ربکا (مجموعه تلویزیونی ۱۹۹۷)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ربکا
بر پایهٔربکا (رمان)
نوشته دافنه دو موریه
فیلم‌نامه‌نویسآرتور هاپکرافت
کارگردانجیم اوبراین
بازیگرانچارلز دنس

امیلیا فاکس

دایانا ریگ
آهنگسازکریستوفر گانینگ
کشور سازندهانگلستان، آلمان
زبان اصلیانگلیسی
شمار فصل‌ها۱
شمار قسمت‌ها۲
پخش
شبکهٔ اصلیآی‌تی‌وی (انگلستان) پی‌بی‌اس (امریکا)
انتشار اولیه۵ ژانویه ۶ ژانویه ۱۹۹۷

ربکا (انگلیسی: Rebecca) یک درام تلویزیونی بریتانیایی-آلمانی محصول ۱۹۹۷ به کارگردانی جیم اوبراین و با بازی چارلز دنس است. فیلمنامه این سریال کوتاه توسط آرتور هاپکرافت بر اساس رمانی به همین نام اثر دافنه دو موریه در سال ۱۹۳۸ ساخته شده است. این سریال توسط پورتمن پروداکشنز با همکاری WGBH و Tele München برای تلویزیون کارلتون فیلمبرداری شد. در ایالات متحده در برنامه شاهکار تئاتر از پی‌بی‌اس پخش شد. این سریال توسط کریستوفر گانینگ آهنگسازی شده که برای ساخت موسیقی سریال پوآرو در ایران شهرت دارد.[۱]

داستان[ویرایش]

ماکسیم دی وینتر (چارلز دنس) یک سال پس از غرق شدن همسرش ربکا (لوسی کوهو) که بسیار محبوب بود با دختری جوان‌تر از خودش (امیلیا فاکس) ازدواج می‌کند. دخترک که در طبقه‌ی متوسط بزرگ شده خودش را در دنیای اشرافی جدیدی می‌یابد که برایش آمادگی ندارد. از طرفی، خانه‌دار عمارت، خانم دانورز (دایانا ریگ) او را بخاطر گرفتن جای ربکای عزیزش تحقیر می‌کند. اما مشکلاتی بزرگ‌تر از این در انتظار اوست.

بازیگران[ویرایش]

جوایز[ویرایش]

دایانا ریگ در سال ۱۹۹۷ برنده جایزه امی برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن در مینی سریال یا فیلم شد.[۲]

منابع[ویرایش]

  1. Obituaries، Telegraph (۲۰۲۳-۰۴-۱۵). «Christopher Gunning, British composer who won Baftas for his Poirot theme and the Edith Piaf biopic – obituary» (به انگلیسی). The Telegraph. شاپا 0307-1235. دریافت‌شده در ۲۰۲۴-۰۵-۲۰.
  2. "Primetime Emmy Award for Outstanding Supporting Actress in a Limited or Anthology Series or Movie". Wikipedia (به انگلیسی). 2024-04-26.

پیوند به بیرون[ویرایش]