تپش‌های قلب (فیلم)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
تپش‌های قلب
کارگردانزاویه دولان
تهیه‌کنندهزاویه دولان
کارول موندلو
دنیل مورین
نویسندهزاویه دولان
فیلمنامه‌نویسزاویه دولان
بازیگرانمونیا شکری
نیلز اشنیدر
زاویه دولان
آن دوروال
لویی گرل

پرت سوپلکس
فیلم‌برداراستفانی آن وبر بایرون
تدوین‌گرزاویه دولان
شرکت
تولید
توزیع‌کنندهرمستار دیستریبیوشن (کانادا)
آی‌اف‌سی فیلمز (ایالات متحده آمریکا)
تاریخ‌های انتشار
  • ۱۶ مه ۲۰۱۰ (۲۰۱۰-۰۵-۱۶)
مدت زمان
۱۰۱ دقیقه[۱]
کشورکانادا
زبانفرانسوی
انگلیسی
هزینهٔ فیلمدلار کانادا۶۰۰٬۰۰۰ (حدود. دلار آمریکا۵۹۴٬۶۹۵)
فروش گیشه$۵۸۸٬۳۸۳[۲]

«تپش‌های قلب» (فرانسوی: Les Amours imaginaires‎) فیلم درام فرانسوی‌زبان کانادایی محصول سال ۲۰۱۰ به کارگردانی زاویه دولان است. داستان آن دربارهٔ عشق همزمان دو دوست به یک مرد است. تپش‌های قلب نخستین بار در بخش نگاهی نو جشنواره فیلم کن ۲۰۱۰ به نمایش درآمد.

خلاصهٔ داستان[ویرایش]

فرانسیس (دولان) و ماری (شکری) نیکولاس (اشنایدر) را در مهمانی شامی ملاقات می‌کنند. آن‌ها در آغاز وانمود می‌کنند که به نیکولاس علاقه‌ای ندارند. پس از گذشت چند هفته دوستی سه‌نفرهٔ نزدیکی میان آن‌ها شکل می‌گیرد. آن‌ها حتی در یک تخت می‌خوابند. پس از مدتی مجموعه‌ای از احساس‌ها شامل عشق و حسادت فرانسیس و ماری را درگیر می‌کند. در صحنه‌ای از فیلم فرانسیس با بوییدن پیراهن نیکولاس خودارضایی می‌کند. رقابت فرانسیس و ماری برای تصاحب نیکولاس در جشن تولد نیکولاس آشکار می‌گردد.

فرانسیس، ماری و نیکولاس به سفری تفریحی به خارج از شهر می‌روند. صبح روز بعد ماری تنها از خواب برمی‌خیزد و فرانسیس و نیکولاس را در حال خوشگذرانی می‌یابد. ماری تصمیم می‌گیرد که ویلای محل اقامتشان را ترک کند اما فرانسیس او را تعقیب کرده و مانع او می‌شود. فرانسیس و ماری بر روی زمین با یکدیگر درگیر می‌شوند. در این حال نیکولاس آن‌ها را ترک می‌کند. چندی بعد فرانسیس به تنهایی به دیدن نیکولاس می‌رود و احساسش را برای او آشکار می‌کند. نیکولاس در پاسخ می‌گوید که همجنس‌گرا نیست و فرانسیس را از خود می‌راند. فرانسیس و ماری رابطه‌شان را با نیکولاس قطع می‌کنند. در صحنهٔ پایانی فیلم فرانسیس و ماری در یک مهمانی دیده می‌شوند که پسر دیگری را دیده و به سوی او می‌روند.

منابع[ویرایش]

  1. "Les Amours imaginaires - Heartbeats (۱۵)". British Board of Film Classification. ۲۰۱۱-۰۱-۲۴. Retrieved 2012-01-23.
  2. Heartbeats در باکس آفیس موجو

پیوند به بیرون[ویرایش]