د باکسر ربلیون (گروه موسیقی)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
دِ باکسِر رِبِلیون
باکسِر رِبِلیون، در تالار موسیقی ویلیامزبورگ در بروکلین، نیویورک
باکسِر رِبِلیون، در تالار موسیقی ویلیامزبورگ در بروکلین، نیویورک
اطلاعات پس‌زمینه
خاستگاهلندن، انگلستان
ژانرایندی راک[۱]
سال‌های فعالیت۲۰۰۱–اکنون
ناشر(ان)بدون امضا
اعضاناتان نیکلسون
اندرو اسمیت
آدام هریسون
پیرز هویت
اعضای پیشینتاد هاو
وبگاه

دِ باکسِر رِبِلیون (به انگلیسی: The Boxer Rebellion) یک گروه ایندی راک[۲] بین‌المللی است که در لندن، بریتانیا در سال ۲۰۰۱ تشکیل شد و متشکل از ناتان نیکلسون (خواننده، گیتار، کیبورد) بومی تنسی و اندرو اسمیت (لید گیتار)، آدام هریسون (گیتار باس) و پیرز هویت (درامز) است.[۳] آنها تاکنون یک EP همنام و شش آلبوم استودیویی، منتشر کرده‌اند.

تاریخچه[ویرایش]

در سال ۲۰۰۰، خواننده «نیتان نیکلسون» پس از درگذشت مادرش از شهر مریویل، تنسی، را ترک کرد و به لندن نقل مکان کرد. نیکلسون از طریق یک پست آنلاین برای موسیقی‌دانان با گیتاریست «تاد هاو» آشنا شد که در نهایت به ایجاد یک دوستی قوی و شروع یک گروه موسیقی منجر شد.

به زودی آن‌ها توجه درامر «پیرس هیویت» را جلب کردند که به تازگی از مدرسه موسیقی لندن فارغ‌التحصیل شده بود.[۴] پروژه اول آن‌ها با نام Slippermen شناخته می‌شد. راب لافلین، دوستی از تنسی، در جلسات اولیه بیس را اجرا می‌کرد اما بعداً گروه را ترک کرد تا وارد دانشکده پزشکی شود و جایش توسط بیسیست فعلی، «آدام هریسون» که همراه با هیویت از مدرسه موسیقی لندن فارغ‌التحصیل شده بود، گرفته شد. به عنوان Slippermen آن‌ها یک تک‌آهنگ و یک EP با نام "Lens" و The Traveler به ترتیب تولید کردند، اما موفقیت تجاری محدودی را به دست آوردند.

بعد از تغییر نام به «دِ باکسِر رِبِلیون» و با تغییرات چشمگیری در صدایشان، آن‌ها ترکیب خود را بازسازی کردند و به ساخت پایگاه طرفداران پرداختند.

حمایت لحظه آخری سوپر گروه آلت-راک آ پرفکت سرکل در ۲ اکتبر ۲۰۰۳ در «لندن آستوریا» و همچنین از «لنی کراویتز» در «ومبلی آرنا» در ۷ ژوئیه ۲۰۰۴ و د کوپر تمپل کلاوز منجر به افزایش آگاهی در رسانه‌های موسیقی انگلیس شد که به نتایجی چون مقالات گسترده در مجلاتی مانند Kerrang!، The Fly و TNT منجر شد.

به علت برگزاری مسابقه PlayLouder، در ژوئن ۲۰۰۳، گروه در چادر باندهای جدید گلاستونبری پیش از گروه موسیقی کین اجرا کردند. به مدت کوتاهی پس از این اجرا، آنها توسط «آلن مک‌گی» با شرکت ضبط موسیقی Poptones قرارداد امضا کردند.

اولین تک‌آهنگ آنها با نام "Watermelon" در تاریخ ۴ اکتبر ۲۰۰۳ توسط Poptones منتشر شد. این تک‌آهنگ شامل سه قطعه بود که شامل "The New Heavy" بود که در آلبوم اول آنها به نام Exits ظاهر شد. سپس گروه EP خود را با نام The Boxer Rebellion ضبط کرد که شامل همان آهنگ‌های تک‌آهنگ "Watermelon" با دو افزودنی جدید، "Code Red" و "In Pursuit" بود که هر دو آهنگ بعدها به عنوان تک‌آهنگ منتشر شدند. این EP توسط «پیت هافمن» تولید و توسط «ری استف» مستر شد.

بعد از انتشار EP اولیه خود، گروه قرار بود با The Killers توری را آغاز کند. اما در حالی که در تور با The Raveonettes بودند، «نیکلسون» با ترکیدن آپاندیسش به شدت بیمار شد که نیاز به پنج ساعت جراحی و ماه‌ها زمان برای بهبود کامل داشت و آنها را مجبور کرد تور آینده را لغو کنند.[۵][۶]

پس از سه تک آهنگ پس از اولین EP، اولین آلبوم کامل آنها، Exits، در ۲ می ۲۰۰۵ منتشر شد. این آلبوم توسط مارک رابینسون و کریس شلدون به ترتیب در استودیو Bunker و Jacobs Studios تهیه شده‌است. نقدهای درخشانی از مطبوعات موسیقی بریتانیا با ویژگی‌ها و بررسی‌ها در نشریات گسترده از جمله د سان، Rock Sound، ان‌ام‌ئی و Kerrang! دریافت کردند. دو هفته پس از انتشار آلبوم، شرکت ضبط موسیقی Poptones منحل شد و گروه را به «گروه بدون لیبل» تبدیل کرد، که آنها در یک کنسرت در ICA در ۱۶ می آن را اعلام کردند.[۷] آنها از آن زمان تاکنون بدون امضا هستند.[۸]

این گروه آلبوم دوم خود را با سرمایه شخصی خود به نام «یونیون» در ۱۴ سپتامبر ۲۰۰۹ منتشر کرد. این آهنگ به‌طور انحصاری از طریق آی‌تیونز با آهنگ اصلی "Evacuate" (که قبلاً نسخه محدود وینیل در سال ۲۰۰۸ منتشر شده) منتشر شد، به عنوان "تک آهنگ هفته آیتونز" میزبانی شد. در عرض ۵ روز پس از انتشار، یونیون به رتبه ۴ در جدول ۱۰۰ آلبوم برتر آیتونز انگلستان رسید و سپس رتبه ۲ را کسب کرد.

آنها اولین گروهی بودند که با HMV در بریتانیا برای تولید، تبلیغ و توزیع آلبوم مستقل گروه شریک شدند، زیرا گروه نمی‌توانست استطاعت مالی را برای عرضه «یونیون» بر روی سی‌دی داشته باشد، از این رو فقط به صورت دیجیتال منتشر شد.[۹]

در دسامبر ۲۰۰۹، آلبوم «یونیون» دِ باکسِر رِبِلیون، به عنوان بهترین آلبوم آلترناتیو سال ۲۰۰۹ توسط ویراستاران آی‌تیونز (ایالات متحده) انتخاب شد.[۱۰]

در اکتبر ۲۰۱۷، گروه یک تک آهنگ جدید "What the Fuck" را منتشر کرد که در ششمین آلبوم استودیویی به نام Ghost Alive که در ۲۳ مارس ۲۰۱۸ منتشر شد، وجود داشت.[۱۱][۱۲][۱۳]

در تاریخ ۱۹ نوامبر ۲۰۱۷، به حمایت از CALM (کمپین علیه بدبختانه زندگی کردن) و به مناسبت روز جهانی مردان، گروه، ویدیویی احساسی برای تک آهنگ جدید "Love Yourself" از آلبوم آینده خود را منتشر کرد. طبق گفتهٔ ناتان نیکلسون، این ترک پس از مواجهه با شیاطین خود، در پی از دست دادن مادر و فرزند نادیده‌اش به وجود آمد.[۱۴] در نتیجه، تک آهنگ "Here I am" در تاریخ ۱۶ فوریه ۲۰۱۸ قبل از یک تور در انگلستان منتشر شد.[۱۵]

در تاریخ ۹ آوریل ۲۰۱۸، ناتان نیکلسون در مصاحبه با روزنامه Independent دربارهٔ ضبط آلبوم جدید گروه "Ghost Alive"، که موضوعات آن بر مسائل روانی تمرکز دارد و میراث آنها به عنوان یکی از گروه‌های موسیقی «ایندی راک» بریتانیایی که در اوایل دهه ۲۰۰۰ ظاهر شدند، مورد بحث قرار گرفت.[۱۶]

سبک‌ها و تأثیرات موسیقی[ویرایش]

دِ باکسِر رِبِلیون، به عنوان بخشی از یک صحنه جدیدتر از گروه‌های بریتانیایی که عنصری از پست-راک را به چارت‌های راک اضافه می‌کنند، در پایان دوران آوازهای اوئیسیز و ریدیوهد ظاهر شد. اولین تک‌آهنگ گروه به نام «واترملون» با استقبال شدیدی از سوی مطبوعات موسیقی بریتانیا روبرو شد و مجله The Fly گروه را به عنوان «جوانان درخشان بریتراک» توصیف کرد که مانند ترکیبی حبابی از گروه «د کوپر تمپل کلاوز» با اضافه کردن ملودی‌های د ورو و جنون از نوع موسیقی هستند.[۱۷] مجله کرنگ در سال ۲۰۰۹ گروه را به طرفداران میوز و بیفی کلایرو توصیه کرد،[۱۸] که «دِ باکسِر رِبِلیون» را در انگلستان در سال ۲۰۰۴ حمایت کرد. مجله Q آلبوم یونیون آنها را به عنوان «دوره ای از دوران خمش‌ها ریدیوهد» توصیف کرد.[۱۹] Stereoboard گروه را به عنوان «به وضوح از موفقیت اخیر گروه‌هایی مانند د نشنال (گروه موسیقی) و British Sea Power" تأثیر می‌گیرد»، توصیف کرد.[۲۰]

تاد هاو، گیتاریست پیشین گروه، به عنوان یکی از طرفداران مشتاق فرانک زاپا شناخته می‌شود و بیش از ۳۶ آلبوم او را در اختیار دارد.[۲۱]

تاد هاو، در ۲۹ آوریل ۲۰۱۴ در فیس بوک اعلام کرد که گروه را ترک می‌کند. به گفته ناتان نیکلسون، این جدایی کاملاً دوستانه بود - تاد هاو با فردی که در آریزونا زندگی و کار می‌کند ازدواج کرده بود، بنابراین کار کردن با هم خیلی سخت شد.[۲۲]

در ۲۰ اکتبر ۲۰۲۰، اعلام شد که «ناتان نیکلسون» و «آدام هریسون» در حال تشکیل گروه جدیدی به نام Big Ideas با پیش نمایشی از موسیقی جدید هستند که در ۲۹ اکتبر ۲۰۲۰ منتشر خواهد شد.

حضور در رسانه‌ها[ویرایش]

تلویزیون[ویرایش]

فیلم[ویرایش]

بازی‌های ویدیویی[ویرایش]

آگهی‌های بازرگانی[ویرایش]

آلبوم‌های موسیقی متن[ویرایش]

دیسکوگرافی[ویرایش]

آلبوم‌های استودیویی[ویرایش]

  • 2005 - Exits
  • 2009 - Union
  • 2011 - The Cold Still
  • 2013 - Promises
  • 2016 - Ocean by Ocean
  • 2018 - Ghost Alive

آلبوم‌های زنده[ویرایش]

  • ۲۰۰۹: آی‌تیونزلایو از لندن (انحصاری آیتونز)
  • ۲۰۱۱: زنده در تنسی
  • ۲۰۱۴: زنده در انجمن

EPs[ویرایش]

  • 2003: The Boxer Rebellion EP (فقط ۵۰۰ مورد از آن ۱۰۰ امضای گروه به رنگ طلایی)
  • 2004: "Work in Progress" [تبلیغات]

تک آهنگ‌ها[ویرایش]

  • 2003 - Watermelon
  • 2004 - In Pursuit
  • 2007 - All You Do Is Talk
  • 2008 - Evacuate
  • 2009 - Flashing Red Light Means Go
  • 2011 - Step Out of the Car
  • 2013 - Diamonds
  • 2014 - Promises
  • 2016 - Big Ideas
  • 2017 - WTF
  • 2018 - Here I Am

*عناوین برجسته تک آهنگ بدون آلبوم هستند.

آثار گردآوری شده[ویرایش]

  • 2012: B-Sides & Rarities Collection, Vol. ۱ و ۲ (آلبوم دانلودی)

منابع[ویرایش]

  1. "Boxer Rebellion / Drew Barrymore Team Up?". Clash. Retrieved 29 March 2011.
  2. Interviews، Clash Magazine Music News, Reviews &؛ Murray، Robin (۲۰۱۰-۰۷-۳۰). «Boxer Rebellion / Drew Barrymore Team Up?». Clash Magazine Music News, Reviews & Interviews (به انگلیسی). دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۸-۲۹.
  3. Burrell, Ian (21 August 2010). "Boys from the shop floor head for the red carpet". The Independent. Retrieved 21 August 2010.
  4. "The Boxer Rebellion // Drowned In Sound". Drownedinsound.com. Archived from the original on 7 February 2011. Retrieved 2 March 2011.
  5. Helfland, Ryan (14 September 2009). "The Boxer Rebellion – Union". Music OMH. Retrieved 1 May 2016.
  6. Smyers, Darryl (11 April 2012). "Nathan Nicholson of The Boxer Rebellion: "If I Made Music In The U.S. , I Probably Would Have Met People Who Were More Like Me."". Dallas Observer. Retrieved 1 May 2016.
  7. "YouTube". YouTube. 26 September 2013. Archived from the original on 2013-09-26. Retrieved 6 November 2021.
  8. Barston, Neill (7 April 2006). "The Boxer Rebellion". Maidstoneextra.co.uk. Archived from the original on 4 September 2012. Retrieved 2 March 2011.
  9. "The Boxer Rebellion & HMV in historic partnership". HMV. Retrieved 7 December 2012.
  10. "iTunes Store". itunes.apple.com. Retrieved 2 March 2011.
  11. O'Connor, Roisin (3 October 2017). "The Boxer Rebellion share video for new single 'What The Fuck' – premiere". The Independent. Retrieved 25 October 2017.
  12. Wildsmith, Steve (13 September 2017). "Two paths converge: A tale of friendship forged in rock 'n' roll". The Daily Times. Retrieved 25 October 2017.
  13. "The Boxer Rebellion announce new album 'Ghost Alive' & UK tour dates". Music-News.com. 30 January 2018. Retrieved 1 March 2018.
  14. Andrew Trendell (2017-11-08). "The Boxer Rebellion speak out on mental health and share 'Love Yourself' video for CALM". NME (به انگلیسی). Retrieved 2019-03-08.
  15. "THE BOXER REBELLION Reveal fragile, heartfelt new video 'Here I Am' ahead of UK tour | XS Noize | Online Music Magazine London quartet The Boxer Rebellion have today revealed 'Here I Am'; the second single from their new album Ghost Alive which is due for release on 23rd". XS Noize | Online Music Magazine (به انگلیسی). 2018-02-19. Retrieved 2019-03-08.
  16. "The Boxer Rebellion: 'A lot of young men find it difficult to open up about their feelings'". The Independent (به انگلیسی). 2018-04-09. Retrieved 2019-03-08.
  17. "The Boxer Rebellion – bright young things". The Fly Magazine: 26. November 2003.
  18. Bryant, Tom (March 2009). "Review of Union". Kerrang!: 57.
  19. Duerden, Nick (May 2009). "Q Magazine – feature on The Boxer Rebellion". Q Magazine: 60.
  20. Board, Stereo. "The Boxer Rebellion". Retrieved 11 December 2012.
  21. Rana, Elise (October 2003). "TNT Magazine – feature on The Boxer Rebellion": 15. {{cite journal}}: Cite journal requires |journal= (help)
  22. Wildsmith, Steve (30 April 2016). "An 'Ocean' away: Boxer Rebellion frontman and Maryville native recalls his hometown fondly". (Maryville) The Daily Times. Retrieved 1 May 2016.

پیوند به بیرون[ویرایش]