پرش به محتوا

جفری کلارک دیویس

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
جف دیویس
عضو مجلس نمایندگان ایالات متحده
از کنتاکی حوزهٔ چهارم
دوره مسئولیت
۳ ژانویه ۲۰۰۵ – ۳۱ ژوئیه ۲۰۱۲
پس ازکن لوکاس
پیش ازتوماس ماسی
اطلاعات شخصی
زاده
جفری کلارک دیویس[۱]

۲۶ اکتبر ۱۹۵۸ ‏(۶۵ سال)
مونترال، کبک، کانادا
ملیتآمریکایی
حزب سیاسیجمهوری‌خواه
همسر(ان)آمریکایی
اقامتگاههبرون، کنتاکی، ایالات متحده
محل تحصیلآکادمی نظامی ایالات متحده
پیشهمشاور تولید
خدمات نظامی
خدمت/شاخهارتش ایالات متحده
سال‌های خدمت1976–1987[۲]
فرماندهگردان ۸۲ هوانوردی رزمی[۲]
گردان ۳۱۱ هوانوردی[۲]

جفری کلارک دیویس (زاده ۲۶ اکتبر ۱۹۵۸) تاجر، سیاستمدار و نماینده سابق ایالات متحده در حوزه انتخابیه چهارم کنتاکی است که از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲ خدمت کرده است. او یکی از اعضای حزب جمهوری‌خواه است. این ناحیه شامل ۲۴ شهرستان در بخش شمال شرقی ایالت است که از حاشیه منطقه لوئیزویل تا مرز ویرجینیای غربی امتداد دارد. با این حال، اکثر آرای آن در شهرستان‌های هم‌مرز با سینسیناتی داده می‌شود. در ۱۵ دسامبر ۲۰۱۱، دیویس اعلام کرد که به دنبال انتخاب مجدد در سال ۲۰۱۲ نخواهد بود.[۳] او در ۳۱ ژوئیه ۲۰۱۲ استعفای خود را از کنگره اعلام کرد.

دیویس در مونترال، کبک، کانادا از پدر و مادر آمریکایی به دنیا آمد. پس از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان، در ارتش ایالات متحده ثبت نام کرد و بعداً برای آکادمی نظامی ایالات متحده در وست پوینت قرار گرفت. در وست پوینت، دیویس امنیت ملی و امور بین‌الملل و همچنین زبان عربی را مطالعه کرد. او در ارتش ایالات متحده به عنوان افسر هوانوردی خدمت کرد و در نهایت فرمانده پرواز هلیکوپتر تهاجمی در لشکر ۸۲ هوابرد شد.[۱] دیویس همچنین عملیات هوایی ارتش ایالات متحده را برای اجرای صلح بین اسرائیل و مصر اداره می‌کرد. در طول دوران حرفه ای خود در ارتش ایالات متحده، او به هر دو مدرک چترباز ارشد و تکاور دست یافت.[۴][۵]

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ "Geoffrey Clark Davis". Veterans History Project, Library of Congress. Retrieved May 27, 2017.
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ ۲٫۲ "Once a Soldier … Always a Soldier" (PDF). Legislative Agenda. Association of the United States Army. 2011. Archived from the original (PDF) on October 21, 2013. Retrieved January 26, 2013.
  3. "Archived copy". Archived from the original on January 16, 2012. Retrieved 2011-12-15.{{cite web}}: نگهداری یادکرد:عنوان آرشیو به جای عنوان (link)
  4. "Meet Geoff". Geoff Davis for Congress. Archived from the original on January 7, 2011.
  5. "Biography". Office of Congressman Geoff Davis. Archived from the original on August 1, 2012.