پرش به محتوا

ریموند بنسون

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ریموند بنسون
بنسون در سال ۲۰۲۲
بنسون در سال ۲۰۲۲
زاده۱۹۵۵ (۶۸–۶۹ سال)
میدلند، تگزاس, ایالات متحدۀ آمریکا
پیشهنویسنده
دانشگاهدانشگاه تگزاس در آستین
سبک نوشتاریجاسوسی، تعلیقی

ریموند بنسون (به انگلیسی: Raymond Benson) از نویسندگان اهل آمریکاست که به خاطر نگارش رمان‌های جیمز باند بین سال‌های 1997 و 2003 به شهرت رسید.

دوران کودکی و تحصیلات

[ویرایش]

بنسون در سال ۱۹۵۵ در میدلند تگزاس به دنیا آمد و در سال ۱۹۷۳ از دبیرستان پرمین در اودسا فارغ‌التحصیل شد.[۱] او در مدرسه ابتدایی به نواختن پیانو علاقه پیدا کرد و بعداً آن را در قالب آهنگسازی برای نمایش‌های تئاتری پرورش داد. بنسون همچنین در انجمن درام مدرسه فعالیت می‌کرد و در دورۀ دبیرستان، معاون رئیس آموزشکدۀ درام بود. او پس از حضور در دانشگاه تگزاس در آستین و دریافت مدرک کارگردانی در حوزه درام، علاقۀ خود را با کارگردانی سر صحنه‌ای در نیویورک دنبال کرد.[۲]

کار روی مجموعۀ داستان‌های جیمز باند

[ویرایش]

بنسون در سال ۱۹۸۵ کتابی با عنوان شانه‌به‌شانۀ جیمز باند نوشت[۳] که به ایان فلمینگ، رمان‌ها و فیلم‌های مجموعۀ جیمز باند اختصاص داشت. این کتاب در سال ۱۹۸۸ به‌روز شد و بعد از آن، به‌صورت دیجیتالی و بدون به‌روزرسانی مجدد منتشر شده‌است. این اثر نامزد دریافت جایزۀ ادگار از طرف معمایی‌نویسان آمریکا در حوزه بهترین اثر بیوگرافی/کارشناسی شد.

بنسون در سال ۱۹۸۵، به‌عنوان طراح و نویسنده در تولید بازی رایانه‌ای جیمز باند ۰۰۷: نمایی به یک قتل همکاری کرد. او این فعالیت را در سال ۱۹۸۶ با کار روی بازی رایانه‌ای گلدفینگر و همکاری در نوشتن قطعۀ دوم فقط دوبار زندگی می‌کنید، از بازی‌های محبوب نقش‌آفرینی جیمز باند ۰۰۷، ادامه داد.

منابع

[ویرایش]
  1. "Davick Services – Famous People from Midland County Texas". Davick Services Famous People from Midland County Texas. Retrieved 2023-06-24.
  2. Masters, Kristin (November 17, 2018). "Raymond Benson: The Fourth Man Behind James Bond". Books Tell You Why. Retrieved 2023-09-18.
  3. Maberry, Jonathan (February 27, 2019). "Bond and Beyond – Raymond Benson [interview]". International Association of Media Tie-In Writers. Retrieved 2023-05-12.