فی هارتگ-لوین

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

فی هارتگ-لوین متولد ۱۹۴۸ است. او یک وکیل، مشاور و دیپلمات آمریکایی است. او از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ سفیر سابق ایالات متحده در هلند بود.

فی هارتگ-لوین
۶۵ سفیر ایالات متحده در هلند
دوره مسئولیت
۱۹ اوت ۲۰۰۹ – سپتامبر ۱, ۲۰۱۱
رئیس‌جمهورباراک اوباما
پس ازجیمز کولبرتسون
پیش ازتیم برواس
اطلاعات شخصی
زاده
فی هارتگ

الگو:سال و سن تولد
نیویورک، نیویورک، ایالات متحده آمریکا
ملیتآمریکایی
همسر(ان)دانیل لوین
فرزندانآلیسا
جف
اقامتگاهوینتکا، ایلینوی
محل تحصیلدانشگاه نورث وسترن (لیسانس هنر)
دانشگاه حقوق دانشگاه لویولا شیکاگو (دکتر ژوریس)
پیشهوکیل
مشاور
دیپلمات

فی هارتگ در ایالات متحده متولد شد. پدر و مادرش آدا و جو هارتوگ یهودی هلندی بودند که در سال ۱۹۴۲ از هلند به سورینام گریختند و در سال ۱۹۴۸ کمی قبل از تولد او به ایالات متحده مهاجرت کردند.[۱][۲] او زبان و ادبیات روسی را در دانشگاه نورث وسترن و حقوق را در دانشکده حقوق دانشگاه لویولا شیکاگو خواند.[۳][۴] او بیش از بیست سال به عنوان وکیل کار کرد. او وکیل و مدیر اجرایی موزه فیلد در شیکاگو و مشاور گروه Res Publica بود. او با دانیل لوین ازدواج کرده‌است،[۲] و او مادر دو فرزند است.[۱]

در سال ۲۰۰۹، او جانشین جیمز کولبرتسون شد و شصت و پنجمین سفیر ایالات متحده در هلند در لاهه شد. او در ۱۹ اوت ۲۰۰۹ اعتبار خود را به ملکه بئاتریکس تقدیم کرد.[۵] او در سپتامبر ۲۰۱۱ از سمت خود استعفا داد.[۶] در ۲۶ آوریل ۲۰۱۸، سفیر لوین به دلیل تعهد دیرینه اش به تقویت روابط دوجانبه بین هلند و ایالات متحده به عنوان بخشی از جشن روز پادشاه، به عنوان افسر به نشان Orange Nassau معرفی شد. «سفیر فی هارتگ لوین یک آمریکایی است که عمیقاً در میراث هلندی خود ریشه دوانده‌است. سفیر هنه شوور گفت: تعهد او به یک رابطه قوی دوجانبه بین زادگاه والدینش و خانه اش مثال زدنی است. او با مهربانی تخصص، حمایت و دوستی خود را ارائه می‌کند تا هلند و ایالات متحده را به مکان‌های بهتری تبدیل کند، خواه کمک به دیدار پادشاه ویلم الکساندر و ملکه ماکسیما از شیکاگو در سال ۲۰۱۵ یا تسهیل برنامه‌های تبادل دانشجو به هلند، هلند. یک دوست بزرگ در سفیر هارتوگ-لوین دارم."[۷]

پیوند به بیرون[ویرایش]

پرونده‌های رسانه‌ای مربوط به Fay Hartog-Levin در ویکی‌انبار 

مناصب دیپلماتیک
پیشین:
James Culbertson
65th United States Ambassador to the Netherlands
۱۹ اوت ۲۰۰۹ – سپتامبر ۲۰۱۱
پسین:
Tim Broas

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ "U.S. Senate" (PDF). senate.gov. 4 June 2015. Archived from the original (PDF) on 30 July 2012. Retrieved 10 March 2016.
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ "New US ambassador has roots in the Netherlands". nrc.nl. Retrieved 10 March 2016.
  3. "Biography". Archived from the original on February 1, 2010. Retrieved January 29, 2010.
  4. "LUC Alumni Relations". luc.edu. Retrieved 10 March 2016.
  5. "Biography". Archived from the original on February 1, 2010. Retrieved January 29, 2010.
  6. Noel Brinkerhoff, Ambassador to The Netherlands Resigns: Who is Fay Hartog Levin?, 2011, Retrieved on 2012-05-03
  7. "Former US Ambassador Hartog-Levin awarded royal decoration " Embassy of the Netherlands". Embassy of the Netherlands. 27 April 2018. Archived from the original on 12 August 2022. Retrieved 5 April 2022.