آن سوی دریا

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
«آن سوی دریا»
قسمت آینه سیاه
پرونده:Beyond the Sea Black Mirror.jpeg
پوستر رسمی
شمارهٔ قسمتفصل ۶
قسمت ۳
کارگردانجان کرولی
نویسندهچارلی بروکر
موسیقی«دریا» اثر شارل ترنه
تدوینجان هریس
تاریخ پخش اصلی۱۵ ژوئن ۲۰۲۳ (۲۰۲۳-06-۱۵)
مدت۸۰ دقیقه
بازیگر(های) مهمان
گاه‌نگاری قسمت
قبلی →
«دریاچه هنری»
← بعدی
«میزی دی»
فهرست قسمت‌های آینه سیاه

آن سوی دریا (به انگلیسی: Beyond the Sea)، سومین قسمت از فصل ششم مجموعه آنتولوژی علمی‌تخیلی بریتانیایی آینه سیاه است. فیلم‌نامه این قسمت توسط خالق سریال آینه سیاه یعنی چارلی بروکر نوشته شده و جان کرولی وظیفه کارگردانی آن را برعهده داشته‌است. آرون پال، جاش هارتنت و کیت مارا از جمله بازیگران این اپیزود هستند. آن سوی دریا مثل دیگر اپیزودهای فصل ششم در تاریخ ۱۵ ژوئن ۲۰۲۳ توسط نت‌فلیکس منتشر شد. این اپیزود با مدت زمان هشتاد دقیقه، طولانی‌ترین قسمت فصل ششم و یکی از طولانی‌ترین عنوان‌های کل مجموعهٔ آینه سیاه است.

آن سوی دریا با بازخورد بسیار مثبت منتقدان همراه بود[۱] و در زمینهٔ اجرای تیم بازیگری و پایان شوکه‌کنندهٔ آن مورد تحسین قرار گرفت.[۲] این اپیزود به دلیل ارجاعات خود به ماجرای قتل شارون تیت و جنایات خانواده مانسون مورد توجه بسیاری قرار گرفت.[۳]

داستان[ویرایش]

کلیف و دیوید دو فضانورد هستند که در یک برنامهٔ طولانی شش ساله در سفینه‌ای در فضا مشغول تحقیق و فعالیت هستند. برای آنکه غیبت طولانی مدت کلیف و دیوید باعث رنجش خود و خانواده‌هایشان نشود، پیش از اعزام به فضا از آن‌ها یک «بدل» تهیه می‌شود. ربات‌هایی که از نظر ظاهری دقیقاً مثل کلیف و دیوید هستند و آن‌ها می‌توانند هنگامی که در سفینه مشغول استراحت هستند، از طریق دستگاهی ضمیر ناخودآگاه خود را به آن ربات‌ها انتقال داده و با خانوادهٔ خود وقت بگذرانند. همه چیز خوب پیش می‌رود تا اینکه یک روز اعضای یک فرقه (که از نظر ظاهر و خصوصیات یادآور خانواده منسون هستند) به خانهٔ دیوید حمله کرده و زن، بچه و بدل او را به فجیع‌ترین شکل ممکن به قتل می‌رسانند. کلیف که می‌بیند وضعیت دیوید بسیار رو به وخامت است به او پیشنهاد می‌دهد تا از بدل وی استفاده کرده و مدتی را در زمین سپری کند تا از نظر روحی بهبود یابدو این جایگزینی بدل‌ها مشکلاتی را به وجود می‌آورد که بین دو دوست فاصله می‌اندازد.

منابع[ویرایش]

  1. الگو:Cite RT
  2. Hilton, Nick (15 June 2023). "Black Mirror season six review: Charlie Brooker's sci-fi mishmash needs to stop messing with a winning formula". The Independent. Retrieved 16 June 2023.
  3. Strause, Jackie (16 June 2023). "Josh Hartnett, Kate Mara on Their Lockdown-Inspired 'Black Mirror' and Why It's Set in an Alternate 1969". The Hollywood Reporter. Retrieved 17 June 2023.

پیوند به بیرون[ویرایش]