شهرهای ایکس‌ایکس‌ال

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
شهرهای ایکس‌ایکس‌ال
توسعه‌دهنده(ها)فوکوس هوم اینتراکتیو
ناشر(ها)فوکوس هوم اینتراکتیو
سریشهرهای ایکس‌ال
سکو(ها)مایکروسافت ویندوز
تاریخ(های) انتشار
  • ج: ۵ فوریه، ۲۰۱۵
ژانر(ها)بازی شهرسازی
حالت(ها)تک‌نفره

شهرهای ایکس‌ایکس‌ال (به انگلیسی: Cities XXL) یک بازی ویدئویی در سبک بازی شهرسازی است که توسط فوکوس هوم اینتراکتیو در سال ۲۰۱۵ برای پلت‌فرم مایکروسافت ویندوز ساخته و منتشر شده‌است.

شما در این بازی باید شهر خود را ساخته و تا حد امکان با ساختمان‌های نظیر کارخانه یا مناطق مسکونی گسترش دهید. از ساختمان‌های بازی می‌توان به ساختمان‌های دولتی مانند پلیس، بیمارستان، مدرسه، نیروگاه‌ها و از این قبیل ساختمان‌ها اشاره کرد. همینطور می‌توان مناطق مسکونی را برای چهار گروه از مردم که شامل کارگران غیر متخصص، کارگران متخصص، مدیران و نخبگان هستند را ایجاد نمود. در ضمن شما می‌توانید مناطق تجاری هم در انواع گوناگون مثل مغازه‌ها، ادارات، هتل‌ها، مناطق گردشگری تجاری، مناطق گردشگری توریستی، مناطق گردشگری ورزشی و انواع گوناگون دیگر را هم ایجاد کنید؛ و حالا میرسیم به مدل آخر ساختمان‌ها یعنی کارخانه‌ها که به چهار دسته کشاورزی، ماشین‌آلات سبک، ماشین‌آلات سنگین و بخش اداری کارخانه‌ها اشاره کرد.

شما در این بازی می‌توانید با چالش‌های مختلفی روبه‌رو شوید و باید مناطق تجاری و مناطق صنعتی شهر خود را تا جای ممکن بالا ببرید. شما می‌توانید نفت اکتشاف کنید و بفروشید یا می‌توانید ساختمان‌های معروف جهان را در شهر خود بسازید و شهر خود را هر چقدر می‌خواهید گسترش دهید.

منابع[ویرایش]