لی اون جو

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
لی اون جو
نام هنگام تولدLee Eun-ju
زادهٔ۱۶ نوامبر ۱۹۸۰
گانسان، کره جنوبی
درگذشت۲۲ فوریهٔ ۲۰۰۵ (۲۴ سال)
سئول، کره جنوبی
محل زندگیسئول، کره جنوبی
ملیت کره جنوبی
دیگر نام‌ها이은주
سال‌های فعالیت۱۹۹۷ تا ۲۰۰۵

لی اون جو (به کره‌ای:이은주؛ ۱۶ نوامبر ۱۹۸۰-۲۲ فوریه ۲۰۰۵) بازیگر اهل کره جنوبی بود. او به دلیل بازی در مجموعه تلویزیونی فونیکس و اسکارلت لتر مشهور شده بود.

تسلیت ایرانی ها ؛ پنج سال بعد از مرگ![ویرایش]

در جریان لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۰ ، در ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۰[۱]، ذوب آهن اصفهان در یک چهارم نهایی به مصاف پوهانگ استیلرز کره جنوبی رفت ؛ دور رفت[۲] این مسابقه در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان برگزار شد که بیش از ۹ هزار نفر برای تماشای بازی به استادیوم رفتند که تعدادی از افراد بنری بزرگ با تصویر[۳] لی اون جو در سریال کره ای ققنوس با نوشته (تسلیت کره) [در آن روزها سریال ققنوس از شبکه فارسی وان پخش می شد و بین مردم ایران بسیار طرفدار پیدا کرده بود] و با لگو فارسی وان را به استادیوم آورده بودند که پس از واکنش عده ای[۴] و در دقایق نخست مسابقه توسط حراست ورزشگاه ضبط و جمع آوری شد و تماشاگرانی که این بنر را در دست داشتند نیز از ورزشگاه اخراج شده و تعدادی به کلانتری منتقل شدند.[۵]

مرگ[ویرایش]

در ۲۲ فوریه ۲۰۰۵ تنها چند روز پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه دانکوک، وی در آپارتمان شخصی اش در سن ۲۴ سالگی خودکشی کرد. او ابتدا رگ مچ‌های دستش را زد و بعد خود را از سقف حلق آویز کرد. خانوادهٔ لی اظهار داشتند که علت خودکشی او بی خوابی‌های شدید ناشی از احساس پشیمانی و افسردگی به دلیل بازی صحنه‌های جنسی در فیلم The Scarlet Letter بوده. او در نامهٔ خودکشی اش چنین نوشته است: «مامان، دوستت دارم، من می‌خواستم خیلی کارها انجام بدم، اگر چه من زندگی می‌کردم ولی واقعاً زنده نبودم، من نمی‌خواهم کسی را مأیوس کنم، داشتن پول خیلی خوبه، من فقط می‌خواستم پول در بیارم.»

منابع[ویرایش]

  1. tristan. "Senior U23 World Championships". United World Wrestling (به انگلیسی). Retrieved 2022-09-20.
  2. «Magiran | روزنامه اعتماد (1386/06/27): زارش اختصاصی از سقوط هواپیما در جزیره توریستی پوکت: مرگ 18 سرنشین ایرانی هواپیما در بهشت تایلند تایید شد». www.magiran.com. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۹-۲۰.
  3. "‎MehrdadKHAN |مهردادخان‎ (@mehrdadkhli) • Instagram photos and videos". www.instagram.com (به انگلیسی). Retrieved 2022-09-20.
  4. «بررسی دلایل مرگ قویترین وزنه‌بردار جهان/ «ایست قلبی» یا «کرونا»؟ - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency». www.mehrnews.com. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۹-۲۰.
  5. https://jamejamonline.ir (۱۳۹۳/۰۹/۲۶ - ۱۶:۴۰). «مرگ خاموش وزنه بردار شیرازی +فیلم». fa. دریافت‌شده در 2022-09-20. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)