پرش به محتوا

رسانه الکترونیکی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
اسکرین شات از یک صفحه وب. رایانه هایی که صفحه وب را ذخیره، انتقال و نمایش می دهند رسانه های الکترونیکی هستند. صفحه وب یک رسانه الکترونیکی است.
نمایش گرافیکی داده های صوتی الکتریکی رسانه های الکترونیکی از پردازش سیگنال آنالوگ (قرمز) یا دیجیتال (آبی) استفاده می کنند.

رسانه های الکترونیکی (انگلیسی: Electronic media) رسانه هایی هستند که از وسایل الکترونیکی یا الکترومکانیکی برای دسترسی مخاطب به محتوا استفاده می کنند. [۱] این برخلاف رسانه‌های ایستا (عمدتاً رسانه‌های چاپی ) است که امروزه اغلب به صورت دیجیتالی ایجاد می‌شوند، نیازی به دسترسی کاربر نهایی به وسایل الکترونیکی در خروجی ندارند. منابع اصلی رسانه‌های الکترونیکی که برای عموم آشنا هستند، ویدئو ، ضبط های صوتی ، ارائه‌های چند رسانه ای ، اسلاید ، سی دی رام و محتوای آنلاین هستند. بیشتر رسانه های جدید به شکل رسانه های دیجیتال هستند. با این حال، رسانه های الکترونیکی ممکن است در قالب داده های الکترونیکی آنالوگ یا داده های الکترونیکی دیجیتال باشند.

اگرچه که این اصطلاح معمولاً با محتوای ضبط شده در یک سیستم ذخیره سازی داده‌ها مرتبط است، اما ذخیره‌سازی از ملزومات آن به شمار نمی‌آید.

همچنین هر گونه تجهیزات و یا رسانه‌ای که در فرآیند ارتباطات الکترونیکی استفاده می شود (مثلا تلویزیون ، رادیو ، تلفن ، کنسول بازی ، دستگاه دستی ) نیز ممکن است رسانه الکترونیکی در نظر گرفته شود.

پانویس

[ویرایش]
  1. Medoff, Norman J.; Kaye, Barbara (2013-03-20). Electronic Media: Then, Now, and Later (به انگلیسی). Taylor & Francis. ISBN 978-1-136-03041-3.

منابع

[ویرایش]