پرش به محتوا

تانک متوسط تی۲۵

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
تانک متوسط تی۲۵
یک تانک تی25
نوعتانک متوسط
خاستگاهایالات متحده آمریکا
تاریخچه تولید
تعداد ساخته‌شده
  • ۲ (تی۲۵)
  • ۴۰ (تی۲۵ای۱)
گونه‌هاتی۲۵، تی۲۵ای۱
ویژگی‌ها
طول۷٫۵۵ متر (۲۴ فوت ۹ اینچ)
عرض۳٫۱۱ متر (۱۰ فوت ۲ اینچ)
خدمه۵ (فرمانده، توپچی، گلوله گذار، راننده، کمک راننده / مسلسل چی)

تانک متوسط تی25 (انگلیسی: Medium tank T25) یک نمونه اولیه تانک متوسط بود که در ایالات متحده در سال‌های ۱۹۴۴ تا ۱۹۴۵ طراحی و آزمایش شد. گونه ای از سری قبلی نمونه‌های اولیه تی۲۰، تی۲۲ و تی ۲۳ که به عنوان جایگزینی برای تانک تانک متوسط ام۴شرمن در نظر گرفته شد.

نوآوری اصلی تی۲۵ که از اواسط سال ۱۹۴۳ تا اوایل سال ۱۹۴۴ طراحی شد، توپ جدیدتر و قدرتمندتر ۹۰ میلی‌متری ام۳ بود.[۱] دو نمونه اولیه در سال ۱۹۴۴ تکمیل و آماده آزمایش شدند.[۲] با این حال، یک نمونه تانک سنگین از آن با عنوان تی۲۶ (که بعداً به عنوان ام۲۶ پرشینگ شناخته شد) به جای آن به تولید رسید،[۳] که آن نیز دارای توپ ۹۰ میلی‌متری ام۳ بود.

تاریخچه تولید

[ویرایش]

طراحی

[ویرایش]

توپ ۹۰ میلی‌متری جایگزین توپ ۷۶ میلی‌متری مورد استفاده در ام۴ و تی۲۳ شد.[۴] یک برجک ریخته‌گری شده بزرگ‌تر برای جا دادن به توپ جدید طراحی شده بود. تی۲۵ هر دو مسلسل کواکسیال و بدنه تی۲۰ را به اضافه یک ام۲ برونینگ نصب شده روی سقف برجک حفظ کرد.

ساخت

[ویرایش]

تی۲۵ ناشی از ایده ارتقاء تی۲۳ با توپ ۹۰ میلی‌متری بود، ایده ای که احتمالاً از تانک‌های آلمانی مانند پانتر الهام گرفته شده است. سفارش اولیه برای ۴۰ عراده برای اهداف آزمایشی بود که قرار بود همه آنها از تی۲۳های موجود ارتقا داده شوند. یک مدل آزمایشی تی۲۵ توسط بخش مهندسی کرایسلر تکمیل شد و در ۲۱ ژانویه ۱۹۴۴ توسط دترویت تانک آرسنال به آبردین پروو گراوند انتقال داده شد.[۵]

در نهایت رسماً ام۲۶ در سال ۱۹۴۵ در تولید جایگزین تی۲۵ شد.[۶]

منابع

[ویرایش]
  1. {{cite book}}: Empty citation (help)
  2. {{cite book}}: Empty citation (help)
  3. "NEW ARMY TANK IS NAMED PERSHING; Mounting 90 Millimeter Gun, It is the answer to the German Tiger, Says Patterson". The New York Times (به انگلیسی). 1945-03-08. ISSN 0362-4331. Retrieved 2019-11-19.
  4. "T23 Medium Tank". Tank Encyclopedia (به انگلیسی). 2016-09-23. Retrieved 2019-11-19.
  5. {{cite book}}: Empty citation (help)
  6. "M26 Pershing Heavy Tank / Medium Tank - United States". www.militaryfactory.com (به انگلیسی). Retrieved 2019-11-19.