راینهارد راوبال

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
راینهارد راوبال
زادهٔ۲۵ دسامبر ۱۹۴۶ ‏(۷۷ سال)
نورتهایم، آلمان
محل تحصیلدانشگاه رور بوخوم
پیشهوکیل
سال‌های فعالیت۱۹۷۶–تاکنون
شناخته‌شده برایریاست باشگاه بروسیا دورتموند
ریاست دویچه فوسبال لیگا
عنوانریاست فدراسیون فوتبال آلمان (سرپرست)
دوره۲۰۱۹
۲۰۱۵–۲۰۱۶
پس ازراینهارد گریندل
پیش ازفریتس کلر
حزب سیاسیحزب سوسیال دموکرات آلمان
فرزندان۲

رینهارد راوبال (به آلمانی: Reinhard Rauball) (متولد ۱۹۴۶ دسامبر ۲۵ در نرتهایم) وکیل رسمی، مدیر فوتبال و سیاستمدار آلمانی عضو حزب سوسیال دموکرات آلمان (SPD) است. او به عنوان مدیر عامل تیم فوتبال بوروسیا دورتموند فعالیت کرده‌است و همچنین به عنوان وزیر دادگستری در ایالت نوردراین وستفالن مشغول به کار بوده‌است. او همچنین در ماه اوت ۲۰۰۷ به عنوان ریاست سازمان لیگ فوتبال آلمان انتخاب شد. راوبال از نوامبر ۲۰۱۵ تا آوریل ۲۰۱۶ و دوباره در سال ۲۰۱۹، مشترکأ به همراه راینر کخ، سرپرستی فدراسیون فوتبال آلمان را بر عهده داشت.

راوبال در اواخر دهه ۱۹۶۰ برای تیم فوتبال اینتراخت دورتموند ۹۵ بازی می‌کرد.

زندگی حرفه‌ای[ویرایش]

وکیل[ویرایش]

راینهارد راوبال، پسر وکیل یوهانس راوبال است. او در دانشگاه رور بوخوم مدرک دکترای خود را در سال ۱۹۷۱ به دست آورده‌است.[۱] او به عنوان یک وکیل در یک شرکت حقوقی در دورتموند از سال ۱۹۷۶ شروع به کار کرد. در سال ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰ او به عنوان یک وکیل ورزش، بسیاری از پیشنهادهای مدیریتی باشگاه‌های فوتبال بوندسلیگا را رد کرد اما سرانجام به بروسیا دورتموند رفت.

سیاستمدار[ویرایش]

راینهارد راوبال وزیر دادگستری برای نوردراین وستفالن از ۱ مارس ۱۹۹۹ تا ۱۹۹۹ مارس ۸ بود.[۱] پس از فقط یک هفته بعد از انتصاب خود را به کابینه، او مجبور به استعفا شد.

مدیریت در فوتبال[ویرایش]

او در ۱۴ نوامبر ۲۰۰۴ عضو هیئت مدیره بروسیا دورتموند شد.[۱] او در اولین دوره خود، از سال ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۲ به عنوان یک مرد ۳۲ ساله جوانترین مدیر عامل در تاریخ بوندسلیگا بود. او همچنین به عنوان مدیر عامل از سال ۱۹۸۴ تا سال ۱۹۸۶ نیز در بروسیا دورتموند کار کرد. او یک بار بروسیا دورتموند را از ورشکستگی نجات داد.

راینهارد راوبال به عنوان موفق‌ترین مدیر عامل در لیگ فوتبال آلمان در ماه اوت ۲۰۰۷ شناخته شد در حالی که تنها رقیب او ورنر هاکمن فقید بود که فوت کرد.[۲][۳]. او به عنوان تنها نامزد، و به اتفاق با رأی همه ۳۶ باشگاه‌های حرفه‌ای آلمان انتخاب شد. او در ۱۸ اوت ۲۰۱۰ برای بیشتر از سه سال دوباره تا سال ۲۰۱۳ در عنوان خود ابقا شد.[۲][۳]

پس از استعفای ولفگانگ نیرزباخ در نوامبر ۲۰۱۵، راوبال به همراه راینر کخ، به عنوان سرپرست DFB (فدراسیون فوتبال آلمان) انتخاب شدند.[۴][۵] راوبال و کخ تا ۱۵ آوریل ۲۰۱۶ این عنوان را حفظ کردند؛ آن‌ها دوباره دوره‌ای کوتاه در سال ۲۰۱۹ سرپرستی فدراسیون فوتبال آلمان را بر عهده گرفتند.

زندگی شخصی[ویرایش]

راینهارد راوبال در هردکه و در جنوب دورتموند زندگی می‌کند. او متأهل است و دارای دو دختر بالغ می‌باشد.

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ ۱٫۲ "Profile of Dr. Reinhard Rauball" (به آلمانی). Bundesliga official website. Archived from the original on 20 November 2013. Retrieved 12 May 2012.
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ "Rauball elected unanimously" (به آلمانی). kicker online. 7 اوت 2007. Retrieved 12 May 2012.
  3. ۳٫۰ ۳٫۱ "Reinhard Rauball to remain as DFL President" (به آلمانی). kicker online. 18 اوت 2010. Retrieved 12 May 2012.
  4. "Rauball und Koch übernehmen vorerst" (به آلمانی). Focus. 9 نوامبر 2015. Retrieved 22 February 2016.
  5. Schmid, Matthias (10 نوامبر 2015). "Der Mann von der Basis" (به آلمانی). Süddeutsche Zeitung. Retrieved 10 February 2016.