دانشگاه کومینسکی

مختصات: ۵۲°۱۶′۱۷″شمالی ۲۱°۰۰′۵۴″شرقی / ۵۲٫۲۷۱۴°شمالی ۲۱٫۰۱۵۰°شرقی / 52.2714; 21.0150
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
دانشگاه کومینسکی
Akademia Leona Koźmińskiego
نام دیگر
Kozminski University
نام پیشین
آکادمی کارآفرینی و مدیریت لئون کومینسکی
نوعخصوصی
بنیانگذاری شده۱۹۹۳ میلادی
رئیس دانشگاهWitold Bielecki
کارمندان مدیریتی۷۹۷ نفر
دانشجویان۷٬۴۵۰ نفر (سال تحصیلی ۲۰۱۳/۱۴)
نشانی57/59 Jagiellońska St. , 03-596 ورشو، لهستان، ورشو، لهستان
پردیسشهری
ورزشکاران۱۲ تیم
وبگاه
بخشی از محوطه دانشگاه

دانشگاه کومینسکی (لهستانی: Akademia Leona Koźmińskiego، انگلیسی: Kozminski University؛ که پیش‌از این با عنوان آکادمی کارآفرینی و مدیریت لئون کومینسکی شناخته می‌شده است)؛ یک دانشگاه بازرگانی غیرانتفاعیِ خصوصی در ورشو لهستان است که به عنوان دانشگاهی خصوصی با بالاترین رتبه در لهستان، ارزیابی شده است.[۱] این مرکز دانشگاهی در سال ۱۹۹۳ میلادی تأسیس و به‌نام لئون کومینسکی، استاد اقتصاد و کارآفرینی لهستانی و نیز پدر آندره کومینسکی مؤسس و نخستین رئیس دانشگاه؛ نام‌گذاری شد.

در این دانشگاه به زبان‌های لهستانی و انگلیسی و در سطوح ارشد، تحصیلات تکمیلی، ام‌بی‌ای و دکترا؛ رشته‌های مدیریت، دانش مالی، حقوق، جامعه‌شناسی و مدیریت اجرایی کسب و کار ارائه می‌شود.

در ۲۰۱۴ میلادی این دانشگاه در بین مدارس کسب و کار اروپا رتبهٔ ۴۱ را کسب کرد. هم‌چنین رتبهٔ سی‌وهفتمین در ۲۰۱۳ و سی‌وهفتمین در ۲۰۱۲ میلادی.[۲]

منابع[ویرایش]

  1. «Cienski, Jan (2008) "School profile: Kozminski University", Financial Times online». بایگانی‌شده از اصلی در ۲۹ ژانویه ۲۰۰۹. دریافت‌شده در ۲۰ اكتبر ۲۰۱۶. تاریخ وارد شده در |بازبینی= را بررسی کنید (کمک)
  2. «"Financial Times" school profile, source ft.com». بایگانی‌شده از اصلی در ۱۶ آوریل ۲۰۲۱. دریافت‌شده در ۲۰ اكتبر ۲۰۱۶. تاریخ وارد شده در |بازبینی= را بررسی کنید (کمک)

پیوند به بیرون[ویرایش]