غلامحسین کرمی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
غلامحسین کرمی
نماینده مجلس شورای اسلامی، دبیر اول و عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات
پیش ازسید کمال الدین شهریاری
«مدرس، معلم و فرهنگی »

«تجربه خدمت در ۳ قوه مجریه،قضاییه و مقننه» «معلم» مدیر آموزش و پرورش بخش دلوار
مدیر کل برنامه‌ریزی استانداری بوشهر
مدیر کل سازمان کار و امور اجتماعی استان بوشهر
مدیر کل بازرسی استان خوزستان
مدرس دانشگاه
معاونت برنامه‌ریزی و معاونت پشتیبانی استانداری بوشهر
معاونت پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری بوشهر
مدیر کل بازرسی استان بوشهر
رییس شورای نظارتی استان بوشهر

مدیر کل بازرسی (در استان بوشهر تا پایان ۱۳۹۷ش[۱] و سپس استان کهگیلویه و بویراحمد[۲]) -[۳]
اطلاعات شخصی
زاده
غلامحسین کرمی

شهرستان تنگستان، بوشهر،  ایران
دکتر کرمی
حزب سیاسیاصولگرا
فرزندانامیر، امین، محمد و طهورا
تحصیلاتدکترای جامعه‌شناسی دانشگاه تهران

غلامحسین کرمی استان بوشهر نمایندهٔ دورهٔ یازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان در استان بوشهر و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس است.

ایشان تنها نماینده تنگستانی در مجلس شورای اسلامی است که صیانت از آرای مردم و مردمداری را سرلوحه کار خود قرار داده است و محبوبیت زیادی در بین مردم دارد؛ از همین سو عده ای که به گندم ری نرسیده اند دست به تخریب و توهین زده اند و کرمی را ناکارآمد دانسته‌اند ولی اینطور نیست؛ زیرا کرمی با توجه به جایگاهی که در مجلس دارد ، ۲ بار هیئت دولت و رئیس جمهور را به حوزه انتخابیه آورده و ۷ پروژه شهرستانی را به پروزه ملی تبدیل کرده که در ردیف بودجه نیز جای دارند. ایشان بودجه استان بوشهر را با رایزنی های قوی خود در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۱۲ درصد افزایش داد و بوشهر تنها استانی بود که بودجه اش بیش از ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده بود.

کرمی مظلومانه مورد اتهام قرار می‌گرفت ولی هیچگاه جوابی نمی‌داد و به بزرگ و کوچک احترام می‌گذاشت.

درخصوص شایعات درباره فرزندان ایشان باید گفت که وی دارای ۳ پسر به نام های امین ، امیر ، محمد و ۱ دختر به نام طهورا می‌باشد.

امین دکترای هسته ای دارد و در نیروگاه هسته‌ای بوشهر مشغول به کار می‌باشد. امیر نیز کمتر از شش ماه برای تحصیل به ترکیه رفته بود که موفق نمی‌شود و در اواخر سال ۱۳۹۹ به ایران بازمی‌گردد و اکنون نیز در مغازه تعمیرات تلفن همراه، پدر خانم خود در خیابان لیان (ششم بهمن) بوشهر مشغول به فعالیت می‌باشد. محمد نیز به تازگی کارشناسی ارشد خود را گرفته است و کم کم عازم خدمت مقدس سربازی می‌شود. طهورا تنها دختر غلامحسین کرمی می‌باشد که ۵ سال سن دارد.

انتخابات مجلس[ویرایش]

غلامحسین کرمی با کسب ۲۹ هزار و ۵۷ رأی از مجموع ۶۸ هزار و ۴۵۷ رأی به عنوان نماینده مردم دشتی و تنگستان انتخاب شد.[۴]

زندگی‌نامه[ویرایش]

غلامحسین کرمی پس از کار در آموزش و پرورش در اواسط دهه هفتاد به مجموعه وزارت کشور و استانداری بوشهر به سمت مدیر کل سازمان برنامه‌ریزی استان بوشهر پیوست.در سال ۱۳۸۴ به عنوان رییس سازمان کار و فنی و حرفه ای منصوب و سپس ابتدا معاونت برنامه‌ریزی استانداری بوشهر و در سال ۸۶ نیز به معاونت پشتیبانی و منابع انسانی منصوب گردید، که بعدا بنا به پیشنهاد رییس بازرسی کل کشور از قوه مجریه به قوه قضاییه و وی پس از آن و با روی کارآمدن دولت نهم در سال ۸۷ به عنوان بازرس کل استان بوشهر (مدیرکل بازرسی استان) منصوب شد.
کرمی پس از سه سال به استان خوزستان منتقل شد تا پس از یک دوره پنج ساله بازرس کل این استان مجدداً در ۱۴ شهریورماه سال ۹۸ به استان زادگاهش بوشهر برگشت.
وی پس از ده سال خدمت در سازمان بازرسی استان بوشهر در سال ۱۳۹۷ با حکم قاضی سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور به عنوان بازرس کل (مدیرکل بازرسی) به استان کهگیلویه و بویراحمد منتقل شد.
پس از یکسال خدمت با عنوان مدیر کل بازرسی استان کهگیلویه و بویر احمد به دلیل شرکت در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از سمت خود کنارگیری کرد و با شرکت در انتخابات توانست با کسب نزدیک به ۵۰ درصد آرا مردم حوزه انتخابی خود، به عنوان نماینده مردم دشتی و تنگستان به مجلس یازدهم راه پیدا کند.

در خصوص سوابق تحصیلی، وی مقطع دیپلم را در دبیرستان شهر اهرم، کارشناسی (لیسانس) خود را در دانشگاه ملی شیراز و کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) خود را در دانشگاه فردوسی مشهد و در نهایت مقطع دکترای خود در رشته جامعه‌شناسی در دانشگاه ملی تهران به پایان رسانید.

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. http://pgnews.ir/module/news/247490/
  2. https://bazresi.ir/index.aspx?pageid=618&newsview=3626
  3. «نسخه آرشیو شده». بایگانی‌شده از اصلی در ۲۱ آوریل ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۲۹ فوریه ۲۰۲۰.
  4. https://www.mehrnews.com/news/4859629/غلامحسین-کرمی-نماینده-دشتی-و-تنگستان-شد