رضا حسن‌زاده (بازیکن فوتبال، درگذشته ۱۳۸۵)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
رضا حسن‌زاده
اطلاعات شخصی
نام کامل رضا حسن‌زاده شبلی
زادگاه تبریز، ایران
تاریخ مرگ ۱۳۸۵
محل مرگ بندر عسلویه، ایران
قد ۱٫۸۱ متر (۵ فوت ۱۱ ۱۲ اینچ)
پست مدافع
باشگاه‌های حرفه‌ای*
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
باشگاه فوتبال ماشین‌سازی تبریز
باشگاه فوتبال تراکتورسازی تبریز
باشگاه فوتبال سپاهان اصفهان
باشگاه فوتبال تراکتورسازی تبریز
باشگاه فوتبال ابومسلم مشهد
تیم ملی
تیم ملی فوتبال ایران ۱ (۰)
  • تعداد بازی‌ها و گل‌ها فقط مربوط به بازی‌های لیگ داخلی است.

رضا حسن‌زاده شبلی ، بازیکن فوتبال اهل تبریز بود که برای تیم تراکتورسازی بازی می‌کرد. وی در سال ۱۳۸۵ در جریان یک تصادف رانندگی در بندر عسلویه درگذشت.[۱]

رضا حسن زاده با سپاهان قهرمان لیگ ایران شده است.

روز حادثه تلخ[ویرایش]

۱۳ اردیبهشت سال ۱۳۸۵ کاروان باشگاه تراکتورسازی برای بازی مقابل ایران‌جوان بوشهر باید با دو پرواز جداگانه به بوشهر می‌رفت این تیم قرار بود ابتدا راهی تهران شود و سپس این شهر را به مقصد بوشهر ترک کند.

اما لغو پرواز تیم تراکتورسازی به تهران باعث شد تا صدرنشین لیگ دسته یک، روز بعد با پرواز مستقیم به عسلویه سفر کند و قرار شد از آنجا نیز با یک دستگاه اتوبوس عازم بوشهر شود.

آماده نبودن اتوبوس سبب شد تعدادی از بازیکنان تیم تراکتورسازی از سرپرست تیم بخواهند با خودروهای سواری این مسیر ۴ ساعته را طی کنند و در نهایت کادر فنی و بازیکنان تیم تراکتورسازی سوار بر ۷ خودرو از عسلویه راهی بوشهر شدند.

هنوز ساعتی از این سفر زمینی نگذشته بود که کامیونی بدون توجه به خودروهای عبوری وارد جاده شده و یکی از سواری‌های کاروان تراکتور به شدت با آن تصادف کرد.

رضا حسن‌زاده در جلو نشسته و ناصر فرشباف و سلمان تاجدار در صندلی عقب بودند حسن‌زاده به شدت به شیشه خودرو برخورد کرده و در حالی که در ابتدا هوشیاری داشته و قادر به تکلم بوده بعد از دقایقی به کما رفت و وی را به بیمارستان انتقال دادند.

حسن‌زاده پس از منتقل شدن به بیمارستان فاطمه الزهرا بوشهر تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفت و در حالی که حدود ۱۰ روز در کما بود، در اولین ساعات بامداد روز ۲۴ اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۵ بر اثر وخیم شدن حالش، در ۳۳ سالگی دار فانی را وداع گفت.

منابع[ویرایش]

  1. ««رضا حسن‌زاده» دار فانی را وداع گفت». تبیان. ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۵. دریافت‌شده در ۱۳ تیر ۱۳۹۴.