دانشکده حقوق دانشگاه بازرگانی استانبول

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
دانشکده حقوق دانشگاه بازرگانی استانبول
İstanbul Ticaret Üniversitesi Hukuk Fakültesi
شعارUsus est magister optimus
نوعدانشگاه خصوصی
بنیانگذاری شده۲۰۰۱
معاون رئیسProf. Dr. Mustafa Erdoğan
موقعیتاستانبول، ترکیه
وبگاه
hukuk.ticaret.edu.tr (به ترکی استانبولی)

دانشکده حقوق دانشگاه تجارت استانبول یا حقوق ICU (ترکی استانبولی: İstanbul Ticaret Üniversitesi Hukuk Fakültesi‎ یا İTİCÜ Hukuk) دانشکده حقوق دانشگاه بازرگانی استانبول است که برنامه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در استانبول ترکیه ارائه می‌دهد. این دانشکده در سال ۲۰۰۱ به عنوان اولین دانشکده حقوق در ترکیه تأسیس شد.[۱] از آن زمان، این سومین امتیاز عالی است که دانشکده حقوق خصوصی را در سراسر کشور پس از قانون بیلکنت و قانون TOBB از سال ۲۰۱۱ کسب می‌کند.[۲]

محوطه دانشگاه[ویرایش]

این دانشکده پس از یازده سال از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۲ در پردیس Emin fromnü، دانشکده در سال ۲۰۱۲ به پردیس S Camptlüce منتقل شد. دانشکده حقوقی در پردیس Sütlüce به‌طور خاص برای آموزش قانون سالن آمفی تئاترهای بزرگ ساخته شده‌است، یک کتابخانه نیز دارای ۱۲۴۰۰۰ انتشارات (الکترونیکی و کاغذی) است.

مشخصات[ویرایش]

با پیگیری جهانی سازی و الحاق ترکیه به فرایندهای اتحادیه اروپا، دانشکده‌ها غیر از دوره‌های مورد نیاز برای قانون داخلی ترکیه سخنرانی‌های جامع حقوق بین‌الملل، حقوق تجارت بین‌المللی و حقوق اتحادیه اروپا را ارائه می‌دهند. زبان سخنرانی‌ها در قانون ICU به زبان ترکی است، در حالی که انگلیسی یک درس اجباری است و انگلیسی حقوقی یک دوره انتخابی است. دانشکده دانشجویان ارشد خود را تشویق و تأمین می‌کند تا در مسابقات بین‌المللی دادگاه مانند Willem C. Vis و Philip C. Jessup در سطح بین‌المللی و Velidedeoğlu Kurgusal Duruşma Yarışması در سطح ملی شرکت کنند.[۳]

منابع[ویرایش]

  1. Prof. Dr. Mustafa Erdoğan (2013). "Dean Mustafa Erdoğan's message". Commerce University. Archived from the original on 12 February 2013. Retrieved 31 March 2013.
  2. "Score chart of 2011 University entrance exams" (PDF). Student Selection and Placement Center. 2013. Retrieved 31 March 2013.
  3. "Nineteenth Annual Willem C. Vis International Commercial Arbitration Moot 2011–2012 Registered Teams". Archived from the original on 4 March 2016. Retrieved 1 April 2013.