حمید طالب‌زاده (خواننده)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
حمید طالب‌زاده
نام تولدحمیدرضا طالب‌زاده
زاده۱۱ ژوئیهٔ ۱۹۷۶ ‏(۴۷ سال)
۲۰ تیر ۱۳۵۵
تهران
ژانرموسیقی پاپ
سال‌های فعالیت۱۳۷۸-اکنون
ناشر(ان)رادیو جوان
وبگاه

حمید طالب‌زاده (زاده ۲۰ فروردین ۱۳۵۵ در تهران) خواننده، ایرانی مقیم آمریکا است.[۱] دو آلبوم رسمی از او منتشر شده‌است. وی با تک‌آهنگ «همه چی آرومه» با آهنگسازی میلاد باران به شهرت رسید. او همچنین برادر عماد‌‌‌ طالب‌زاده خواننده موسیقی پاپ است.

زندگی‌نامه[ویرایش]

حمید طالب زاده در فروردین ماه ۱۳۵۵ در تهران متولد شد. پدرش اهل ارومیه و مادرش اهل زنجان است . او دارای دو برادر و یک خواهر می‌باشد و خود دومین فرزند خانواده است. وی خوانندگی را از هفت سالگی شروع کرد. در چهارده سالگی وارد دوره جدید از خواندن شد و از بهمن ماه ۱۳۷۸ فعالیت هنری خودش را به صورت رسمی آغاز کرد.

فعالیت[ویرایش]

اولین آلبوم حمید، اسفند ماه ۱۳۷۹ منتشر شد. نخستین آلبوم رسمی‌اش که «ندای عاشقانه» نام داشت که آهنگسازان و تنظیم کنندگانی همچون رامیار شیخ لاری و مجید رضازاده با وی همکاری کردند. و دومین آلبومش را با عنوان «چیکار کنم» در شهریور ۱۳۸۲ وارد بازار موسیقی کرد.[۲] وی پس از دو آلبوم رسمی و مجاز در ایران، به دلیل عدم اخذ مجوز کنسرت و آلبومش از سوی مسئولان ذی‌ربط، آثارش را عمدتاً به صورت کلیپ‌های ویدئویی از شبکه‌های ماهواره‌ای منتشر می‌کرد.[۲][۳]

قطعه «همه چی آرومه» طالب‌زاده طرفداران زیادی دارد به گونه‌ای که در فصل اول آکادمی موسیقی گوگوش جزء ۱۰ ترانه اول بود؛ و در فیلم اخراجی‌ها ۳ از این قطعه در اواسط فیلم استفاده شد که حمید طالب‌زاده در مصاحبه‌ای عنوان کرده که از ترانه «همه چی آرومه» او نیز بدون کسب اجازه در فیلم اخراجی‌ها ۳ استفاده شده‌است.[۴]در نهایت به دلیل همین قطعه همه چی آرومه ممنوع صدا شد و تصمیم به مهاجرت گرفت.

مهاجرت به آمریکا[ویرایش]

طالب‌زاده آبان‌ماه ۱۳۹۱ ایران را برای همیشه برای ادامه فعالیت‌های هنری به مقصد آمریکا ترک کرد.[۳] [۵] حمید طالب‌زاده بعد از رسانه‌ای شدن بیانیه ۱۴ فعال سیاسی مخالف جمهوری اسلامی به کمپین من نفر پانزدهم هستم پیوست.

پانویس[ویرایش]

  1. «بیوگرافی حمید طالب‌زاده». بایگانی‌شده از اصلی در ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۳.
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ «افکارنیوز:حمید طالب زاده این روزها خیلی شاکی است». بایگانی‌شده از اصلی در ۱۹ ژوئیه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۳.
  3. ۳٫۰ ۳٫۱ بهارنیوز:«همه چی آرومه» برای همیشه از ایران رفت
  4. «اعتراض جعفریان به استفاده از شعر ۲۰ سال قبلش در فیلم «اخراجی‌ها ۳»». آینده نیوز. ۱ خرداد ۱۳۹۰. دریافت‌شده در ۲۵ خرداد ۱۳۹۰.
  5. «Hamid Talebzadeh Returns With New Video 'Chelcheraagh'». بایگانی‌شده از اصلی در ۶ اوت ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۳.

منابع[ویرایش]