فیث هیل

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
فیث هیل
فیث هیل در کنسرت بزرگداشت نیروهای ارتش آمریکا در برنامه صبح بخیر آمریکا شبکه ای‌بی‌سی
فیث هیل در کنسرت بزرگداشت نیروهای ارتش آمریکا در برنامه صبح بخیر آمریکا شبکه ای‌بی‌سی
اطلاعات پس‌زمینه
نام تولدآدری فیث پری
زاده۲۱ سپتامبر ۱۹۶۷ ‏(۵۶ سال)
ریجلند، میسیسیپی، ایالات متحده آمریکا
ژانرموسیقی کانتری، کانتری پاپ
ساز(ها)خوانندگی، گیتار
سال‌های فعالیت۱۹۹۳–تاکنون
ناشر(ان)برادران وارنر نشویل
همکاری‌های مرتبطتیم مک‌گرا
وبگاه

فیث هیل (به انگلیسی: Faith Hill)[یادداشت ۱] (زاده ۲۱ سپتامبر ۱۹۶۷) خواننده آمریکایی سبک کانتری است که برای موفقیت تجاری در هر دو سبک کانتری و پاپ شناخته می‌شود.[۱]

زندگی[ویرایش]

فیث هیل در استار میسیسیپی بزرگ شد. در سن پایین آغاز به خواندن کرد. در هفت سالگی نخستین اجرایش را به نمایش گذاشت. در حالی که تحت تأثیر ریبا مک‌اینتایر و الویس پریسلی بود، گروهی را تشکیل داد و همزمان با ادامه تحصیل در مدرسه، به اجرای زنده پرداخت. ۱۹ سال داشت که از دانشگاه اخراج شد و برای ادامه خوانندگی به صورت حرفه‌ای به نشویل تنسی رفت.

فیث هیل در ۱۹۹۳ نخستین آلبوم خود را به نام «همانگونه که هستم من را بپذیر»[یادداشت ۲] منتشر کرد. آلبوم شامل دو تک آهنگ «وحشی»[یادداشت ۳] و «تکه‌ای از قلبم»[یادداشت ۴] بود که هردوی آن‌ها در صدر جدول ترانه‌های کانتری قرار گرفتند. آلبوم دوم او «برایم مهم است»[یادداشت ۵] در ۱۹۹۵ منتشر شد که تک‌آهنگ هم‌نام آن شماره ۱ شد. هیل همراه با تیم مک‌گرا تور مشترکی را برگزار کرد. آن‌ها پس از چند ماه ازدواج کردند.

«فیث»[یادداشت ۶] سومین آلبوم او بود که در ۱۹۹۸ منتشر شد و بیش از ۵ میلیون نسخه از آن به فروش رفت. این آلبوم موجب شهرت او شد و او را در مرکز توجه قرار داد. تک‌آهنگ موفق آن «این بوسه»[یادداشت ۷] بود. فیث هیل در آوریل ۱۹۹۹ نخستین تور انفرادی خود را برگزار کرد. سومین آلبوم او به نام «تنفس کن»[یادداشت ۸] همان سال منتشر شد که در صدر جدول ۲۰۰ آلبوم برتر بیلبورد آمریکا جای گرفت. در سال ۲۰۰۰ سرود ملی را در مسابقه سوپر بول ۳۴ خواند. او همراه با تیم مک‌گرا تور مشترکی را برگزار کرد که بیش از ۱ میلیون طرفدار در بیش از ۶۰ اجرا را به خود جذب کرد.

پس از موفقیت «تنفس کن»، آلبوم «گریه کن»[یادداشت ۹] را در ۲۰۰۲ و «کرم شب‌تاب»[یادداشت ۱۰] را در ۲۰۰۵ منتشر کرد. آلبوم‌های پنجم و ششمش که هردو در صدر جدول آلبوم‌های برتر بیلبورد جای گرفتند. فیث هیل در سال ۲۰۰۶ بار دیگر همراه با تیم مک‌گرا تور مشترکی را برگزار کرد که به پرفروش‌ترین تور سبک کانتری تبدیل شد.[۱]

از جمله فیلم‌های او می‌توان به همسران استپفورد اشاره کرد.

یادداشت‌ها[ویرایش]

  1. نام اصلی او آدری فیث پری (به انگلیسی: Audrey Faith Perry) می‌باشد.
  2. Take Me As I Am
  3. Wild One
  4. Piece of My Heart
  5. It Matters to Me
  6. Faith
  7. This Kiss
  8. Breathe
  9. Cry
  10. Fireflies

پانویس[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ "Faith Hill" (به انگلیسی). Encyclopædia Britannica. Retrieved 23 December 2013.

پیوند به بیرون[ویرایش]