ماهیگیری لانگ‌لاین

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
لانگ‌لاین برای صید mackerel

ماهیگیری لانگ‌لاین (به انگلیسی: Longline fishingماهیگیری با رشته‌قلاب طویل یا لانگ‌لاین یک تکنیک ماهیگیری تجاری است که از یک خط اصلی طولانی با قلاب‌های طعمه‌دار استفاده می‌کند که در فواصل زمانی از طریق خطوط شاخه کوتاه به نام snoods یا gangions متصل می‌شوند.[۱] یک snood با استفاده از یک گیره یا چرخان به خط اصلی متصل می‌شود و قلاب در انتهای دیگر قرار دارد. لانگ‌لاین‌ها عمدتاً بر اساس محل قرارگیری آنها در ستون آب طبقه‌بندی می‌شوند. این نوع می‌تواند در سطح یا در پایین باشد. خطوط را نیز می‌توان با استفاده از یک لنگر تنظیم کرد یا آن را رها کرد. صدها یا حتی هزاران قلاب طعمه‌دار می‌توانند از یک خط آویزان شوند. این می‌تواند سبب مرگ و میر بسیاری از گونه‌های مختلف دریایی شود (به صید جانبی مراجعه کنید). لانگ‌لاینرها – کشتی‌های ماهیگیری که برای صید لانگ‌لاین دکل شده‌اند – معمولاً اره ماهی، ماهی تن، لوزی‌ماهی، ماهی سمور و بسیاری از گونه‌های دیگر را هدف قرار می‌دهند.

در برخی از ماهیگیری‌های ناپایدار، مانند دندان‌ماهی پاتاگونیا، ماهیگیران ممکن است به حداقل ۲۵ قلاب در هر خط محدود شوند. در مقابل، لانگ‌لاین‌های تجاری در برخی از ماهیگیری‌های قوی دریای برینگ و اقیانوس آرام شمالی معمولاً بیش از ۲۵۰۰ قلاب طعمه‌دار روی یک سری خطوط متصل به هم در طول چندین مایل می‌چرخند.[۲]

ماهیگیری لانگ‌لاین مستعد صید و کشتن تصادفی دلفین‌ها، پرندگان دریایی، لاک‌پشت‌های دریایی و کوسه‌ها است،[۳] اما کمتر از صید ترال در اعماق دریا آسیب می‌رساند.[۴][۵]

منابع[ویرایش]

  1. Method and Apparatus for Long Line and Recreational Bait Fishing Patent application 20080202013. 28 August 2008.
  2. Rice J, Cooper J, Medley P and Hough A (2006) South Georgia Patagonian Toothfish Longline Fishery Moody Marine.
  3. "NOAA releases first nation bycatch report". National Oceanic and Atmospheric Administration. Retrieved 19 April 2012.
  4. Pham, Christopher K.; Diogo, Hugo; Menezes, Gui; Porteiro, Filipe; Braga-Henriques, Andreia; Vandeperre, Frederic; Morato, Telmo (2015). "Deep-water longline fishing has reduced impact on Vulnerable Marine Ecosystems". Scientific Reports. 4: 4837. doi:10.1038/srep04837. PMC 4003479. PMID 24776718.
  5. Clark, Malcolm R.; Althaus, Franziska; Schlacher, Thomas A.; Williams, Alan; Bowden, David A.; Rowden, Ashley A. (2016). "The impacts of deep-sea fisheries on benthic communities: A review". ICES Journal of Marine Science. 73: i51–i69. doi:10.1093/icesjms/fsv123.