مأمور ۴۷

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
مأمور ۴۷
مامور ۴۷ در بازی هیتمن: آمرزش
سریهیتمن
اولین حضورهیتمن: اسم‌کد ۴۷ (۲۰۰۰)
هنرمندتیموتی اولیفانت (هیتمن)
روپرت فرند (مأمور ۴۷)
صداپیشهدیوید بیتسون
قابلیت‌هامأمور ۴۷ به خاطر آزمایش‌ها وحشتناک شیمیایی و تمرینات و آموزش‌های بسیار سخت هیچ احساسی ندارد و کاملاً بی رحم و سنگدل است و در کشتن درنگ نمی‌کند.

مأمور ۴۷ قوی تر سریع تر وا باهوش تر از دیگر انسان‌ها است

مأمور ۴۷ استاد در تیراندازی، مبارزه تن به تن، استتار و مخفی کاری است

مأمور ۴۷ (انگلیسی: Agent 47) شخصیتی خیالی و قهرمان اصلی سری بازی‌های ویدئویی هیتمن است. صداپیشه این شخصیت، دیوید بیتسون است. مأمور ۴۷، آدمکشی ژنتیکی است که از ترکیب دی‌ان‌ای ۵ جنایتکار خطرناک جهان ایجاد شده‌است.[۱] شخصیت مأمور ۴۷ به‌طور کلی قاتلی شبیه‌سازی شده‌است و نام خودش را از چهل‌وهفتمین کلون (شبیه‌سازی) دی‌ان‌ای ۵ مرد مختلف گرفته‌است. کارکتر مأمور ۴۷ با استقبال بسیار خوبی از سوی منتقدان مواجه شد و به یک شخصیت مشهور در سری بازی‌های ویدئویی تبدیل شد.[۲] بر پایهٔ شهرت و محبوبیت این کارکتر، اقتباس‌های سینمایی چندی نیز با محوریت کارکتر مأمور ۴۷ ساخته شد که برخی از مهم‌ترین آنها عبارت هستند از هیتمن به کارگردانی خاویر گنس، محصول سال ۲۰۰۷ و دیگری، هیتمن: مأمور ۴۷ به کارگردانی الکساندر باخ محصول سال ۲۰۱۵ میلادی

ماُمور۴۷ معروف به هیتمن(به انگلیسی: Hitman) یک شخصیت بازی‌های ویدئویی است. این شخصیت تاکنون در چند مجموعه بازی و در دو فیلم هیتمن ۲۰۰۷و هیتمن:ماُمور۴۷. ۲۰۱۵ حضور داشته. این شخصیت قاتلی بی‌رحم و آموزش دیده‌است که به دلیل آزمایش‌هایی که روی وی و دیگر افراد پروژه ماُمور (agent)انجام شده در کارش یعنی کشتن درنگ یا دلسوزی ندارد. البته در بعضی اوقات احساس داشتن او را می‌توان حس کرد ولی در کل او یک ماشین کشتار حرفه‌ای است.

نگارخانه[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "Hitman 2 Interview – (Review, Preview, Article, Interview, Q&A)". Archived from the original on 4 March 2016. Retrieved 15 October 2016.
  2. "50 Most Iconic Video Game Characters of the 21st Century". Rolling Stone (به انگلیسی). Retrieved 2019-02-28.