لجندری پیکچرز

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
دکتر رپفا
افراد کلیدیتوماس تول
جیم بریر
دیک کوک
کریس هاردویک
باب شرک
وبگاه

لجندری پیکچرز (به انگلیسی: Legendary Pictures) شرکت تهیه فیلم آمریکایست که در بربنک، کالیفرنیا قرار دارد. این شرکت در سال ۲۰۰۰ توسط توماس تول تأسیس شد و در سال ۲۰۰۵ طی قراردادی در تهیه و زمینه‌های مالی با برادران وارنر همکاری می‌کند. طی مذاکرات موفقیت آمیزی با یونیورسال استودیوز در سال ۲۰۱۳ قرار شد بعد از اتمام این قرارداد در سال ۲۰۱۴، قرارداد مشابهی با یونیورسال استودیوز منعقد شود.

بخش‌ها[ویرایش]

لجندری پیکچرز شامل پخش‌هایی است که البته به تازگی تأسیس شده‌اند و سابقه چندانی ندارند.

واحد دیجیتال[ویرایش]

در سال ۲۰۰۹ خبر ایجاد بخش دیجیتال به شکل رسمی اعلام شد و مدیریت این بخش با کیثی ورابک است. قرار است بخش دیجیتال در عرصه بازی‌های رایانه‌ای فعالیت کند.

لجندری کامیک[ویرایش]

واحد کامیک این شرکت تحت مدیریت باب شرک در سال ۲۰۱۰ تأسیس شد.

لجندری تلویژن[ویرایش]

در سال ۲۰۱۱ خبر ایجاد بخش لجندری تلویژن به شکل رسمی اعلام شد. این بخش بر روی تهیه برنامه‌های تلویزیونی تمرکز خواهد داشت. در این زمینه قرارداد همکاری تجاری‌ای نیز با برادران وارنر امضاء شد. در سال ۲۰۱۲ شرکت تصمیم گرفت فعالیت در عرصه تلویزیونی را کمی به تاخیر انداخته و بخش را مجدداً طراحی کند. قراردادی که با برادران وارنر امضاء شده بود نیز فسخ شد. در سال ۲۰۱۳ لجندری پیکچرز رئیس سابق بخش تلویزیون برادران وارنر را برای مدیریت این بخش استخدام کرد.

لجندری شرق[ویرایش]

در ۲۰۱۱ خبر تأسیس لجندری شرق رسماً اعلام شد، شرکتی در هنگ کنگ که هدفش همکاری در تهیه فیلم با فیلمسازان چینی بود.

بازاریابی[ویرایش]

در ۲۰۱۳ لجندری پیکچرز شرکت Five33 را خریداری کرد. این شرکت در زمینه بازاریابی فیلم‌ها فعال بود که از این پس مسئول بازاریابی فیلم‌های لجندری پیکچرز خواهد بود.

فیلم‌ها[ویرایش]

لجندری پیکچرز در کارنامه خود فیلم‌های مشهوری دارد. از فیلم‌های مشهور لجندری می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

منابع[ویرایش]

پیوند[ویرایش]