مرد جنگ (ترانه ریدیوهد)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
«مرد جنگ»
تک‌آهنگ ریدیوهد
از آلبوم اوکی کامپیوتر، اوکی‌نات‌اوکی ۱۹۹۷-۲۰۱۷
تاریخ پخش۲۲ ژوئن ۲۰۱۷
فرمتدانلود
ژانرآلترناتیو راک
زمان۴:۲۹
ناشرایکس‌ال
ترانه‌نویس(ها)ریدیوهد
تهیه‌کننده(ها)
گاه‌نگاری تک‌آهنگ‌های ریدیوهد
«قول میدم»
(۲۰۱۷)
«مرد جنگ»
(۲۰۱۷)
موزیک ویدئو
"مرد جنگ" در یوتیوب

"مرد جنگ" (به انگلیسی: Man of War) تک آهنگی از گروه راک انگلیسی ریدیوهد است که در ۲۲ ژوئن ۲۰۱۷ منتشر شد. ریدیوهد آن را چند بار در طول دهه ۱۹۹۰ در کنسرت‌های مختلف اجرا کردند. آنها در طول ساخت آلبوم سوم خود، اوکی کامپیوتر (۱۹۹۷) و دوباره در سال ۱۹۹۸ روی این آهنگ کار می‌کردند، اما از نتایجشان ناراضی نبودند و آن را منتشر نکردند.

چند سال بعد، در سال ۲۰۱۵، ریدیوهد «مرد جنگ» را برای فیلم اسپکتر از مجموعه فیلم جیمز باند معرفی کرد، اما به دلیل اینکه برای این فیلم نوشته نشده بود، رد شد. این آهنگ تا سال ۲۰۱۷ به صورت منتشر نشده باقی مانده بود، در نهایت آن را بر روی چاپ مجدد آلبوم اوکی کامپیوتر به نام اوکی‌نات‌اوکی ۱۹۹۷–۲۰۱۷ قرار داده و منتشر کردند.

موزیک ویدیو[ویرایش]

موزیک ویدئوی «مرد جنگ» در ژوئن ۲۰۱۷ به کارگردانی کالین رید منتشر شد. این ویدئو تغییر روز به شب و تغییر خلق و خوی آدمی از «خوش شانسی تا پارانوئید» را نشان می‌دهد. مردی که در حال پیاده‌روی در یک پارک است و روز به روز ناامید تر می‌شود، متوجه می‌شود که در تاریکی شب، چیزی پنهان شده‌است.[۱]

عوامل[ویرایش]

ریدیوهد[ویرایش]

دیگر عوامل[ویرایش]

نمودار فروش[ویرایش]

نمودار (۲۰۱۷) رده
فرانسه (SNEP)[۲] ۱۷۸

منابع[ویرایش]

  1. Leight, Elias (23 June 2017). "See Radiohead's Paranoia-Inducing 'Man of War' Video". Rolling Stone. Archived from the original on 23 June 2017. Retrieved 23 June 2017.
  2. "Radiohead - Man Of War" (به فرانسوی). Hung Medien. Retrieved 1 July 2017.