زنای تصادفی با محارم

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

زنای تصادفی با محارم، فعالیت جنسی یا ازدواج بین افرادی است که از رابطه خانوادگی بین خود که محارم تلقی می‌شود بی اطلاع هستند.

قوانین بسیاری از حوزه‌های قضایی ازدواج با محارم را باطل می‌کند، حتی اگر بدون آگاهی از خویشاوندی منعقد شود. اگر مشکوک به رابطه محارم باشد، ممکن است از آزمایش ژنتیک استفاده شود. برخی از حوزه‌های قضایی اجازه دسترسی فرزندان اهدایی IVF به سوابق اهدایی یا سوابق فرزندخواندگی را می‌دهد.

علل[ویرایش]

افراد ممکن است در شرایطی از رابطه خویشاوندی بین خود بی اطلاع باشند. به عنوان مثال، لقاح مصنوعی با یک اسپرم اهدایی ناشناس ممکن است منجر به بی اطلاعی فرزندان از هر گونه روابط بیولوژیکی، مانند پدری یا خواهر و برادر ناتنی شود. برای کاهش احتمال زنا تصادفی با محارم، کلینیک‌های باروری معمولاً تعداد دفعات استفاده از اسپرم اهداکننده را محدود می‌کنند.[۱][۲] برخی کشورها قوانینی دارند که تعداد فرزندانی را که یک اهداکننده می‌تواند داشته باشد، را محدود می‌کنند،[۳] در حالی که برخی دیگر، اهدای اسپرم را بر اساس تعداد خانواده‌ها محدود می‌کنند تا یک خانواده بتواند برادران و خواهران واقعی داشته باشد.

تایوان به کسانی که با روش‌های مصنوعی باردار شده‌اند این امکان را می‌دهد تا بفهمند که آیا با فردی که قصد ازدواج با آنها را دارند، نسبت دارند یا خیر.[۴]

زنا تصادفی با محارم، ممکن است در شرایط زیر نیز رخ دهد:

کشش جنسی ژنتیکی یک توضیح شبه علمی است که برای مواردی از جاذبه جنسی و روابط بین بزرگسالانی که از روابط خونی نزدیک خود آگاه نیستند ارائه می‌شود.[۵] در واقع دو نفر با یک رابطه بیولوژیکی ممکن است بعد از بلوغ همدیگر را ببینند و از نظر جنسی مجذوب یکدیگر شوند که به آن جاذبه جنسی ژنتیکی یا کشش جنسی ژنتیکی می گویند.

موارد قابل توجه[ویرایش]

  • در سال ۲۰۰۸، در حین بحث در مورد قانون باروری انسانی و زیست‌شناسی سلولی ۲۰۰۸ در مجلس اعیان بریتانیا، لرد آلتون از لیورپول ادعا کرد که یک برادر و خواهر بریتانیایی، که در زمان تولد از هم جدا شده بودند، بدون اطلاع از رابطهٔ خویش ازدواج کردند. طبق گفته لرد آلتون، رابطهٔ آنها به سرعت پس از عروسی کشف شد و ازدواج لغو شد. دربارهٔ اینکه آیا داستان واقعاً درست است یا خیر، سوالاتی مطرح شد،[۶][۷] زیرا لرد آلتون به دلیل اینکه این قانون اجازهٔ ایجاد و استفاده از سلول‌های بنیادی هیبرید انسان-حیوان را برای اهداف پزشکی می‌دهد، مخالفت می‌کرد.[۸]
  • یک زوج نامزد در آفریقای جنوبی که پنج سال با هم بوده و منتظر فرزندی بودند، قبل از عروسی خود متوجه شدند که برادر و خواهر هستند. آنها جداگانه بزرگ شده و به عنوان بزرگسالان در دانشگاه با هم آشنا شدند. درست قبل از عروسی، والدینشان با یکدیگر ملاقات کردند و آنها متوجه شدند که خواهر و برادر هستند. زوج بعد از کشف این امر رابطه را قطع کردند.[۹]

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "Accidental Incest Risk Increases". Edmonton Journal. Boston. Associated Press. 15 March 1979. p. 61. Retrieved 23 March 2011.
  2. Atallah, Lillian (19 April 1976). "Report From A Test Tube Baby". Ocala Star-Banner. p. 35. Retrieved 23 March 2011.
  3. Alvarez, Lizette (30 September 2004). "Spreading Scandinavian Genes, Without Viking Boats". The New York Times. Retrieved 23 March 2011.
  4. Oung, Angelica (11 May 2007). "DOH working on provision to stop accidental incest". The Taipei Times. Taiwan. p. 2. Retrieved 23 March 2011.
  5. "Debunking genetic sexual attraction: Incest by any other name is still incest". Salon (به انگلیسی). 16 August 2016. Retrieved 16 August 2020.
  6. "Unknowing twins married, lawmaker says". CNN. Retrieved 23 March 2011.
  7. Sabater, Liza. "Accidental Incest: Twins Separated at Birth Marry". Culture Kitchen. Archived from the original on 27 July 2011. Retrieved 23 March 2011.
  8. Henley, Jon (15 January 2008). "Did a pair of twins really get married by mistake?". The Guardian. London. Retrieved 3 April 2012.
  9. "Expectant South African Couple Discover They Are Brother and Sister". Fox News Channel. 4 November 2020. Retrieved 21 November 2020.