لیگ برتر روسیه ۱۲–۲۰۱۱

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
لیگ برتر فوتبال روسیه
فصل2011–12
قهرمانانباشگاه فوتبال زنیت سن پترزبورگ
تیم‌های سقوط کردهباشگاه فوتبال اسپارتاک نعلچیک
Tom Tomsk
لیگ قهرمانان اروپا ۱۳–۲۰۱۲باشگاه فوتبال زنیت سن پترزبورگ
باشگاه فوتبال اسپارتاک مسکو
Europa Leagueباشگاه فوتبال زسکا مسکو
باشگاه فوتبال دینامو مسکو
باشگاه فوتبال آنژی مخاچ‌قلعه
باشگاه فوتبال روبین کازان
شمار بازی‌های برگزار شده۲۳۲
تعداد گل‌های زده شده۵۶۷ (۲٫۴۴ گل به‌‌ازای هر بازی)
بهترین گل‌زنسیدو دومبیا (۲۸)
بهترین برد خانگیباشگاه فوتبال کوبان کراسنودار ۵–۰ باشگاه فوتبال ولگا نیژنی نووگورود
باشگاه فوتبال زنیت سن پترزبورگ ۵–۰ باشگاه فوتبال کراسنودار
بهترین برد خارج از خانهباشگاه فوتبال زسکا مسکو ۰–۴ باشگاه فوتبال دینامو مسکو
باشگاه فوتبال احمد گروزنی ۰–۴ باشگاه فوتبال لوکوموتیو مسکو
Tom 0–4 باشگاه فوتبال کراسنودار
باشگاه فوتبال دینامو مسکو ۱–۵ باشگاه فوتبال زنیت سن پترزبورگ
پرگل‌ترین بازیباشگاه فوتبال دینامو مسکو ۶–۲ باشگاه فوتبال احمد گروزنی
باشگاه فوتبال آنژی مخاچ‌قلعه ۳–۵ باشگاه فوتبال زسکا مسکو
2010

لیگ برتر روسیه ۱۲–۲۰۱۱ بیستمین فصل مسابقات قهرمانی فوتبال روسیه از زمان انحلال اتحاد جماهیر شوروی و دهمین دوره با نام فعلی لیگ برتر روسیه بود. این فصل در ۱۲ مارس ۲۰۱۱ آغاز شد. آخرین بازی‌ها در ۲۲ می ۲۰۱۲ برگزار شد، زیرا لیگ به شکل پاییزه و بهاره تغییر کرد. زنیت مدافع عنوان قهرمانی بود و توانست با موفقیت از عنوان خود دفاع کند وبار دیگر قهرمان شود.

تغییر روش رقابت[ویرایش]

فصل ۱۲–۲۰۱۱ یک فصل انتقالی است، زیرا به جای ۱۲ ماه معمولی، ۱۸ ماه طول کشید. طول غیرمعمول فصل نتیجه تصمیم برای انطباق با ریتم پاییز و بهار مشابه بیشتر لیگ‌های یوفا بود.

این فصل شامل دو مرحله بود.[۱] مرحله اول شامل یک برنامه منظم بازی‌های خانگی و خارج از خانه، به این معنی که هر تیم دو بار با تیم‌های دیگر در مجموع ۳۰ بازی برای هر تیم بازی کرد. سپس لیگ برای مرحله دوم به دو گروه تقسیم شد، جایی که هر تیم یک برنامه بازی خانگی و خارج از خانه دیگر را در برابر هر تیم دیگری از گروه مربوطه انجام داد.

هشت تیم برتر مرحله اول برای قهرمانی و کسب مقام برای هر دو لیگ قهرمانان ۲۰۱۲–۱۳ و لیگ اروپا رقابت کردند. بر این اساس هشت تیم انتهای جدولی برای بقا می‌جنگیدند.. دو تیم انتهایی این گروه مستقیماً سقوط کردند، در حالی که تیم‌های سیزدهم و چهاردهم در پلی آف سقوط / صعود با تیم‌های سوم و چهارم مسابقات قهرمانی لیگ ملی ۱۲–۲۰۱۱ به رقابت کردند.[۲]

تیم‌ها[ویرایش]

آلانیا ولادیکاوکاز و سیبیر نووسیبیرسک در پایان فصل ۲۰۱۰ پس از پایان فصل در دو مکان انتهایی سقوط کردند. هر دو تیم به دسته اول بازگشتند و پس از تنها یک سال، عنوان قهرمانی لیگ ملی را از فصل ۱۲–۲۰۱۱ شروع کردند.

تیم‌های سقوط کرده با قهرمان دسته اول ۲۰۱۰ کوبان کراسنودار و نایب قهرمان ولگا نیژنی نووگورود جایگزین شدند. کوبان در حالی که ولگا اولین فصل خود را در بالاترین سطح فوتبال روسیه بازی می‌کند، بلافاصله به لیگ برتر بازگشت.

در تغییرات بعدی تیم، استان زحل مسکو به دلایل مالی مجبور به کناره‌گیری از لیگ شد. این باشگاه در نهایت پس از بدهی منحل شد[۳][۴]

در جلسه ای در ۲۵ ژانویه ۲۰۱۱، مجمع عمومی فوق‌العاده باشگاه‌های لیگ برتر تصمیم گرفت که اف سی کراسنودار، تیم پنجم لیگ دسته اول ۲۰۱۰، جایگزین زحل شود.[۵] کراسنودار همانند ولگا نیژنی نووگورود اولین بازی خود را در لیگ برتر انجام داد.


رویدادهای فصل[ویرایش]

ماجرای گریگوریف[ویرایش]

در اوایل سال ۲۰۱۱، قرارداد سه بازیکن جوان اف سی اسپارتاک مسکو (ماکسیم گریگوریف، دیمیتری مالیکا و یوگنی فیلیپوف) به پایان رسید و آنها تصمیم گرفتند به باشگاه روستوف بروند. طبق قوانین فوتبال روسیه، زمانی که بازیکن زیر ۲۳ سال که در سیستم باشگاهی بزرگ شده‌است، پس از پایان قراردادش به باشگاه دیگری منتقل می‌شود، باشگاه قدیمی او از باشگاه جدیدش غرامت دریافت می‌کند. اگر باشگاه جدید در سطح سوم (دسته دوم روسیه) بازی کند، غرامت، دستمزد ۵ سال قبل بازیکن ضربدر ۱ است، اگر باشگاه جدید او در مسابقات قهرمانی لیگ ملی باشد، در ۲ و اگر بازیکن برتر روسیه باشد ضرب می‌شود. باشگاه لیگ، در ۳ ضرب می‌شود. این سه بازیکن با یک تیم دسته دوم روسیه FC MITOS Novocherkassk قرارداد امضا کردند که بلافاصله آنها را به تیم لیگ برتر روسیه FC Rostov قرض داد. اسپارتاک به اتحادیه فوتبال روسیه شکایت کرد و مدعی شد که این انتقال منصفانه نبود زیرا تنها دلیل آن کاهش غرامتی بود که باشگاه روستوف باید به اسپارتاک پرداخت کند. پس از اینکه اعتراض در ۲۹ مارس ۲۰۱۱ رد شد، گریگوریف برای اف سی روستوف ثبت نام کرد و در اولین بازی خود مقابل اف سی لوکوموتیو مسکو در ۲ آوریل ۲۰۱۱ یک گل به ثمر رساند، بازی با نتیجه ۱–۱ به پایان رسید.[۶] رئیس باشگاه لوکوموتیو، اولگا اسمورودسکایا، شکایتی را به اتحادیه فوتبال روسیه و لیگ برتر روسیه ارائه کرد و مدعی شد که گریگوریف واجد شرایط ثبت نام و بازی برای اف سی روستوف نیست.[۷] قبل از شنیده شدن اعتراض، گریگوریف در پیروزی ۲–۱ روستوف مقابل اف سی دینامو مسکو در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی روسیه ۲۰۱۰–۲۰۱۱ یک گل به ثمر رساند. این اعتراض در ۲۱ آوریل ۲۰۱۱ توسط اتاق حل اختلاف RFU شنیده شد. Smorodskaya اصرار داشت که FC MITOS گواهی انتقال از اسپارتاک را قبل از مهلت نقل و انتقالات در اختیار ندارد و بنابراین نمی‌تواند به‌طور قانونی گریگوریف را ثبت کند.[۸] اعتراض رد شد زیرا، طبق گفته لیگ، گریگوریف و همکاران. قبل از پایان مهلت نقل و انتقالات در RFPL ثبت نام کردند، حتی اگر در لیست رسمی سایت لیگ یا هیچ منبع دیگری قرار نگرفتند. وب سایت رسمی لیگ در واقع هنوز تاریخ ثبت نام آنها را ۱ آوریل ذکر کرده‌است.[۹] در چرخشی دیگر، در ژانویه ۲۰۱۲، لوکوموتیو با گریگوریف از اف سی میتوس به خدمت گرفت. در مارس ۲۰۱۲، دادگاه داوری ورزش رسیدگی به پرونده گریگوریف را آغاز کرد. CAS تصمیم خود را در می ۲۰۱۲ گرفت و درخواست تجدید نظر لوکوموتیو را رد کرد.[۱۰]

زنیت سن پترزبورگ - زسکا[ویرایش]

طبق مقررات لیگ، هر تیمی باید در هر بازی حداقل یک بازیکن با تابعیت روسیه متولد ۱۹۹۰ به بعد را در فهرست بازی خود قرار دهد (حتی اگر بازیکن مورد نظر روی نیمکت بماند). اگر چنین بازیکن یا بازیکنانی وجود نداشته باشد، تیم مقصر با پیروزی به حریف و جریمه نقدی محکوم می‌شود. در بازی مقابل پی اف سی زسکا مسکو در ۱۰ آوریل ۲۰۱۱، زنیت سن پترزبورگ چنین بازیکنی را در ترکیب خود نداشت (بازی با تساوی ۱–۱ به پایان رسید). جوان‌ترین بازیکن در سال ۱۹۸۹ متولد شد. پس از بازی، سرگئی فورسنکو، رئیس اتحادیه فوتبال روسیه گفت که زنیت احتمالاً به دلیل نقض مقررات شکست خواهد خورد.[۱۱] لوچیانو اسپالتی، مدیر زنیت پس از بازی گفت که آنها عمدا این کار را انجام داده‌اند، زیرا به آنها گفته شده‌است که فقط جریمه نقدی دارد و تیم آماده پرداخت جریمه است. آنها در فصل ۲۰۱۰ هم همین کار را کردند و جریمه تنها مجازات بود.[۱۲] با این حال، مقررات در دسامبر ۲۰۱۰ به روز شد، و زبان دقیق فعلی ماده ۱۰۹ مقررات انضباطی RFU بیان می‌کند که مجازات آن با «شکست و جریمه نقدی» است، نه «شکست اعطا شده یا جریمه». زنیت در ۱۳ آوریل از RFU شکست خورد.[۱۳] زنیت ولادیسلاو رادیموف را که به‌عنوان مدیر تیم مسئول ثبت فهرست بازی‌ها در لیگ بود، با کاهش حقوق از سمت خود به سمت کمک مربی تیم ذخیره حذف کرد. وکیل زنیت توسط باشگاه با لغو پاداش خود مجازات شد.

پس از تصمیم فدراسیون فوتبال، لیگ برتر تصمیم گرفت که گل‌های مارک گونزالس و کنستانتین زیریانوف در مجموع گل‌های آنها به حساب نمی‌آید، اما کارت‌های زرد دریافتی در این بازی برای اهداف انضباطی محسوب می‌شوند.[۱۴]

مصدومیت دژان رادیچ و سرگئی ناروبین[ویرایش]

در ۲۳ آوریل ۲۰۱۱ در جریان بازی FC Rostov - FC Terek Grozny، دژان رادیچ دروازه‌بان روستوف با زائور سادایف در حال مبارزه برای یک توپ بلند برخورد کرد. او باید سریعاً به بیمارستان منتقل می‌شد و پس از اینکه مشخص شد کلیه وی به شدت آسیب دیده، مجبور به نفرکتومی (برداشتن کلیه با جراحی) شد.[۱۵] باشگاه او، اف سی روستوف، اعلام کرد که اگر می‌توانست در دوران نقاهت خود به عنوان استارتر بازی کند، به دریافت تمام پاداش‌هایی که دریافت می‌کرد، ادامه خواهد داد.[۱۶] والری مینکو، ملی پوش سابق روسیه، که پس از انجام نفرکتومی پس از یک برخورد درون بازی، بیش از ۲۰۰ بازی انجام داد، گفت که انتظار دارد رادیچ به‌طور کامل بهبود یابد و دوباره بازی کند.[۱۷] علیرغم وعده‌های اولیه روستوف، رادیچ در ژوئن ۲۰۱۱ از دریافت حقوق روستوف منصرف شد و از آن زمان تا مارس ۲۰۱۲ هیچ مبلغی را که در قراردادش قید شده بود دریافت نکرد. ترک و رمضان قدیروف، رئیس‌جمهور چچن، ۵۰۰۰۰ دلار به عنوان حسن نیت به وی پرداخت کرد.[۱۸]

در ۲۱ مه ۲۰۱۱ FC آمکار پرم دروازه‌بان سرگئی Narubin به‌طور جدی در یک برخورد با کورنل زالاتا بازیکن باشگاه فوتبال روستوف مصدوم شد. او مجبور به انجام اسپلنکتومی (عمل جراحی برای برداشتن طحال) شد.

رکورد منفی تام تومسک[ویرایش]

اف سی تام تومسک از بازی هفته ۱۸ (۳۰ جولای) تا بازی هفته ۲۹ (۳۰ اکتبر) در ۱۲ بازی متوالی نتوانست گل به ثمر برساند، آنها ۱۱۶۶ دقیقه را بدون گلزنی سپری کردند. آنها سرانجام در آخرین روز بازی مرحله اول در ۵ نوامبر به گل رسیدند. آنها در این ۱۲ بازی فقط ۱ امتیاز کسب کردند.. رکورد قبلی توسط اف سی لوکوموتیو مسکو ثبت شد که نتوانست برای ۱۰ بازی متوالی و ۹۴۳ دقیقه در لیگ برتر شوروی ۱۹۵۴ گلزنی کند.[۱۹]

برترین گلزنان مرحله اول[ویرایش]

رتبه گلزن اهداف (قلم) تیم
۱ ساحل عاج</img> سیدو دومبیا 23 زسکا
۲ روسیه</img> الکساندر کرژاکوف 16 (1) زنیت
۳ ساحل عاج</img> لاکینا ترائوره 14 (4) کوبان
۴ اوکراین</img> آندری ورونین 11 دینامو
صربستان</img> دانکو لازوویچ 11 (3) زنیت
۶ آلمان</img> کوین کورانی 10 دینامو
روسیه</img> ایگور سمشوف 10 دینامو
۸ روسیه</img>سرگئی داویدوف 9 (1) کوبان
۹ پرتغال</img>دنی 8 زنیت
برزیل</img> واگنر لاو 8 زسکا
روسیه</img> پاول گولیشف 8 (2) تام

آخرین به روز رسانی: ۶ نوامبر ۲۰۱۱



{{سخ}} منبع: لیگ برتر روسیه

مرحله دوم[ویرایش]

پس از ۳۰ بازی اول، تیم‌ها به دو گروه ۸ تیمی تقسیم شدند که به صورت خونه به خونه با یکدیگر بازی می‌کنند. برنامه‌های ۳۱ و ۳۲ به ترتیب در آخر هفته‌های ۳ و ۴ نوامبر ۲۰۱۱ برگزار می‌شد. بازی ۳۳ در ۳ تا ۴ مارس ۲۰۱۲ برگزار خواهد شد. مسابقات مرحله ۴۴ (آخرین) به‌طور همزمان از ساعت ۱۱ صبح آغاز می‌شود. GMT در ۱۳ مه ۲۰۱۲. اتحادیه فوتبال روسیه تصمیم گرفت به جای قرعه کشی رایانه ای، تقویم گروه قهرمانی را به صورت دستی تنظیم کند. قرعه کشی کامپیوتری فقط برای گروه سقوط انجام می‌شود. نسخه نهایی تقویم مرحله دوم در ۷ نوامبر ۲۰۱۱ در دسترس قرار گرفت.[۲۰]

گروه قهرمانی[ویرایش]

هشت تیم برتر مرحله اول در این گروه حضور دارند که تصمیم می‌گیرند کدام تیم قهرمان شود. علاوه بر این، تیم‌های این گروه برای دو قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۱۲–۲۰۱۳ و سه مقام در لیگ اروپا رقابت می‌کنند.

برندگان جواز حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا را کسب خواهند کرد و نایب قهرمانان در مرحله سوم مقدماتی حضور خواهند داشت. علاوه بر این، تیم سوم به مرحله پلی آف لیگ اروپا راه پیدا می‌کند و تیم‌های چهارم و پنجم به ترتیب در مرحله مقدماتی سوم و مرحله دوم مقدماتی قرار می‌گیرند.

یک مکان اضافی در مرحله پلی آف لیگ اروپا به برندگان جام روسیه ۲۰۱۱–۱۲ تعلق می‌گیرد. با این حال، بسته به جایگاه نهایی لیگ هر دو فینالیست، تخصیص هر چهار امتیاز لیگ اروپا ممکن است مطابق جدول زیر متفاوت باشد.

موقعیت‌های فینالیست‌های جام حذفی تخصیص امتیازات لیگ اروپا
برندگان جام نایب قهرمان جام جی اس PO QR3 QR2
۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶
۱ یا ۲ ۳، ۴ یا ۵ ۳ ۴ ۵ ۶
۱ یا ۲ ۶ یا پایین‌تر ۳ ۴ ۵ نایب قهرمان جام
۳ هر مکان دیگری برندگان جام ۴ ۵ ۶
۴ هر مکان دیگری برندگان جام ۳ ۵ ۶
۵ هر مکان دیگری برندگان جام ۳ ۴ ۶
۶ یا پایین‌تر هر مکان دیگری برندگان جام ۳ ۴ ۵

جدول گروه قهرمانی[ویرایش]

پوز تیم Pld دبلیو دی L GF GA جی دی امتیاز صلاحیت
۱ باشگاه فوتبال زنیت سن پترزبورگ (C) ۴۴ ۲۴ ۱۶ ۴ ۸۵ ۴۰ +۴۵ ۸۸ صعود به لیگ قهرمانان اروپا ۱۳–۲۰۱۲
۲ باشگاه فوتبال اسپارتاک مسکو ۴۴ ۲۱ ۱۲ ۱۱ ۶۹ ۴۷ +۲۲ ۷۵ راهیابی به لیگ قهرمانان اروپا ۱۳–۲۰۱۲
۳ باشگاه فوتبال زسکا مسکو ۴۴ ۱۹ ۱۶ ۹ ۷۲ ۴۷ +۲۵ ۷۳ راهیابی به مرحله پلی آف لیگ اروپا
۴ باشگاه فوتبال دینامو مسکو ۴۴ ۲۰ ۱۲ ۱۲ ۶۶ ۵۰ +۱۶ ۷۲ صعود به مرحله سوم مقدماتی لیگ اروپا
۵ باشگاه فوتبال آنژی مخاچ‌قلعه ۴۴ ۱۹ ۱۳ ۱۲ ۵۴ ۴۲ +۱۲ ۷۰ راهیابی به مرحله دوم مقدماتی لیگ اروپا
۶ باشگاه فوتبال روبین کازان ۴۴ ۱۷ ۱۷ ۱۰ ۵۵ ۴۱ +۱۴ ۶۸ صعود به مرحله گروهی لیگ اروپا[a]
۷ باشگاه فوتبال لوکوموتیو مسکو ۴۴ ۱۸ ۱۲ ۱۴ ۵۹ ۴۸ +۱۱ ۶۶
۸ باشگاه فوتبال کوبان کراسنودار ۴۴ ۱۵ ۱۶ ۱۳ ۵۰ ۴۵ ۶۱
منبع: لیگ برتر روسیه



{{سخ}} قوانین طبقه‌بندی: ۱) امتیاز. ۲) تعداد بردها؛ ۳) نقاط سر به سر. ۴) تعداد بردهای رودررو؛ ۵) تفاضل گل سر به سر؛ ۶) تعداد گل‌های به ثمر رسیده. ۷) تعداد گل‌های به ثمر رسانده در بازی رفت. ۸) تفاضل گل ۹) تعداد گل‌های زده شده؛ ۱۰) تعداد گل‌های خارج از خانه



{{سخ}} (ج) قهرمان



{{سخ}} یادداشت:

صفحه الگو:Reflist/styles.css محتوایی ندارد.

برترین گلزنان گروه قهرمانی[ویرایش]

# گلزن اهداف (قلم) تیم
۱ ساحل عاج</img> سیدو دومبیا 28 (2) زسکا
۲ روسیه</img> الکساندر کرژاکوف 23 (3) زنیت
۳ ساحل عاج</img> لاکینا ترائوره 18 (4) کوبان
۴ نیجریه</img> امانوئل امنیکه 13 اسپارتاک مسکو
آلمان</img> کوین کورانی 13 دینامو
کامرون</img> ساموئل اتوئو 13 (2) آنژی
۷ روسیه</img> ایگور سمشوف 12 دینامو
صربستان</img> دانکو لازوویچ 12 (3) زنیت
۹ روسیه</img>آرتیوم ژیوبا 11 اسپارتاک مسکو
اوکراین</img> آندری ورونین 11 دینامو
روسیه</img> دنیس گلوشاکوف 11 (2) لوکوموتیو

آخرین به روز رسانی: ۱۳ مه ۲۰۱۲



{{سخ}} منبع: لیگ برتر روسیه

گروه سقوط[ویرایش]

هشت تیم انتهایی مرحله اول، تیم‌هایی را که به مسابقات قهرمانی لیگ ملی ۲۰۱۲–۲۰۱۳ سقوط خواهند کرد، مشخص خواهند کرد. دو تیم انتهایی این گروه مستقیماً سقوط خواهند کرد، در حالی که تیم‌های پنجم و ششم باید در پلی آف سقوط/ صعود با تیم‌های سوم و چهارم مسابقات قهرمانی لیگ ملی ۱۲–۲۰۱۱ به رقابت بپردازند.

جدول گروه سقوط[ویرایش]

پوز تیم Pld دبلیو دی L GF GA جی دی امتیاز صلاحیت یا سقوط
۹ باشگاه فوتبال کراسنودار ۴۴ ۱۶ ۱۳ ۱۵ ۵۸ ۶۱ − 3 ۶۱
۱۰ باشگاه فوتبال آمکار پرم ۴۴ ۱۴ ۱۳ ۱۷ ۴۰ ۵۱ − 11 ۵۵
۱۱ باشگاه فوتبال احمد گروزنی ۴۴ ۱۴ ۱۰ ۲۰ ۴۵ ۶۲ − 17 ۵۲
۱۲ باشگاه فوتبال کریلیا سووتوف سامارا ۴۴ ۱۲ ۱۵ ۱۷ ۳۳ ۵۰ − 17 ۵۱
۱۳ باشگاه فوتبال روستوف (O) ۴۴ ۱۲ ۱۲ ۲۰ ۴۵ ۶۱ − 16 ۴۸ راهیابی به لیگ برتر روسیه ۲۰۱۱-۲۰۱۲
۱۴ باشگاه فوتبال ولگا نیژنی نووگورود (O) ۴۴ ۱۲ ۵ ۲۷ ۳۷ ۶۰ − 23 ۴۱
۱۵ تام تومسک (R) ۴۴ ۸ ۱۳ ۲۳ ۳۰ ۷۰ − 40 ۳۷ سقوط به لیگ ملی فوتبال
۱۶ باشگاه فوتبال اسپارتاک نعلچیک (R) ۴۴ ۷ ۱۳ ۲۴ ۳۹ ۶۰ − 21 ۳۴
منبع: لیگ برتر روسیه



{{سخ}} قوانین طبقه‌بندی: ۱) امتیاز. ۲) تعداد بردها؛ ۳) نقاط سر به سر. ۴) تعداد بردهای رودررو؛ ۵) تفاضل گل سر به سر؛ ۶) تعداد گل‌های به ثمر رسیده. ۷) تعداد گل‌های به ثمر رسانده در بازی رفت. ۸) تفاضل گل ۹) تعداد گل‌های زده شده؛ ۱۰) تعداد گل‌های خارج از خانه



{{سخ}} (O) برنده پلی آف؛ (ر) سقوط کرد

برترین گلزنان گروه سقوط[ویرایش]

# گلزن اهداف (قلم) تیم
۱ ارمنستان</img> یورا موسیسیان 14 (5) کراسنودار
۲ روسیه</img> رومن آداموف 11 (2) روستوف
۳ روسیه</img> پاول گولیشف 10 (2) تام / کراسنودار
بلاروس</img> سرگئی کورنیلنکو 10 (2) کریلیا سووتوف
۵ برزیل</img> مائوریسیو 9 (2) ترک
۶ روسیه</img> یوگنی شیپیتسین 8 کراسنودار
روسیه</img> شمیل اسیلداروف 8 (1) ترک
گرجستان</img> اوتار مارتسوالادزه 8 (1) ولگا / کراسنودار

آخرین به روز رسانی: ۱۳ مه ۲۰۱۲



{{سخ}} منبع: لیگ برتر روسیه

اولین دور[ویرایش]


باشگاه فوتبال ولگا نیژنی نووگورود۲ – ۱FC Nizhny Novgorod
Maksimov ۶۱'، ۶۵' Summary Salugin ۳۲'
تماشاگران: ۷٬۱۵۰

دور دوم[ویرایش]

اف سی ولگا نیژنی نووگورود در مجموع ۲–۱ پیروز شد.


اف سی روستوف در مجموع ۴–۰ پیروز شد.

جوایز[ویرایش]

در ۱۵ می ۲۰۱۲ اتحادیه فوتبال روسیه لیست ۳۳ بازیکن برتر خود را معرفی کرد:[۲۱]

منابع[ویرایش]

  1. "Прядкин: чемпионат 2011/12 пройдёт в три круга". Archived from the original on 11 September 2010. Retrieved 6 January 2011.
  2. "Утверждена схема перехода ЧР на систему "осень-весна"". Archived from the original on 16 September 2010. Retrieved 6 January 2011.
  3. "До конца года "Сатурн" может сняться с турнира Премьер-Лиги". Archived from the original on 19 December 2010. Retrieved 6 January 2011.
  4. "Принято решение о расформировании "Сатурна"". Archived from the original on 5 January 2011. Retrieved 6 January 2011.
  5. (به روسی). لیگ برتر فوتبال روسیه official website. 25 January 2011 https://archive.today/20120907163619/http://www.rfpl.org/news/2011/01/25/minus_saturn_pljus_krasnodar#. Archived from the original on 7 September 2012. Retrieved 25 January 2011. {{cite web}}: Missing or empty |title= (help)
  6. ""Спартаку" заплатили в три раза меньше за трансферы". infox.ru. 29 March 2011.
  7. "ФК "Локомотив" выиграет в "деле Григорьева" - президент клуба". ریانووستی. 4 April 2011.
  8. ""Локо" подал заявление в палату по "Делу Григорьева"". Sovetsky Sport. 20 April 2011. Archived from the original on 23 April 2011. Retrieved 21 April 2011.
  9. "Ольга Смородская: "Позиция палаты по разрешению споров по "делу Григорьева" нас шокировала"". Sport Express. 21 April 2011.
  10. "Апелляция "Локомотива" в САС отклонена". اتحادیه فوتبال روسیه. 12 May 2012.
  11. "Сергей Фурсенко: "Зениту" грозит поражение и штраф в 200 тысяч"". Sport Express. 10 April 2011.
  12. "Лучано Спаллетти: "Мы показали хороший футбол"". باشگاه فوتبال زنیت سن پترزبورگ. 10 April 2011.
  13. ""Зениту" присуждено поражение". Sport Express. 13 April 2011.
  14. "Информационное сообщение НП "РФПЛ"". لیگ برتر فوتبال روسیه. Archived from the original on 16 April 2011. Retrieved 15 April 2011.
  15. (به روسی). ریانووستی. 24 April 2011 http://sport.rian.ru/sport/20110424/367680664.html. {{cite web}}: Missing or empty |title= (help)
  16. (به روسی). ریانووستی. 24 April 2011 http://sport.rian.ru/sport/20110424/367762168.html. {{cite web}}: Missing or empty |title= (help)
  17. (به روسی). ریانووستی. 24 April 2011 http://sport.rian.ru/sport/20110424/367824256.html. {{cite web}}: Missing or empty |title= (help)
  18. "Rostov's goalkeeper Dejan Radić: I have not been paid since June" (به روسی). Soviet Sport. 27 March 2012. Archived from the original on 29 March 2012. Retrieved 30 March 2012.
  19. "Антирекорд "Анжи", достижение спартаковца Каюмова и прерванный полет "Динамо". 28-й тур премьер-лиги в цифрах". Sovetsky Sport. 23 October 2011. Archived from the original on 29 October 2011. Retrieved 25 October 2011.
  20. "2 тура - в 2011-м, 12 - в 2012-м". Sport-Express. Sport-Express. 12 October 2011. Archived from the original on 16 October 2011. Retrieved 2011-10-13.
  21. (به روسی). اتحادیه فوتبال روسیه. 15 May 2012 http://rfs.ru/main/news/ct134/73841.html. Retrieved 2012-05-15. {{cite news}}: Missing or empty |title= (help)


خطای یادکرد: خطای یادکرد: برچسب <ref> برای گروهی به نام «lower-alpha» وجود دارد، اما برچسب <references group="lower-alpha"/> متناظر پیدا نشد. ().