جیغ (ترانه گرلز جنریشن)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
«جیغ»
تک‌آهنگ گرلز جنریشن
از آلبوم جیغ
تاریخ پخش۲۵ اکتبر ۲۰۱۰ (۲۰۱۰-۱۰-۲۵)
تاریخ ضبط۲۰۱۰
ژانرالکتروپاپ
زمان۳:۱۸
ناشراس.ام. انترتینمنت
ترانه‌نویس(ها)
جان هیونکیو لی،
الکس جیمز،
لارس هالور جنسن،
مارتین مایکل لارسون
تهیه‌کننده(ها)دیکای
گاه‌نگاری تک‌آهنگ‌های گرلز جنریشن
«وای»
(۲۰۱۰)
«جیغ»
(۲۰۱۰)
«آقای تاکسی / "فرار کن شیطان، فرار کن»
(۲۰۱۱)
موزیک ویدئو
"جیغ" در یوتیوب

«جیغ» (کره‌ای) ترانه‌ای از گروه موسیقی گرلز جنریشن است که به‌عنوان تک‌آهنگ آغازین سومین آلبوم چندآهنگه آ‌ن‌ها، جیغ، منتشر شد. «جیغ» نهمین آهنگ پرفروش گروه شد و در صدر نمودارهای مختلف آفلاین و آنلاین قرار گرفت. «جیغ» در ۲۵ اکتبر ۲۰۱۰ منتشر شد. نسخه ژاپنی نیز در اولین آلبوم ژاپنی آنها با نام گرلز جنریشن، در ابتدای ژوئن ۲۰۱۱ منتشر شد.

زمینه[ویرایش]

این ترانه در ابتدا با عنوان «ضد گلوله» و با اشعار انگلیسی نوشته شده بود.[۱] ترانهٔ «جیغ» توسط آهنگسازان دانمارکی مارتین مایکل لارسون و لارس هالوور جنسن به همراه آهنگساز انگلیسی الکس جیمز با هدف ایجاد «ترانهٔ پرانرژی و جذاب برای یک هنرمند یا گروه زن» ساخته شد.[۱] نسخهٔ نمایشی این آهنگ در انگلستان نوشته و ضبط شد و نینا وودفورد آوازش را خواند و سپس در دانمارک به پایان رسید. ناشر آنها، پله لیدل از گروه انتشارات موسیقی جهانی، آهنگ را با موفقیت به اس.ام. داد تا گرلز جنریشن آن را منتشر کند.[۱] جنسن بعداً به HitQuourth گفت: «ما می‌دانستیم که این ترانه قوی‌ست و خیلی اوقات شما باید صبور باشید تا هنرمند مناسب را پیدا کنید، تا در زمان مناسب، آن را اجرا کند. گرلز جنریشن هنرمند مناسب ما بود.» سپس این ترانه به کره‌ای ترجمه شد، اما برخی از کلمات نسخۀ اصلی انگلیسی مانند «دردسر، دردسر، دردسر» را دربرداشت.[۱]

رینو ناکازون طراح رقص این ترانه بود.[۲]

طبق نظرسنجی گالوپ کره، «جیغ» به عنوان محبوب‌ترین آهنگ کره جنوبی در سال ۲۰۱۰ انتخاب شد.[۳]

دست‌اندرکاران[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ ۱٫۲ ۱٫۳ "Q&A on K-pop with Lars Halvor Jensen". HitQuarters. 24 Oct 2011. Archived from the original on 7 April 2013. Retrieved 27 Oct 2011.
  2. "SNSD premiere official "Mr. Taxi" MV". Theprophetblog.net. 2011-04-28. Archived from the original on 2011-05-01. Retrieved 2012-02-22.
  3. "한국갤럽 2015년 12월 17일(목) 공개" (به کره‌ای). Gallup Korea. Archived from the original on July 15, 2016.

پیوند به بیرون[ویرایش]