علی فتحی گنجی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
علی فتحی گنجی
اطلاعات شخصی
نام کاملعلی فتحی گنجی
ملیتایرانی
زاده۱ اردیبهشت ۱۳۸۰ ‏(۲۳ سال)
سلسله، لرستان، ایران
تحصیلاتتربیت بدنی[۱]
آلما ماتردانشگاه تهران[۱]
قد۱٫۸۰ متر (۵ فوت ۱۱ اینچ)[۱]
وزن۸۵ کیلوگرم[۱]
ورزشی
کشور ایران
ورزشدو و میدانی
رویداد(ها)پرتاب نیزه
باشگاهپلیمر خلیج فارس
تیمعقاب نیرو هوایی
مربیحسن بادپی
بهترین(های) فردی
دو و میدانی
به نمایندگی از  ایران

علی فتحی گنجی (زاده ۱ اردیبهشت ۱۳۸۰ در سلسله استان لرستان)، در ماده پرتاب نیزه دوومیدانی فعالیت دارد و در حال حاضر رکورددار تمامی رده سنی های پرتاب نیزه است.[۲]

انتخابی المپیک نوجوانان[ویرایش]

وی در سال ۱۳۹۷ موفق با ثبت رکورد ۶۸.۱۷ رکورد ملی نوجوانان را بشکند اما با این حال چهارم شد و نتوانست بعد ورودی المپیک نوجوانان را بدست آورد

بازی های کشور های اسلامی[ویرایش]

وی توانست در این رقابت ها تنها دوومیدانی کار مرد باشد که موفق به کسب مدال شده که با ۷۱.۲۳ بعد از پرتابگران پاکستان و قطر به مدال برنز رسید

شکستن رکورد ملی[ویرایش]

وی در آخرین مرحله از لیگ ۱۴۰۱ با ثبت رکورد ۷۶.۶۵ بالاخره پس از ۶ سال توانست رکورد ایوب آرخی را که چند سالی بود کسی به آن نزدیک نشده بود را شکست.

اخراج از تیم ملی[ویرایش]

علی فتحی گنجی بعد از گلایه از شرایط موجود در محل اقامت خود در خوابگاه مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب تهران،‌ از تیم ملی اخراج شد![۳][۴][۵][۶][۷]

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ ۱٫۲ ۱٫۳ Incheon 2014 بایگانی‌شده در ۲۰۱۴-۰۹-۲۹ توسط Wayback Machine
  2. «انتقاد تند رکورددار پرتاب نیزه: برخی در هتل هستند اما من با سوسک و گربه زندگی می‌کنم!». ایسنا. ۲۰۲۳-۰۸-۰۶. دریافت‌شده در ۲۰۲۴-۰۱-۰۲.
  3. YJC، خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان |. «اخراج رکورددار پرتاب نیزه ایران به‌خاطر سوسک، گربه و عدس‌پلو+ عکس». fa. دریافت‌شده در ۲۰۲۴-۰۱-۰۲.
  4. «روزنامه شهروند: به جای حل مساله، صورت مساله را پاک نکنید». www.pishkhan.com. دریافت‌شده در ۲۰۲۴-۰۱-۰۲.
  5. SNN.IR، خبرگزاری دانشجو |. «فتحی گنجی کنار گذاشته نشده است / 100 میلیون پول نیزه داده‌ایم که اخراجش کنیم؟». fa. دریافت‌شده در ۲۰۲۴-۰۱-۰۲.
  6. «اخراج از خوابگاه صحت ندارد/ تنها برای ملی‌پوشان دوومیدانی هتل گرفته‌ایم». ایسنا. ۲۰۲۳-۰۸-۱۲. دریافت‌شده در ۲۰۲۴-۰۱-۰۲.
  7. «خبرگزاری فارس - واکنش رئیس فدراسیون دوومیدانی به انتقادهای یک ملی پوش». خبرگزاری فارس. ۲۰۲۳-۰۸-۱۲. دریافت‌شده در ۲۰۲۴-۰۱-۰۲.