فینال لیگ قهرمانان اقیانوسیه ۲۰۱۴

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
فینال لیگ قهرمانان اقیانوسیه ۲۰۱۴
رویدادلیگ قهرمانان اقیانوسیه ۱۴–۲۰۱۳
در مجموع
بازی رفت
تاریخ۱۰ مه ۲۰۱۴
محل برگزاریورزشگاه پورت ویلا مونیسیپال، پورت ویلا
داورقادر زیتونی (تاهیتی)
بازی برگشت
تاریخ۱۸ مه ۲۰۱۴
محل برگزاریورزشگاه کیویتئا استریت, اوکلند
داورنوربرت آواتا (تاهیتی)

فینال لیگ قهرمانان اقیانوسیه ۲۰۱۴ بین آمیکال از وانواتو و آوکلند سیتی از نیوزیلند در ۱۰ و ۱۸ مه ۲۰۱۴ برگزار شد.[۱] برنده حق نمایندگی اواف‌سی در جام باشگاه‌های جهان ۲۰۱۴ را به دست آورد. هردو تیم به جام پرزیدنت اقیانوسیه ۲۰۱۴ راه یافتند.

بازی رفت ۱–۱ مساوی شد،[۲] اما آوکلند سیتی بازی برگشت را ۲–۱ برد و ششمین قهرمانی خود را بدست آورد.[۳]

پیش زمینه[ویرایش]

آمیکال در یک فینال قبلی لیگ قهرمانان اقیانوسیه بازی کرده بود، جایی که در سال ۲۰۱۱ در مجموع ۶–۱ به آوکلند سیتی باخت. آوکلند سیتی مدافع عنوان قهرمانی ۳ باره بود و در پنج فینال قبلی بازی کرده بود و همه آنها را در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۹، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ برده بود.

دو تیم در مرحله گروهی این فصل با نادی فیجی و دراگون تاهیتی در گروه B قرار گرفتند. هر دو تیم در دو بازی اول خود پیروز شدند و آمیکال در بازی پایانی با نتیجه ۱–۰ پیروز شد تا در صدر مرحله گروهی قرار گیرد، در حالی که آوکلند سیتی نیز به عنوان بهترین نایب قهرمان به نیمه نهایی راه یافت. در نیمه نهایی، آمیکال، با فیجی را حذف کرد، در حالی که آوکلند سیتی پیرائه تاهیتی را حذف کرد.

مسابقات[ویرایش]

بازی رفت[ویرایش]

آمیکال وانواتو۱–۱نیوزیلند آوکلند سیتی
فرد ۷۵' Report تاده ۲۹'
تماشاگران: ۱۰,۰۰۰
داور: قادر زیتونی (تاهیتی)

بازی برگشت[ویرایش]

آمیکال
آوکلند سیتی

منابع[ویرایش]

  1. "Official programme of the 2014 OFC Champions League Final" (PDF). Oceania Football Confederation. Archived from the original (PDF) on 2014-05-13. Retrieved 2014-05-13.
  2. "Amicale, Auckland produce thrilling draw". Oceania Football Confederation. مه 10, 2014. Archived from the original on May 12, 2014. Retrieved May 13, 2014.
  3. "Auckland City comeback earns Morocco return". Oceania Football Confederation. May 18, 2014. Archived from the original on 2014-05-18. Retrieved 2014-05-18.