توهم بهشتی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
توهم بهشتی
جلد اولین نسخهٔ تانکوبون شامل کیروکو (پشت) و مارو (جلو)
天国大魔境
(Tengoku Daimakyō)
ژانر
مانگا
نویسندهماساکازو ایشیگورو
ناشرکودانشا
ناشر انگلیسی
Denpa
چاپAfternoon KC
مجلهٔماهنامه افترنون
جمعیت آماریسینن
تاریخ انتشار۲۵ ژانویه، ۲۰۱۸ – اکنون
جلدها۹
مجموعه تلویزیونی انیمه
کارگردانهیرُتاکا مُری
نویسندهماکُتو فوکامی
موسیقیکِنسوکه اوشیو
استودیوپروداکشن آی. جی
شبکهتوکیو ام‌ایکس، اچ‌تی‌بی، آر‌کی‌بی، تی‌وی‌ای، ام‌بی‌اس، بی‌اس۱۱
پخش اصلی ۱ آوریل، ۲۰۲۳ ۲۴ ژوئن، ۲۰۲۳
قسمت‌ها۱۳
نشان درگاه درگاه انیمه و مانگا

توهم بهشتی (天国大魔境 Tengoku Daimakyō؟) یک مجموعهٔ مانگاییِ ژاپنی به تصویر و قلمِ ماساکازو ایشیگورو است. این مجموعه از ژانویه ۲۰۱۸ توسط کودانشا در ماهنامه افترنون در حال چاپ است[۲]، و فصل‌های آن تا اوت ۲۰۲۳، در نه جلد تانکوبون جمع‌آوری شده‌است. یک مجموعه تلویزیونی انیمه سیزده قسمتی نیز به کارگردانی هیروتاکا موری توسط استودیوی پروداکشن آی. جی بر پایه نسخه مانگا دستمایه اقتباس قرار گرفت که پخش آن از آوریل تا ژوئن ۲۰۲۳ ادامه داشت.

داستان شامل دو خط موازی است که یکی از آن‌ها مربوط به شخصیت‌های مارو (maro) و کیروکو (kiruko) است که در دنیایی پساآخرالزمانی سفر می‌کنند و رویِ دیگرِ داستانْ پیرامون گروهی از کودکان است که در یک مدرسه زندگی می‌کنند. این سریال با الهام از مانگایی از مانگا ایشی گورو ساخته شده.

این پویانمایی و مانگایش به دلیل توجه به موضوعات جنسیتی، با بازخودهای تحسین‌برانگیزی مواجه شدند.

خلاصه[ویرایش]

پانزده سال از فاجعهٔ کم‌نظیری می‌گذرد که تمدن نوین را به طور کامل نابود کرده‌است. گروهی از کودکان در مکانی جدا از دنیای بیرون زندگی می‌کنند. هر یک از کودکان، توانایی خارق‌العاده‌ای دارد. پیشینهٔ زیست‌گاهِ کودکان نیز مبهم و دردناک است. روزی یکی از کودکان، دختری به نام توکیو، پیامی در تبلتِ خود دریافت می‌کند که از او می‌پرسد:«می‌خواهی به بیرونِ بیرون بروی؟» میمیهیمه (mimihime)، دختر دیگری که در همان مرکز زندگی می‌کند و گویا قابلیت پیش‌بینی دارد به توکیو می‌گوید دو نفر از بیرون برای نجاتش خواهند آمد که یکی‌شان شبیه به توکیو است.

در همین حین، در طرف دیگرِ موازیِ داستان، پسری به نام مارو که دقیقاً شبیه توکیو است، با دختری به نام کیروکو در این ژاپنِ ویران‌گشته در جستجوی جایی به نامِ «بهشت» هستند. فردی کیروکو را موظف کرده که تا رساندنِ مارو به «بهشت»، محافظش باشد. مارو دارای توانی ماوراءالطبیعه است که با آن می‌تواند هیولاها را بکشد و همین موضوع سبب شده که فردِ نام‌برده، مارو را راهیِ «بهشت» بکند.

اتفاقات عجیب و غریب و معماگونه‌ای در مدرسه و بیرون از مدرسه رُخ می‌دهند که به نظر می‌رسد با هم مرتبط اند.

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ ۱٫۲ "Heavenly Delusion, Volume 1". Denpa. Archived from the original on November 1, 2020. Retrieved November 18, 2020.
  2. Ressler, Karen (November 24, 2017). "Mushishi, And Yet the Town Moves, Genshiken Creators Each Launch New Manga". Anime News Network. Archived from the original on November 9, 2020. Retrieved November 18, 2020.

    アフタヌーン 2018年3月号. Monthly Afternoon. Kodansha. Archived from the original on November 18, 2020. Retrieved November 18, 2020.

    石黒正数が18年ぶりにアフタに帰還、少年少女の冒険譚「天国大魔境」始動. Comic Natalie (به ژاپنی). Natasha, Inc. January 25, 2018. Archived from the original on February 26, 2020. Retrieved November 18, 2020.

پیوند به بیرون[ویرایش]