فیلم دورایمون ۲۰۱۷: ماجراجویی بزرگ در کاچی کوچی قطب جنوب

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
فیلم دورایمون ۲۰۱۷: ماجراجویی بزرگ در کاچی کوچی قطب جنوب
پوستر اکران
کارگردانآتسوشی تاکاهاشی
نویسندهفوجیکو اف. فوجیو
فیلمنامه‌نویسآتسوشی تاکاهاشی
بازیگران
  • واسابی میزوتا، مگومی اوهارا، یومی کاکازو، توموکازو سکی، سوبارو کیمورا، چیاکی، ری کوگیمیا، آیا اندو، نائو تویاما
موسیقیکان ساوادا
شرکت
تولید
Shin-Ei Animation
توزیع‌کنندهToho
تاریخ‌های انتشار
  • ۴ مارس ۲۰۱۷ (۲۰۱۷-03-۰۴)
مدت زمان
۱۰۱ دقیقه
کشور ژاپن
زبانژاپنی
هزینهٔ فیلم۸ میلیون
فروش گیشه۶۱.۴ میلیون

فیلم دورایمون ۲۰۱۷: ماجراجویی بزرگ در کاچی کوچی قطب جنوب[۱] (انگلیسی: Doraemon the Movie 2017: Great Adventure in the Antarctic Kachi Kochi) یک فیلم پویانمایی علمی-تخیلی ژاپنی است. این سی و هفتمین قسمت از مجموعه فیلم‌های دورایمون است. این فیلم توسط آتسوشی تاکاهاشی کارگردانی و نویسندگی شده است.[۲] تاکاهاشی دستیار کارگردان در فیلم شهر اشباح برنده جایزه اسکار هایائو میازاکی بود.[۳]

داستان[ویرایش]

فیلم با ۱۰۰۰۰۰ سال پیش شروع می‌شود که کارلا حلقه طلای خود را گم می‌کند. از سوی دیگر، دورایمون که نمی‌تواند گرمای نیمه تابستان را تحمل کند، نوبیتا و دوستانش را به کوه یخی عظیمی که در اقیانوس آرام جنوبی شناور است می‌برد. نوبیتا در حین ایجاد یک پارک تفریحی با ابزار مخفی، یک حلقه طلایی مرموز در یخ پیدا می‌کند و از دورایمون می‌خواهد که قدمت حلقه طلایی را جستجو کند. پس از اطلاع از اینکه حلقه ۱۰۰۰۰۰ سال پیش در قطب جنوب دفن شده است، دورایمون به نوبیتا و دوستانش می‌گوید که تا سال ۱۷۷۳ هیچ کس قطب جنوب را کشف نکرده بود، دورایمون و دوستانش لباس‌های خود را به لباس زمستانی تغییر دادند و از دری که به هر کجا باز می‌شود، برای بازدید از قطب جنوب در جستجوی صاحب آن استفاده کردند. آن‌ها ساختاری شبیه فیل آبی را که نوبیتا او را موسوکه می‌نامد که در امیسه یخ زده بود را با یک کیسه ذوب می‌کنند. پس از مواجهه با تهدیدات فراوان، آن‌ها با ویرانه‌های یک شهر بزرگ مدفون در یخ مواجه می‌شوند و سپس در زمان به عقب سفر می‌کنند تا با کارلا و پروفسور هیاکوی که به حلقه اسرارآمیز متصل هستند ملاقات کنند و در نهایت با آن‌ها و فیل زرد کارلا یوکا تان ملاقات کنند. با این حال، گروه باید برای بقا بجنگند زیرا دورایمون خطر فرو بردن زمین را در عصر یخبندان دیگری دارد. وقتی همه چیز شروع به یخ زدن می‌کند، نوبیتا، شیزوکا، سونئو، جیان، کارلا، موسوکه، دورایمون و یوکا-تان تصمیم می‌گیرند ۱۰۰۰۰۰ سال بعد برای زنده ماندن سفر کنند، اما دورایمون و یوکا-تان در حالی که در آینده به این گروه می‌رسند از گروه جدا می‌شوند. اما از آنجایی که باتری تسمه‌ی زمان خالی است، نمی‌توانند به گذشته برگردند. در گذشته، دورالیمون پیش‌بینی دورامی را به یاد می‌آورد که ستاره خوش شانس او ​​می‌تواند او را از یخ زدن نجات دهد و یوکا-تان را با کیسه وسایل و باتری منجمد می‌کند. موسوکه کیف را به نوبیتا می‌دهد که با آن یخ زده شده بود و به نوبیتا می‌گوید که موسوکه کسی نیست جز یوکا-تان که توسط دورایمون یخ زده شده است تا باتری را برای آن‌ها ارسال کند. همه به گذشته سفر می‌کنند و دورایمون را نجات می‌دهند و با غول یخی مبارزه می‌کنند. فیلم با نشان دادن دورایمون و دوستانش به پایان می‌رسد که با دوستشان کارلا و پروفسور خداحافظی می‌کنند در حالی که آن‌ها برای ترک زمین آماده می‌شوند، پس از اینکه دورایمون و دوستانش به خانه برگشتند، دورایمون به نوبیتا سیاره (جایی که کارلا و پروفسور در آن زندگی می‌کردند یا سیاره خانه خود را نشان می‌دهد.) یخ در حال ذوب شدن است و پس از مدتی سیاره به حالت عادی خود باز می‌گردد و در آخرین جمله فیلم قبل از تیتراژ، مادر نوبیتا او و دورایمون را برای شام صدا می‌زند. موقعیت این سیاره توسط پروفسور به دورایمون داده شد. دورایمون از تلسکوپ برای مشاهده سیاره استفاده می‌کند.

صدا[ویرایش]

شخصیت صداپیشه ژاپنی
دورایمون واسابی میزوتا
نوبیتا مگومی اوهارا
شیزاکو یومی کاکازو
سونِئو توموکازو سکی
گیان سوبارو کیمورا
دورامی چیاکی
تاماکو نوبی کوتونو میتسویشی
نوبیسوکه نوبی یاسونوری ماتسوموتو
پروفسور هیاکویی دایسوکه نامیکاوا
کارلا ری کوگیمیا
اُکتوگون معصومی یاگی[۴]
یامیتم شیگئو تاکاهاشی[۵]
موفوسوکی ایا اندو
یوکا-تان نائو تویاما
بریساجا آیاکا هیراهارا
پائو پائو مای اسادا، نوبوناری اودا

منابع[ویرایش]

  1. «Doraemon the Movie 2017: Nobita's Great Adventure in the Antarctic Kachi Kochi (ドラえもん のび太の南極カチコチ大冒険, Doraemon Nobita no Nankyoku kachikochi dai bōken)».
  2. "37th Doraemon Film's 1st Trailer Previews Antarctic Story". Anime News Network (به انگلیسی). Retrieved 2022-10-13.
  3. ""Doraemon the Movie 2017: Nobita's Great Adventure in the Antarctic Kachi Kochi Info and High-Res Images from Toho". Sci Fi Japan. December 26, 2016. Retrieved February 17, 2017" (به انگلیسی). Archived from the original on 26 December 2016. Retrieved 13 اكتبر 2022. {{cite web}}: Check date values in: |بازبینی= (help)
  4. "37th Doraemon Film Features Cameo by Japanese Comedy Duo Savanna". Anime News Network (به انگلیسی). Retrieved 2022-10-13.
  5. "37th Doraemon Film Features Cameo by Japanese Comedy Duo Savanna". Anime News Network (به انگلیسی). Retrieved 2022-10-13.