قول‌های شرقی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از قول های شرقی)
قول‌های شرقی
پوستر اکران
جمله روی پوستر: هر گناه اثری بجا می‌گذارد.
کارگرداندیوید کراننبرگ
تهیه‌کنندهرابرت لنتوس
پل وبستر
نویسندهاستیون نایت
بازیگرانویگو مورتنسن
نائومی واتس
ونسان کسل
آرمین مولر-اشتال
ترزا شربووا
رادوسواف کائیم
راویتاتیانا ماسلانی
موسیقیهاوارد شور
فیلم‌بردارپیتر زوشیتسکی
تدوین‌گررونالد سندرز
توزیع‌کنندهفوکوس فیچرز
تاریخ‌های انتشار
۸ سپتامبر ۲۰۰۷
مدت زمان
۱۰۰ دقیقه
کشوربریتانیا
آمریکا
کانادا
زبانانگلیسی
روسی
اوکراینی
ترکی
هزینهٔ فیلم۵۰ میلیون دلار
فروش گیشه۵۶٫۱ میلیون دلار

قول‌های شرقی یا وعده‌های شرقی (به انگلیسی: Eastern Promises) فیلمی بریتانیایی ساختهٔ دیوید کراننبرگ در سال ۲۰۰۷ است. این فیلم برای ویگو مورتنسن نامزدی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را به‌دنبال داشت.

داستان فیلم[ویرایش]

دختری باردار در یک داروخانه دچار خونریزی شده و به بیمارستان منتقل می‌شود. مامایی با اصالت روسی به نام آنا موفق می‌شود فرزند او را به دنیا بیاورد اما مادر بچه می‌میرد. آنا دفترچه خاطرات مادر او را که به زبان روسی است، نزد خود نگه می‌دارد که شاید ردی از خانوادهٔ نوزاد پیدا کند. آنا با کمک خانواده آنرا ترجمه می‌کند و متوجه می‌شود که مادر بچه به نحوی با صاحب یک رستوران در لندن به اسم سیمون ارتباط دارد. او با وجود مخالفت مادر و دایی‌اش نزد سیمون می‌رود اما سیمون در واقع رئیس یک باند تبهکار روسی در شهر لندن است که رستوران نیز پوششی بر فعالیت‌های اوست...

بازیگران[ویرایش]

خشونت[ویرایش]

در میان فیلم‌های هم‌سطح قول‌های شرقی در سال ۲۰۰۷ (نظیر سوئینی تاد، جایی برای پیرمردها نیست، خون به پا خواهد شد، گانگستر آمریکایی) قول‌های شرقی بهترین استفاده را از خشونت‌های رایج می‌کند. نظیر صحنه‌ای که داس در چشم فروکردن را نشان می‌دهد یا نیکلای دو مرد چچنی را در یک حمام می‌کشد یا صحنهٔ خالکوبی و... اما همان‌طور که دیوید کراننبرگ می‌گوید در فیلم قول‌های شرقی خبری از تفنگ نیست.

منابع[ویرایش]

  • وبگاه دنیای سینما
  • هفته‌نامه شهروند امروز-شماره ۳۴-بخش سینمای جهان-آینه دو چهره دارد.

پیوند به بیرون[ویرایش]