سارا و اردک

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
سارا و اردک
ژانرمجموعه تلویزیونی کودکان
سازندهسارا گومز هریس
تیم اوسالیوان
کارگردانتیم اوسالیوان
صداپیشگانتاشا لارنس
لسلی نیکول
اندی نایمن
پیت گالاگر
دیوید کارلینگ
تیم اوسالیوان
راویراجر علام
آهنگسازTanera Dawkins & Tim O'Sullivan
کشور سازندهانگلستان
زبان اصلیانگلیسی
شمار فصل‌ها۳
شمار قسمت‌ها۱۲۰
تولید
تهیه‌کننده‌های اجراییکریس وایت
آلیسون استوارت
تهیه‌کنندهجیمی بدمینتون
مدت۷ دقیقه
تولیدکنندهKarrot Entertainment
توزیع‌کنندهبی‌بی‌سی در سراسر جهان
پخش
شبکهٔ اصلیCBeebies
انتشار اولیه۱۸ فوریه ۲۰۱۳ (۲۰۱۳-02-۱۸) –
۱۵ دسامبر ۲۰۱۷ (۲۰۱۷-12-۱۵)
وبگاه

سارا و اردک (انگلیسی: Sarah & Duck) یک مجموعه تلویزیونی انیمیشن کودکان بریتانیایی است که توسط سارا گومز هریس و تیم اوسالیوان ساخته[۱] و تولید[۲] شده‌است. توسط Karrot Animation برای شرکت پخش بریتانیا (بی‌بی‌سی) تولید شده‌است. اگرچه به‌عنوان یک انیمیشن داستان‌محور طراحی شده بود که عمدتاً کودکان ۴ تا ۶ ساله را هدف قرار می‌داد از زمان نمایش در نمایشگاه تجاری MIPCOM در سال ۲۰۱۲،[۳] این مجموعه اکنون تا حدودی پیروان بزرگسال دارد.[۴][۵]

سارا و اردک اولین بار در ۱۸ فوریه ۲۰۱۳ از کانال بریتانیایی CBeebies پخش شد.[۶] در مجموع ۱۲۰ قسمت سفارش داده شده‌است که هر قسمت ۴۰ قسمت برای سری‌های ۱، ۲ و ۳ است.[۷][۸] سری سوم در اکتبر ۲۰۱۶ شروع شد.

مقدمه[ویرایش]

این سریال ماجراهای سارا، یک دختر هفت ساله بسیار مهربان و مؤدب با چشمان درشت، گونه‌های گلگون با کلاه سبز[۹] و بهترین دوستش، اردک، یک درخت اردک را دنبال می‌کند. موضوع اصلی رابطه این دو شخصیت و ماجراهایی است که با هم دارند. CBeebies بیان می‌کند که این نمایش دارای دو موضوع آموزشی است: «دوستی و تخیل» و «حل مشکل».[۱۰]

منابع[ویرایش]

  1. «Sarah & Duck | Play games, watch video clips and more!». Sarah and Duck Official Website (به انگلیسی). دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۹-۰۱.
  2. Henderson، Steve (۲۰۱۳-۰۲-۲۶). «Producing Animation: Jamie Badminton, 'Sarah & Duck'». Skwigly Animation Magazine. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۹-۰۱.
  3. «TRENDS: Connecting through humour - Tech - New Straits Times». web.archive.org. ۲۰۱۲-۱۲-۰۳. بایگانی‌شده از اصلی در ۳ دسامبر ۲۰۱۲. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۹-۰۱.
  4. "Sarah & Duck has kidnapped my heart – call it Stockholm syndrome if you will". the Guardian (به انگلیسی). 2016-10-18. Retrieved 2022-09-01.
  5. Emmett، Neil (۲۰۱۳-۰۶-۲۷). «"Sarah and Duck": TV Review». Cartoon Brew (به انگلیسی). دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۹-۰۱.
  6. «مرکز رسانه بی‌بی‌سی (2013). "راجر آلم و لزلی نیکول استعدادهای صوتی را در حالی که سارا و اردک روی سی بیبی می‌چرخند، ارائه می‌کنند. " بی‌بی‌سی بازبینی شده در 9 آوریل 2013».
  7. «شارلوت اسکاربرو "Sarah & Duck Series Two به سفارش BBC Worldwide برای شبکه بین المللی CBeebies". بازبینی شده در 3 اکتبر 2013».
  8. «انیمیشن Karrot (18 ژوئن 2015). "سارا و اردک سری سه سفارش داده شد". بازبینی شده در 8 آوریل 2017».
  9. Henderson، Steve (۲۰۱۳-۰۲-۲۶). «Producing Animation: Jamie Badminton, 'Sarah & Duck'». Skwigly Animation Magazine. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۹-۰۱.
  10. «BBC - CBeebies Grown-ups - Sarah and Duck». web.archive.org. ۲۰۱۳-۰۴-۱۵. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۵ آوریل ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۹-۰۱.

پیوند به بیرون[ویرایش]