درگاه:انگلستان/ورزش

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

ورزش ۱

درگاه:انگلستان/ورزش/۱

تیم ملی فوتبال انگلستان (به انگلیسی: England National Football Team) تیم فوتبالی است که از سال ۱۸۷۲ ، نماینده کشور انگلیس در مسابقات بین‌المللی بوده‌است. این تیم تحت کنترل اتحادیه فوتبال انگلیس (The Football Association) می‌باشد و همچنین یکی از اعضای رسمی فیفا و اتحادیه فوتبال اروپا یوفا است. تیم ملی انگلیس نخستین بازی بین‌المللی خود را در برابر اسکاتلند در شهر پاتریک ، اسکاتلند در سال ۱۸۷۲ انجام داد که این مسابقه نخستین بازی بین‌المللی در تاریخ فوتبال جهان نیز به شمار می‌آید که بازی با نتیجه ۰-۰ مساوی به پایان رسید. تیم ملی انگلیس یکی از هشت کشوری است که قهرمان جام جهانی شده‌است، این افتخار در سال ۱۹۶۶ که میزبانی آن دوره نیز بر عهدهٔ انگلستان بود برای این تیم به دست آمد. دیگر افتخار این تیم در جام‌های جهانی ، مقام چهارم در جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا است.

رقیب سنتی انگلستان تیم اسکاتلند است. رقابت فوتبال بین انگلستان و اسکاتلند از دهه ۱۸۷۰ میلادی آغاز شد اما از دهه ۱۹۶۰ با پایان یافتن بازی‌های پشت سر هم این دو تیم، رقابت انگلستان با تیم‌های دیگر مانند آرژانتین و آلمان پررنگ تر شده‌است. ورزشگاه خانگی این تیم ومبلی لندن است که از سال ۱۹۵۰ به بعد تیم ملی انگلیس بازی‌های خود را در این ورزشگاه برگزار می کند. در حال حاضر سرمربی این تیم روی هاجسون است که پس از برکناری فابیو کاپلو به این سمت نائل آمده‌است.

تمامی رقابتهای تیم ملی انگلیس با گزارش کامل پیش و پس از بازی به صورت زنده از ایستگاه رادیویی بی بی سی ۵ پخش می شود. در پخش تلویزیونی نیز تمامی بازی‌ها، چه به‌صورت رسمی یا غیر رسمی،از فصل ۲۰۰۸—۲۰۰۹ تا فصل ۲۰۱۷—۲۰۱۸ از شبکه آی تی وی به صورت زنده پخش می‌شود. همچنین شبکه اینترنتی که اختصاص به پخش مسابقات فوتبال دارد، به مدت شش سال تا سال ۲۰۲۰ بازی‌های تیم ملی انگلیس را در اینترنت به صورت زنده پخش می‌کند.


ادامه...

ورزش ۲

درگاه:انگلستان/ورزش/۲

آنفیلد نام ورزشگاه باشگاه لیورپول است. این ورزشگاه در سال ۱۸۸۴ ساخته شد که در آن زمان مالک این ورزشگاه اورتون بود که در سال ۱۸۹۲ به مالکیت لیورپول درآمد.

آنفیلد دارای دو دروازه ورودی است که این دروازه‌ها به احترام دو مربی بزرگ باشگاه، باب پیزلی و دیگری بیل شنکلی نامگذاری شده است. باب پیزلی موفق شد لیورپول را به سه قهرمانی در جام باشگاه‌های اروپا و ۶ قهرمانی در لیگ اول انگلستان در دو دهه ۷۰و ۸۰ برساند و بیل شنکلی که در دهه ۵۰ به یکباره تیم را از بحران خارج نمود وبه اوج موفقیت در دهه ۶۰ رساند. به روی سر در دروازه شنکلی جمله معروف هرگز تنها نخواهی رفت آورده شده که در مدخل ورودی این دروازه، بیرون ازفروشگاه باشگاه مجسمه‌ای از بیل شنکلی وجود دارد و همچنین در تونلی که بازیکنان به سوی میدان می‌روند، لوحی یادبود از بیل شنکلی است که این جملات به روی آن حک شده است: «این آنفیلد است یادآور جوانانی که برای ما بازی می‌کردند و نیز یادآور موقعیتی است که آن‌ها برای ما فراهم ساختند».

یکی از معروفترین قسمت‌های آنفیلد، The Boot Room به شمار می‌آید به این خاطر که مربیان معروفی از جمله بیل شنکلی، باب پیزلی، فاگان و کنی داگلیش در این اتاق مدت‌ها به صرف چای و بحث راجع به تیم، نقشه کشیدن برای شکست رقبا و همچنین برنامه‌ریزی برای تیم می‌پرداختند. ضمناً لوح یادبودی برای زنده نگه داشتن خاطره کشته شدگان فاجعهٔ هیلزبورو در این مکان وجود دارد که هواداران تیم و رقیب با گذاشتن گل، خاطرات آن واقعه تلخ را یادآوری می‌کنند. در فاجعه هیلزبوروو ۹۶ نفر از هواداران لیورپول به علت ازدحام بیش از حد جمعیت کشته شدند.


ادامه...

ورزش ۳

ورزش ۴

ورزش ۵

ورزش ۶

ورزش ۷

ورزش ۸

ورزش ۹

ورزش ۱۰

ورزش ۱۱

ورزش ۱۲

ورزش ۱۳

ورزش ۱۴

ورزش ۱۵

ورزش ۱۶

ورزش ۱۷

ورزش ۱۸

ورزش ۱۹

ورزش ۲۰

ورزش ۲۱

ورزش ۲۲

ورزش ۲۳

ورزش ۲۴

ورزش ۲۵

ورزش ۲۶

ورزش ۲۷

ورزش ۲۸

ورزش ۲۹

ورزش ۳۰

ورزش ۳۱

ورزش ۳۲

ورزش ۳۳

ورزش ۳۴

ورزش ۳۵

ورزش ۳۶

ورزش ۳۷

ورزش ۳۸

ورزش ۳۹

ورزش ۴۰

ورزش ۴۱

ورزش ۴۲

ورزش ۴۳

ورزش ۴۴

ورزش ۴۵

ورزش ۴۶

ورزش ۴۷

ورزش ۴۸

ورزش ۴۹

ورزش ۵۰

ورزش ۵۱

ورزش ۵۲

ورزش ۵۳

ورزش ۵۴

ورزش ۵۵

ورزش ۵۶

ورزش ۵۷

ورزش ۵۸

ورزش ۵۹

ورزش ۶۰

ورزش ۶۱

ورزش ۶۲

ورزش ۶۳

ورزش ۶۴

ورزش ۶۵

ورزش ۶۶

ورزش ۶۷

ورزش ۶۸

ورزش ۶۹

ورزش ۷۰

ورزش ۷۱

ورزش ۷۲

ورزش ۷۳

ورزش ۷۴

ورزش ۷۵

ورزش ۷۶

ورزش ۷۷

ورزش ۷۸

ورزش ۷۹

ورزش ۸۰

ورزش ۸۱

ورزش ۸۲

ورزش ۸۳

ورزش ۸۴

ورزش ۸۵

ورزش ۸۶

ورزش ۸۷

ورزش ۸۸

ورزش ۸۹

ورزش ۹۰

ورزش ۹۱

ورزش ۹۲

ورزش ۹۳

ورزش ۹۴

ورزش ۹۵

ورزش ۹۶

ورزش ۹۷

ورزش ۹۸

ورزش ۹۹