گرفته و به یک شهروند ایالات متحده آمریکا تبدیل شود.

مری در بدو ورود به آمریکا تنها ۵۰ دلار همراه داشت. وی پس از رسیدن به آمریکا با خواهر بزرگترش کریستینا متیسون در لانگ آیلند زندگی می‌کردند و به عنوان یک خدمتکار خانگی حدود چهار سال کار کرد. در لیست سرشماری سال ۱۹۳۰ ایالات متحده آمریکا نام او همراه با اشتغال به‌عنوان خدمتکار خانگی (ندیمه) ثبت شده‌است.

اگرچه در فرم سرشماری ۱۹۴۰ ایالات متحده که توسط مری ان مک‌لاود تکمیل گردید، وی اظهار داشته که یک شهروند است ولی در واقع او تا ۱۰ مارس ۱۹۴۲ تابعیت نداشت.

وی در سال ۱۹۳۶ با فرد ترامپ آشنا شد و با وی ازدواج کرد و صاحب ۵ فرزند شد. دونالد چهارمین فرزند وی در ۱۴ ژوئن ۱۹۴۶ در نیویورک به دنیا آمد.

دونالد ترامپ در ۸ نوامبر ۲۰۱۶ به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا انتخاب شد.

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]