جنگجوی بزرگ (فیلم)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
مرد قهرمان
پوستر فیلم
کارگرداناس. اس. راجامولی
تهیه‌کنندهآلو آرویند
فیلمنامه‌نویساس. اس. راجامولی
بازیگرانرام چاران
کجال آگاروال
دو گیل
سری هاری
موسیقیام. ام. کیروانی
تدوین‌گرکوتاگیری ونکاتسوارا رائو
تاریخ‌های انتشار
  • ۳۱ ژوئیه ۲۰۰۹ (۲۰۰۹-07-۳۱)
مدت زمان
۱۶۶ دقیقه
کشورهند
زبانتلگو
هزینهٔ فیلم۷ الی ۱۰ میلیون دلار
فروش گیشه۳۱ میلیون دلار[۱][۲]

جنگجوی بزرگ یا ماگادیرا که در ایالات متحده با عنوان مرد قهرمان شناخته می‌شود (به تلگو: Magadheera)[۳] یک فیلم اکشن، فیلم فانتزی و درام هندی محصول سال ۲۰۰۹ و به کارگردانی و نویسندگی اس. اس. راجامولی با بازی رام چاران، کجال آگاروال، دو گیل، سری هاری است.

این فیلم برنده جایزه ملی بهترین رقص و بهترین جلوه‌های ویژه در پنجاه و هفتمین دوره جوایز ملی فیلم و همچنین برنده شش جایزه و ۹ جایزه ناندی شد. موفقیت این فیلم باعث شد تا بازیگران اصلی به یک ستاره تبدیل شوند. نسخه دوبله ژاپنی این فیلم در اوت ۲۰۱۸ منتشر شد و به یکی از پردرآمدترین فیلم‌های هندی تا کنون در باکس‌آفیس ژاپن تبدیل شد. در سال ۲۰۱۴ به زبان بنگالی با نام یودا: جنگجو بازسازی شد.

داستان[ویرایش]

داستان این فیلم دربارهٔ مردی جوان می‌باشد که گذشته‌ای از زندگی‌اش را به خاطر می‌آورد که زمانی یک جنگجو و مبارزی بی‌باک بود، حال او به دنبال شخصی که گم کرده‌است می‌گردد و…

منابع[ویرایش]

  1. "Aravinda Sametha 18-day box office collection: Jr NTR film turns fifth all-time highest Telugu film". International Business Times. 29 October 2018.
  2. "Ram Charan's 'Magadheera' a hit in Japan". The News Minute. 2018-09-04. Retrieved 2021-05-28.
  3. Chitty, Naren; Ji, Li; Rawnsley, Gary D.; Hayden, Craig (2016-11-03). The Routledge Handbook of Soft Power (به انگلیسی). Routledge. ISBN 978-1-317-36936-3.

پیوند به بیرون[ویرایش]