محمدباقر مرادی‌فرد

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محمد باقر مرادی فرد
زادهٔخرم آباد
محل زندگیتهران
ملیتایرانی
دیگر نام‌هاباقر مرادی
پیشهبازیگر
سال‌های فعالیت۱۳۴۶-اکنون

زندگی[ویرایش]

باقر مرادی فرد (محمدباقر مرادی فرد) متولد خرم‌آباد (لرستان) و از پیشکسوتان تئاتر، سینما و تلویزیون کشور است. از فعالیت‌های نمایشی او می‌توان همکاری و بازی در گروه نمایشی آرش به سرپرستی زنده یاد حسین شیدایی در پیش از انقلاب و در سال ۱۳۴۹ و همکاری با بسیاری از چهره‌های هنری مطرح کشور در سال‌های اخیر اشاره کرد. از مهم‌ترین فعالیت‌های هنری اخیر او، بازی در نمایش بازار عاشقان به کارگردانی هادی مرزبان، حضور در سریال آکتور به کارگردانی نیما جاویدی و هنرآفرینی در سریال جیران در نقش فتح الله میرزا شعاع السلطنه (پدر شکوه السلطنه و پدر بزرگ مظفرالدین شاه) به کارگردانی حسن فتحی بوده‌است.

فعالیت[ویرایش]

تئاتر[ویرایش]

او از سال ۱۳۴۶ به عنوان بازیگر تئاتر مشغول بوده و پس از آن در سال ۱۳۴۹ با گروه آرش به سرپرستی زنده یاد حسین شیدایی مشغول شد و در نمایشنامه اَفعی طلایی ، سگی در خرمن جا ، پهلوان اکبر میمیرد ، آنجا که ماهی‌ها سنگ می‌شود ، بینوایان ، بامها و زیر بامها ،اسب سفید ( کارگردان و بازیگر ) کرکس‌ها (سال ۱۳۵۵ به کارگردانی هادی مرزبان ) ، یاغیها. همچنین او در سال ۱۳۵۴ بمدت دو سال به صورت قراردادی به عنوان بازیگر تئاتر اداره فرهنگ و هنر بوده‌است. او در نمایشنامه عباس ماشین شور (سال ۱۳۶۷) و در نمایشنامه بازار عاشقان (سال ۱۳۹۴) در تهران بر روی صحنه تالار وحدت حضور داشته‌است.

سینما و تلویزیون[ویرایش]

چند کار تصویری دیگری که از وی می‌توان نام برد :

عنوان
مرگ پلنگ
فیلم کوتاه پارمیدا و برکت
سریال فراموشی
سریال نامدار
سریال ماتادور
تله فیلم پسران بلوط
سریال کوی افلاک
تله فیلم چهل روز تا برادری
نغمه نوروزی
سریال دیگری
سریال سا لهای ابری
سریال کیمیا
فیلم تارات
فیلم قشنگ و فرنگ
سریال هاتف
فیلم به سوی روزهای خوشبختی
سریال جیران
سریال آکتور

این متن اصلی مقاله است که منبع آن خبری از خبرگزاری موج نیوز و حسین شیدایی / گروه آرش / خبرگزاری مهر[۱] و تاریخچه گروه نمایشی آرش / اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرم آباد [۲] و لیست آثار گروه نمایشی آرش / سیمره نیوز [۳]

منابع[ویرایش]

  1. «عنوان خبر». خبرگزاری مهر. 1392/۰6/۰2. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  2. «عنوان خبر». وبسایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرم آباد. 1389/02/10. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۳ اكتبر ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۱۳ اكتبر ۲۰۱۷. تاریخ وارد شده در |بازبینی=،|تاریخ=،|archive-date= را بررسی کنید (کمک)
  3. «عنوان خبر». سیمره نیوز. 1396/۰6/27. بایگانی‌شده از اصلی در 14 اكتبر 2017. دریافت‌شده در 13 اكتبر 2017. تاریخ وارد شده در |بازبینی=،|تاریخ=،|archive-date= را بررسی کنید (کمک)