دریاچه هنری

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
«دریاچه هنری»
قسمت آینه سیاه
پرونده:Loch Henry.jpeg
پوستر رسمی
شمارهٔ قسمتفصل ۶
قسمت ۲
کارگردانسم میلر
نویسندهچارلی بروکر
تاریخ پخش اصلی۱۵ ژوئن ۲۰۲۳ (۲۰۲۳-06-۱۵)
مدت۵۴ دقیقه
بازیگر(های) مهمان
گاه‌نگاری قسمت
قبلی →
«جوآن آدم بدی است»
← بعدی
«آن سوی دریا»
فهرست قسمت‌های آینه سیاه

دریاچه هِنری (به انگلیسی: Loch Henry)، دومین قسمت از فصل ششم مجموعه آنتولوژی علمی‌تخیلی بریتانیایی آینه سیاه است. فیلم‌نامه این قسمت توسط خالق سریال آینه سیاه یعنی چارلی بروکر نوشته شده و سم میلر وظیفه کارگردانی آن را برعهده داشته‌است. جان هانا، مونیکا دولان و دانیل پورتمن از جمله بازیگران این اپیزود هستند. دریاچه هِنری مثل دیگر اپیزودهای فصل ششم در تاریخ ۱۵ ژوئن ۲۰۲۳ توسط نت‌فلیکس منتشر شد. بروکر علاقه‌مند بود تا با استفاده از شیوهٔ ویدئوی پیداشده بتواند داستانی متفاوت را نسبت به قسمت‌های قبلی سریال آینه سیاه تعریف کند در نتیجه برخلاف بسیاری از اپیزودهای سریال، دریاچه هِنری فاقد ایده‌های علمی-خیالی است و از رئالیسم پیروی می‌کند.[۱]

دریاچه هِنری با استقبال بسیار خوبی از سوی منتقدان مواجه شد و برخی آن را بهترین قسمت فصل ششم توصیف کردند.[۲][۳][۴]

داستان[ویرایش]

دیویس، مستندساز جوانی است که به همراه دوست دخترش پیا برای ملاقات با مادرش به محل زادگاهش سفر می‌کند. روستایی سرسبز اما منزوی که سال‌ها قبل محلی برای جذب گردشگران بوده اما بعد از وقوع قتل‌هایی وحشیانه توسط فردی به نام «ایان آدایر» و حاشیه‌های مربوط به آن خیلی وقت است که از رونق افتاده‌است. پیا به دیویس اصرار می‌کند تا بر اساس این قتل‌ها یک مستند جذاب را کارگردانی کند. دیویس ابتدا زیربار نمی‌رود زیرا پدر خودش که پلیس بوده در همین جریان زخمی شده و کشته می‌شود. سرانجام دیویس می‌پذیرد که این کار را انجام دهد اما ساخت مستند دربارهٔ این قتل‌های مرموز او را با جنبه‌ای نامعلوم و ترسناک از ماجرا آشنا می‌کند که حتی پیش‌بینی آن را هم نمی‌کرده‌است

منابع[ویرایش]

  1. Charlie Brooker reveals the inspiration behind the Black Mirror episode 'Loch Henry'. BAFTA On Set. British Academy of Film and Television Arts. 15 June 2023. Retrieved 17 June 2023 – via YouTube.
  2. الگو:Cite RT
  3. Hilton, Nick (15 June 2023). "Black Mirror season six review: Charlie Brooker's sci-fi mishmash needs to stop messing with a winning formula". The Independent. Retrieved 16 June 2023.
  4. Power, Ed (15 June 2023). "In Loch Henry, Black Mirror takes on relentless and exploitative true-crime". The Daily Telegraph. Retrieved 16 June 2023.

پیوند به بیرون[ویرایش]