فرار گربه

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
فرار گربه
کارگردانجان استاکول
تهیه‌کنندهبیل پرکینز
رام برگمن
دریک بورته
نویسندهنیک بال
جان نیون
بازیگرانپاز وگا
جانت مک‌تیر
آلفونزو مک آلی
اسکات مکلوویچ
کریستوفر مک‌دونالد
کارل رودن
دی ال هیولی
تونی کورران
میشل لومباردو
موسیقیدوین پاورز
فیلم‌بردارژان فرانسوا هنسجنز
تدوین‌گربن کالاهان
شرکت
تولید
لجیو پروداکشنز
توزیع‌کنندهایگل فیلمز
تاریخ‌های انتشار
  • ۱ آوریل ۲۰۱۱ (۲۰۱۱-04-۰۱)[۱]
مدت زمان
۱۰۲ دقیقه
کشورایالات متحده آمریکا
زبانانگلیسی
فروش گیشه۳۰٬۰۰۰ دلار (ایالات متحده)[۲]

فرار گربه (به انگلیسی: Cat Run) یک فیلم کمدی آمریکایی محصول سال ۲۰۱۱، به کارگردانی جان استاکول می‌باشد که[۳] در صربستان و مونته‌نگرو فیلمبرداری و تهیه شده‌است.

داستان[ویرایش]

یک فاحشهٔ آندورایی و یک مادر مجرد به نام 'کتلینا «کَت» رونا (پاز وگا) به همراه دوست خود برای شرکت در یک انجمن عیاشی در مونته‌نگرو برای یکی از مردان بانفوذ آمریکایی، سناتور ویلیام کرب (کریستوفر مک‌دونالد) و برانکو ایوانویچ (برانکو دورک) استخدام می‌شود.

وقتی سناتورها یکی فاحشه‌ها را به قتل می‌رساند، به نگهبانان دستور داده می‌شود تا همهٔ حاضرین شاهد را به قتل برساند، اما کت با فیلم امنیتی بر روی یک دیسک هارد درایو رمزگذاری شده که گواه این قتل‌عام است، فرار می‌کند.
یک تعقیب رسمی با اتهامات دروغ به کت آغاز می‌شود و قاتلی بی رحم به نام هلن بینگهام (جانت مک‌تیر) برای یافتن هارد و کشتن کتلینا استخدام می‌شود.

در همین حال، دو جوان آمریکایی و دوست‌های قدیمی، جولیان سیمز (آلفونزو مک آلی) و آنتونی هستر (اسکات مکویز) بعد از مدت‌ها یکدیگر را ملاقات می‌کند. جولیان پسری دخترباز و آنتونی یک آشپز گوش گیر است. کت برای فرار ماشین آنتونی و موبایل جولیان را میدزد و آنتونی در یک نگاه شیفتهٔ او می‌شود.

مدتی بعد آنتونی و جولیان تصمیم به بازکردن یک آژانس و کار کردن به عنوان کارآگاه خصوصی و جمع‌آوری مقداری پول می‌کنند. آن‌ها نام آژانس را «جوآن» می‌گذارند و مردی به نام دکستر (دی ال هیولی) را به عنوان منشی استخدام مینند. زمانی که آنتونی در روزنامه خواند که پدر کت به دنبال او می‌گردد، بهمراه جولیان، با انتظار برای دریافت پاداش، به جستجوی او می‌پردازد.
هنگامی که به هلن توسط کسانی که او را استخدام کرده بودند خیانت شد، او تصمیم می‌گیرد به آنتونی، جولیان و کت برای بازیابی هارد و آزادی خود کمک کند.

بازیگران[ویرایش]

جستارهای وابسته[ویرایش]

پانویس[ویرایش]

  1. McCarthy, Todd (2011-03-22). "Cat Run: Film Review". The Hollywood Reporter. Retrieved 2014-04-06.
  2. "Cat Run". Box Office Mojo. Retrieved 2014-04-06.
  3. مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «Cat Run». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی.