خود ترس (مجموعه تلویزیونی)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
خود ترس
ژانر
سازندهمیک گریس
سازنده موسیقی متنسرژ تانکیان
آهنگ آغازسرژ تانکیان
کشور سازندهآمریکا
زبان اصلیانگلیسی
شمار فصل‌ها١
شمار قسمت‌ها١٣
تولید
تهیه‌کنندهٔ اجراییآندرو دین
تهیه‌کننده‌ها
  • آدام گلادوارم
  • گرانت روسنبرگ
  • بن برووینگ
مکان‌های تولیدآلبرتا , کانادا
مدت۴٢ دقیقه
پخش
شبکهٔ اصلیان بی سی
فرمت تصویرHDTV 1080i
انتشار اولیه۵ ژوئن ۲۰۰۸ (۲۰۰۸-06-۰۵) –
۳۱ ژوئیه ۲۰۰۸ (۲۰۰۸-07-۳۱)
وبگاه

خود ترس (به انگلیسی: Fear Itself) یک مجموعه تلویزیونی آنتولوژی ترسناک و تعلیق آمریکایی است. این سریال نخستین بار در شبکه ان بی سی در ۵ ژوئن ٢٠٠٨ پخش شد، [۱] اما پس از اواخر ژوئیه ٢٠٠٨ از پخش شبکه خارج شد، و پنج قسمت باقی مانده توسط آن هرگز پخش نشد. در ١٣ مارس ٢٠٠٩، مدیران شبکه اعلام کردند تولید و پخش سریال، لغو شده است و دیگر به این شبکه باز نخواهد گشت. [۲]

تولید[ویرایش]

عنوان این سریال از جمله معروف فرانکلین دی. روزولت برداشت شده است، "تنها چیزی که باید از آن بترسیم خود ترس است."[۳] کارگردان سریال گاریس به گواه بسیاری از کارشناسان حوزه فیلم و سریال در آمریکا از استادان درام ترسناک است و به گفته خود او از چندین عنصر خلاقانه یکسان برای الهام گرفتن استفاده می کند. بیشتر نمایش های گاریس توسط اندرو دین، آدام گلدورم و بن براوینگ تولید شده‌اند. گاریس از کارگردانانی مثل استوارت گوردون ، برد اندرسون ، جان لندیس ، ارنست دیکرسون و راب اشنایدر برای ساخت برخی قسمت ها استفاده کرد .[۳]

این سریال در شهر ادمونتون ، آلبرتا، کانادا فیلمبرداری شد و برخی فیلمبرداری های اضافی نیز در شهر سنت آلبرت و شهر دوون ، آلبرتا انجام شد.[۴]ستارگان مهمان سریال شامل اریک رابرتز ، آنا کندریک ، براندون راث ، برایانا اویگان ، جسی پلمونز ، الیزابت ماس ​​و کوری مونتیث بودند. آهنگی که در تیتراژ ابتدایی سریال قرار داشت با عنوان " دروغ دروغ دروغ " توسط سرژ تانکیان خواننده و شاعر سرشناس آمریکایی خوانده شد. [۵]

توزیع[ویرایش]

سریال خود ترس پنجشنبه شب ها ساعت ١٠ از شبکه ان بی سی پخش می شد. در طول مدت بازی‌های المپیک تابستانی ٢٠٠٨، با وعده بازگشت این سریال به تلویزیون توسط مدیران شبکه، پس از پایان این رویداد ورزشی هیچ قسمت دیگری تولید و پخش نشد. در حالی که شبکه ان بی سی پس از پایان بازی های المپیک در مورد سرنوشت سریال اظهار نظر نکرد، پس از آن زمان پخش آن با پخش مجدد دیگر برنامه های این شبکه پر شد. [۶]

در بریتانیا، پخش سریال در ۴ مه ٢٠١٢ آغاز شد. در استرالیا، نیز نمایش آن در اوت ٢٠١٢ در کانال اف‌ایکس ، در پلتفرم فاکستل ، شروع شد.[۳]

قسمت ها[ویرایش]

قسمت ها انتشار در آمریکا کارگردان ها نوشته‌شده توسط تعداد بیننده
ایثار ۵ ژوئن ۲۰۰۸ (۲۰۰۸-06-۰۵) برک آیسنر میک گریس
دل هاویسون
٢٩.۵ میلیون نفر
ترس زده ۱۲ ژوئن ۲۰۰۸ (۲۰۰۸-06-۱۲) برد اندرسون میک گاریس
مت ون
٨.۴ میلیون نفر
مرد خانواده ۱۹ ژوئن ۲۰۰۸ (۲۰۰۸-06-۱۹) رانی یو دنیل ناف ۴.۶ میلیون نفر
در بیماری و در سلامت ۲۶ ژوئن ۲۰۰۸ (۲۰۰۸-06-۲۶) جان لندیس ویکتور سالوا ۴.۴ میلیون نفر
خورنده ۳ ژوئن ۲۰۰۸ (۲۰۰۸-06-۰۳) استوارت گوردون جاناتان شیچ
ریچارد چزمار
٧.۴ میلیون نفر
روز سال نو ۱۷ ژوئیه ۲۰۰۸ (۲۰۰۸-07-۱۷) دارن لین بوسمن استیو نایلز
بن سوکولوفسکی
٢.٩ میلیون نفر
جامعه ۲۴ ژوئیه ۲۰۰۸ (۲۰۰۸-07-۲۴) ماری هرون کلی کنمر ٣.٢ میلیون نفر
پوست و استخوان ۳۱ ژوئیه ۲۰۰۸ (۲۰۰۸-07-۳۱) لری فسندن درو مک وینی
ربکا سوان
٣.٨میلیون نفر
چیزی با نیش  () ارنست دیکرسون مکس لندیس _
فرصت شانس  () جان دال (کارگردان) لم داباس _
جعبه روح  () راب اشمیت جو گنگمی _
پژواک  () روپرت وینرایت شان هود _
دایره  () ادواردو رودریگز (کارگردان) ریچارد چیزمار
جاناتون شاچ
_

ایثار[ویرایش]

چهار تبهکار در داخل قلعه ای پوشیده از برف پناه می گیرند و با سه خواهر با رازی پنهان روبرو می شوند که در پناه یک هیولا هستند. جفری پیرس ، جسی پلمونز وریچل ماینر بازیگران اصلی این قسمت هستند.

ترس زده[ویرایش]

در طول یک بازی، یک محقق خصوصی ( اریک رابرتز ) با شیاطین گذشته خود روبرو می‌شود.

مرد خانواده[ویرایش]

پس از یک تصادف رانندگی، یک پدر مهربان ( کالین فرگوسن ) و یک قاتل سریالی بدنام ( کلیفتن کالینز جونیور ) روح بدن‌هایشان با هم عوض می شود.

در بیماری و در سلامت[ویرایش]

یک عروس ( مگی لاوسون ) یک یادداشت شوم دریافت می کند که ادعا می کند دامادش ( جیمز رودی ) در واقع یک قاتل زنجیره ای است. مارشال بل و ویلیام بی دیویس نیز در این قسمت ایفای نقش کرده اند.

خورنده[ویرایش]

یک پلیس تازه کار ( الیزابت ماس ) به همراه دو افسر دیگر وظیفه نگهبانی از یک قاتل سریالی آدمخوار به نام "خورنده" ( استیون آر. هارت ) را بر عهده می گیرد، اما مشخص می شود که "خورنده" چیزی فراتر از یک قاتل زنجیره ای است. راسل هرنزبی ، استیون لی و پابلو شرایبر نیز در این قسمت به ایفای نقش پرداخته اند.

روز سال نو[ویرایش]

یک زن جوان ( برایانا اویگان ) در دنیایی پسا آخرالزمانی که توسط زامبی ها تسخیر شده است، بیدار می شود.

جامعه[ویرایش]

یک زوج جوان به یک جامعه دردار نقل مکان می کنند و متوجه می شوند که جامعه راز تاریکی را پنهان می کند. با بازی براندون راث ، شیری اپلبی، جان بیلینگزلی.

پوست و استخوان[ویرایش]

یک دامدار گمشده ( داگ جونز ) به جمع خانواده اش باز می گردد، اما آنها متوجه می شوند که او دیگر مردی نیست که می شناختند. همچنین جان پایپر فرگوسن ، مولی هاگان و گوردون توتوسین در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

چیزی با نیش[ویرایش]

یک دامپزشک ( وندل پیرس ) پس از گاز گرفتن توسط گرگینه ای که به کلینیک او آورده شد، شروع به تبدیل شدن به یک گرگینه می کند. بدتر از همه، گرگینه دیگری در حال کشتار مردم است و دامپزشک مظنون اصلی شیوع بیماری نام می گیرد.

فرصت شانس[ویرایش]

چنس میلر ( اتان امبری ) مرد بدبختی است که شانسش روز به روز بدتر می شود وقتی که خودش را در حال سر و کار داشتن با قاتل شیطانی اش می بیند...

جعبه روح[ویرایش]

امیلی دآنجلو یک دختر مدرسه ای مرده است که از آن سوی قبر با همکلاسی هایش صحبت می کند. او فاش می کند که به قتل رسیده است و از دوستانش کمک می خواهد تا انتقام او را بگیرند. با بازی جوزی دیویس و آنا کندریک.

پژواک[ویرایش]

مردی ( آرون استنفورد ) متوجه می شود که در زندگی اش در دنیا او یک قاتل بوده است.

دایره[ویرایش]

یک نویسنده ( جاناتان شیچ ) در یک شهر کوچک می ماند تا مانع از کار نویسندگی اش نشود، اما داستان های هولناکی در حال اتفاق برای او و همسرش است.

پیوند به بیرون[ویرایش]

Fear Itself Directors, Writers and Stars Announced

منابع[ویرایش]

  1. NBC Lights Up Summer With A Burst Of Original Program Premieres As Part Of 'NBC'S All-American Summer'
  2. 2008 - 2009 Cancelled Shows: NBC Cancels 10 Television Series بایگانی‌شده در مارس ۱۷, ۲۰۰۹ توسط Wayback Machine
  3. ۳٫۰ ۳٫۱ ۳٫۲ Roosevelt, Franklin Delano. "First Inaugural Address". Wikisource. Retrieved 2003-03-02.
  4. "Made in Canada: Alberta". The Hollywood Reporter. Associated Press. September 3, 2009. Retrieved 2021-09-19. With its vast oil sands and natural gas reserves, the province last year offered hard cash to Lionsgate to shoot the NBC anthology series “Fear Itself” in Edmonton when oil was at $140 a barrel.
  5. "NBC to film series in St. Albert". CTV News. March 7, 2008. Retrieved 2021-09-19.
  6. "Made in Canada: Alberta". The Hollywood Reporter. Associated Press. September 3, 2009. Retrieved 2021-09-19. With its vast oil sands and natural gas reserves, the province last year offered hard cash to Lionsgate to shoot the NBC anthology series “Fear Itself” in Edmonton when oil was at $140 a barrel.